• abnocto

Nollning - full eller drogad?

Min dotter var på nollning i fredags och kom för första gången hem "full". Nu funderar vi på om hon blivit drogad för brukar man yra och fantisera väldigt när man "bara" är full? Hon kände inte igen sig hemma, var förföljd av en bombman och hade alla möjliga hemska historier. Och hon kom hem springandes för livet och skräckslagen. Hon raglade inte speciellt mycket men sluddrade.
    På lördagen var hon trött men inget bakfull. Hon minns inte mycket men säger att hon inte drack mycket för det gör hon aldrig. Då hon har celiaki drack hon inte öl som de andra utan fick någon brunt i småflaskor.
    Nu undrar jag av er som fått hem fulla tonåringar, yrar de eller kan hon faktiskt ha blivit drogad?

• Svar på tråden Nollning - full eller drogad?
  • Bevabus

Jag har inte varit med om att man hallucinerar efter alkohol, men eftersom att ett par personer i tråden har varit det så måste ju det betyda att det inte är helt omöjligt.
    Det där bruna som du säger att hon fick, det gör mig lite orolig dock...undrar vad det kan ha varit? Hm...

Sen det där med bakfyllan, det är inte alla som blir bakfulla. Senast i förrgår så festade jag som tusan och vaknade upp dagen därpå och kände mig bara lite trött.

Din dotter kommer nog iaf att vara mer uppmärksam på saker och ting innan hon dricker igen! Nollningen sker bara en gång i hennes liv så förhoppningsvis så upprepar detta sig inte för henne.

• smarties
    agua skrev 2008-08-31 09:35:33 följande:
    hon har inte druckit absint? Absint är en osötad, alkoholstark (ursprungligen mellan 45-74 volymprocent) spritdryck med en speciell svagt gulgrönaktig färg, Den kan ge hallucinationerwww.aftonbladet.se/nyheter/article16744.ab
    Var något brunt i småflaskor skriver hon i TS. :)
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • agua

kan lätt färgas. absint kan blandas till en massa olika färger/groggar

• Corze

visst kan man yra av alkohol, min man tyckte en kväll att vi skulle släacka alla lampor så att de som rpinger riddafjärden runt inte ska komma hem å springa hemma hos oss=) helt äxker på att de skulle såriga just då å att de skulle springa in hos oss om de lyste =)

Varför ska man alltid anta det värsta?

Emma 080320
  • thelifesaviour

Jag yrar alltid av alkohol, även om jag bara druckit lite.
    Får för mig de mest lustiga saker.

• MammasÄlsklingar

Jag tror hon har blivit drogad! Tyvärr

• HelenaMaria

Självklart kan man få hallucinationer av alkohol och få för sig de mest konstiga saker. Dessutom är alkohol också en drog, så "drogad" blir man även av alkohol.

• Kristin24

Nja alkohol klassas inte som en drog va?

Men kanske skulle höra med hennes klasskompisar hur de mår och reagerat. Kanske någon av deras föräldrar åkt iväg och gjort drogtest?

Skönt att hon kom hem, men säg till henne att inte dricka något som ges i tvivelaktiga flaskor eller öppnade. 
    öppna burk/flaksa själv och håll stenhårt i den.

det här med nollningen idag tycker jag är otäckt och förnedrande.

Go och glad Kexchoklad
  • abnocto

Vamme: när ens dotter kommer hem full första gången så börjar man inte tänka på droger det första man gör utan man försöker ta hand om sin dotter. Det där med droger har vi börjat fundera på efteråt då vi funderat och inte tycker det stämmer. Och jag har väl inte lagt det på hyllan om jag söker information och pratar med min dotter i efterhand? Och då hon är 16 har hon inte tagit körkort ännu men visst, det kan kanske komma när hon är ute och cyklar. Men vad ska jag då göra, hålla henne hemma dygnet runt??? Tja, det där med att min moral inte finns köper jag inte, snarare tvärtom när jag letar information och bekymrar mig för dottern. Och andra säger tydligen att man kan yra, så kanske det trots allt bara är en fylla?

Sedan drack alla andra öl men hon ville inte ha öl, därför fick hon småflaskor typ de man får på flygplanet. Och hon säger att hon inte drack mycket men har hon bara druckit cider innan och nu får sprit så kan det ju bli mycket på en säkert tom mage.

Svar på tråden Nollning - full eller drogad?