Inlägg från: Mammajessi |Visa alla inlägg
  • Mammajessi

Vi som älskar julen!

Skipa bild tråd, varför ska man hoppa hit och dit,,, det är ju här jul tråden är då kan man ju prata samtidigt som man visar upp nått man vill visa.... DET ÄR JU JUL

• Mammajessi
    milla2 skrev 2008-10-26 14:53:29 följande:
    tryckte lite snabbt skulle stå undrar hur jag ska hinna iår med två barn..
    det gör du, har två och det funkar
  • Mammajessi

Japp städat blir det men inte SÅÅÅ himla grundligt, men har skurat alla fönster så dom är klara...

• Mammajessi

Nu sitter jag med en kopp kaffe och lussebullar
    Dom sålde lussebullar på coop
    Folk gick och tyckte det va knäppt. men jag va inte svår och ´plockade 6 st direkt mumms

• Mammajessi
    bossemor1 skrev 2008-10-27 15:27:07 följande:
    Min är fortfarande inplastad......ska öppna den ikväll när barnen somnat *längtar*  !
    Vart beställer man den, eller finns den att köpa
  • Mammajessi

OOoo nu har jag satt fram min jul räknare, som räknar ner dagarna till jul, i form av en tomte.
    I dag är det exakt 57 dagar kvar

• Mammajessi
    Carolaj83 skrev 2008-11-01 09:47:03 följande:
    epe-mysigt, jag bor i norrtälje o här är de barmark o sol känns nästan lite våraktigt ute
    eller hur,... skit tråkigt... dom lovade snö i fredags... men inte då, och i dag är det is på backen men full solsken...
  • Mammajessi

Vad vi har på julbordet.

Frukost:

gröt
    Skink smörgås

Julbord:

Skinka
    Prinskorv
    köttbullar
    potatis
    röktlax
    gravadlax
    lingonsylt
    röd/svart rödvinbärs gele
    ägg/svart o röd kaviar
    senaps sill
    vin marinerad rostbiff
    Brunsås
    sylta
    rödkol
    röbetssallad
    potatis gratäng

janssons

Efterätter:

Risallamalta/saft sås
    Chocklad tårta
    chocklad praliner
    Grädde
    choklad pudding

Dryck:

Julmust
    öl
    vin
    glögg
    läsk

Har säkert glömt en massa men fick nog med det mesta. allt är hemlagat.. och nu är jag vrål hungrig

• Mammajessi

Va i täby centrum i torsdags och handlade julklappar för 7000kr !!!
    Sen har jag för en vecka sen börjat pyntat hemma med stjärnor, julgardin i köket.. fick hem jul påslakan och örngott från ellos som kommer bäddas med snart...
    Ja här är julen på G

• Mammajessi
    bripoint skrev 2008-11-01 23:01:33 följande:
    Idag packade jag upp paket från jotex. bland annat Världens finaste stjärna till fönstret och mysig tomtefilt...sängkläder. har också köpt en del julklappar och nya pepparkaksformar. Längtar till vi ska julbaka. blir runt lucia. När kan man göra fint i fönster tycker ni? Gardiner och adventstjärnor osv. Lite tidig kan man väl få vara. SÄG JA! någon SNÄLLA!
    ABsolut inte jag har redan gjort färdigt sovrums fönstret och köks fönstret
    Nu när halloween är över är det fritt fram
    Jag har alltid annars julpyntat i slutet av oktober... men sonen ville ha halloween så fick vänta... men nu så, som min 2 åriga dotter brukar säga

Jag kör ALLT.. förutom julgranen som kommer en till två veckor innan julafton.
Svar på tråden Vi som älskar julen!