• abnocto

Nollning - full eller drogad?

Min dotter var på nollning i fredags och kom för första gången hem "full". Nu funderar vi på om hon blivit drogad för brukar man yra och fantisera väldigt när man "bara" är full? Hon kände inte igen sig hemma, var förföljd av en bombman och hade alla möjliga hemska historier. Och hon kom hem springandes för livet och skräckslagen. Hon raglade inte speciellt mycket men sluddrade.
    På lördagen var hon trött men inget bakfull. Hon minns inte mycket men säger att hon inte drack mycket för det gör hon aldrig. Då hon har celiaki drack hon inte öl som de andra utan fick någon brunt i småflaskor.
    Nu undrar jag av er som fått hem fulla tonåringar, yrar de eller kan hon faktiskt ha blivit drogad?

• Svar på tråden Nollning - full eller drogad?
  • ladydivine

Jag har då yrat nåt hemskt då jag var yngre och drack, hallucinerat har jag åxå gjort.....nångång.
    Så visst kan det vara bara alkohol, och var det första gången och hon drack mycket så verkar det ju ännu mer sannolikt att det bara är alokohol.

Men visst, det finns ju inget som säger att det inte skulle kunna vara något annat....

• agua

svaga absinten finns i Sverige riktigt starka är olaglig i Sverige

• anarkokapitalist
    agua skrev 2008-09-03 00:01:17 följande:
    svaga absinten finns i Sverige riktigt starka är olaglig i Sverige
    Kan du ge källa på det?
  • abnocto

Kan i alla fall informera om att Tillnyktringsenheten som jag har varit i kontakt med känner inte igen symptomen om det bara var alkolhol. Och tyvärr kunde vi inte lämna urinprov för det måste man göra inom 72h. Så nu lägger vi detta till handlingarna som en lärdom för vi får aldrig reda på sanningen. Och dottern törs nog inte dricka sprit på länge

• HelenaMaria

Vi ska nog förtydliga lite saker här:

1. Man kan bli galen på alkohol. Det är en drog precis som alla andra, varför skulle den vara ett undantag. Hört talas om delirium kanske, alkoholpsykos etc.? Alkohol är en av de farligaste drogerna, sluta tro något annat.

2. Det som skiljer dagens Absinth från gårdagens är frånvaron av malört. Jag tror inte att någon Absinth innehåller malört nuförtiden. Dock var den vanlig kring förra sekelskiftet och dracks friskt av franska konstnärer. Att Absinth sedan kan vara lite starkare eller svagare vad gäller alkhoholhalten är en annan sak. "Äkta" Absinth ska väl egentligen innehålla malört men jag tror inte att någon sort längre innehåller denna ört.

• HelenaMaria

Ännu ett förtydligande:
    Ju starkare sprit man dricker desto mer galen kan man bli. Inte konstigare än så.

• abnocto

Detta var första året på gymnasiet och då är de 15-16 år beroende på när de fyller.

• vampyria2
    abnocto skrev 2008-09-03 11:48:22 följande:
    Detta var första året på gymnasiet och då är de 15-16 år beroende på när de fyller.
    Hua villken tur jag verkar ha haft, min älsta började gymmnasiet i år men de har inte haft nåt sånt
  • Bevabus

Det är dom första veckorna man har det. Inget speciellt datum. Så vänta du bara hihi

vampyria2 skrev 2008-09-03 13:31:45 följande:
    Hua villken tur jag verkar ha haft, min älsta började gymmnasiet i år men de har inte haft nåt sånt
Svar på tråden Nollning - full eller drogad?