• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Malinmamman

nä ingen panik, det snöar såklart inte fönster utan flingor UTANFÖR fönstret....

• Scrapmom

Fyyy vad jag blir avundsjuk på alla er som får snö! Vi får inget annat än regn

• Mirakel händer
    Ester W skrev 2008-11-19 16:57:00 följande:
    Det snöar i Katrineholm också, så mysigt. Ska snart ut och skotta , första gången eftersom vi är ganska nyinflyttade i vårat hus!
    Det blir första gången för oss med i vårat nya hus.
  • MiaLau
    Malinmamman skrev 2008-11-19 16:58:24 följande:
    nä ingen panik, det snöar såklart inte fönster utan flingor UTANFÖR fönstret....
    hahhaha.. det där lät lite roligt! det var inget man reagera på förens du påpeka det!
    jag bor oxå i södra sthlm. men nu har det slutat snöa :(
  • Malinmamman

tänk om det kunde snöa massor heeeela natten så att man kan ta pulkan till dagis i morgon!!

• MiaLau
    Malinmamman skrev 2008-11-19 17:09:15 följande:
    tänk om det kunde snöa massor heeeela natten så att man kan ta pulkan till dagis i morgon!!
    whoohoo. det vore en syn det =) Sicken lycka om inte annat!
    Var i södra bor du?
  • Annelie024

Här nere i Skåne gör det allt annat än snöar. Full storm och regn hela dagen, och nu blåser det ännu värre än innan. Men enligt prognosen så kunde det bli snö fredag-lördag här också. Hoppas hoppas...

• Dysch

Nu känns det verkligen som om julen är här. Som Kims mamma skrev så snöar det och så är coca cola reklamen på tv. DÅ E DET  SNART JUL Skrattande

• Winka

Här är det bara regn, men det struntar jag i... I förrgår sydde jag klart julgardinerna till köket och igår gjorde jag hälften av julkorten. Julmusik och mys jagar bort det trista vädret och snaaart är det ju advent, hurra!

Killen maj -06 och Knodden mars -09
Svar på tråden Vi som älskar julen!