• abnocto

Nollning - full eller drogad?

Min dotter var på nollning i fredags och kom för första gången hem "full". Nu funderar vi på om hon blivit drogad för brukar man yra och fantisera väldigt när man "bara" är full? Hon kände inte igen sig hemma, var förföljd av en bombman och hade alla möjliga hemska historier. Och hon kom hem springandes för livet och skräckslagen. Hon raglade inte speciellt mycket men sluddrade.
    På lördagen var hon trött men inget bakfull. Hon minns inte mycket men säger att hon inte drack mycket för det gör hon aldrig. Då hon har celiaki drack hon inte öl som de andra utan fick någon brunt i småflaskor.
    Nu undrar jag av er som fått hem fulla tonåringar, yrar de eller kan hon faktiskt ha blivit drogad?

• Svar på tråden Nollning - full eller drogad?
  • Kristin24

okej så hon fick sprit i minibarformat. ja då är det nog en sprit fylla...av sprit så kan det bli konstigt.
    Då ska hon inte dricka sprit mera i alla fall.

Go och glad Kexchoklad
  • abnocto

Tror inte att det är någon risk att hon dricker något närmaste tiden för hon är själv skärrad av att höra hurdan hon var när hon inte minns det.
    Vi är dock glada över en kille som hjälpte henne hem även om han fick jobba hårt för att få hem henne. Hon hittade på allt möjligt på vägen som normalt tar 15 min men nu tog 1 1/2 timme. Så vi vet att inget otäckt hände på vägen hem. Och det var han som blev biten då han hindrade henne från att springa mitt på gatan så om någon hoppat på henne hade hon nog försvarat sig till max (tryggt att veta ändå).
    Efter det jag hört här så kan man yra om olika saker av sprit och var det nu första gången hon drack sprit så kanske det var så. Så sprit lär hon nog avstå ifrån.
    Vi har haft samtal om att dricka något man inte vet vad det är så kanske hon nu förstått vad jag sagt.
    Tack för er info i alla fall.

• Biggan42

Min son ska på nollning denna veckan, vi oroar oss också för det. Han har aldrig kommit hem full, tror ej han druckit de mängderna alls. (man vet ju ej men det känns som jag vet..)

• abnocto

Det är tråkigt att de måste ha alkohol över huvudtaget på nollning. Vad jag har hört så är det många som dricker för första gången då.
    Har nu tagit kontakt för att höra om vi ska lämna drogprov för att få reda på om det var en drog hon fick eller om hon helt enkelt inte tål sprit, då hon själv säger att hon inte drack mycket. Men de ska höra av sig idag så får vi se om vi ska gå vidare eller inte.

• agua

Konstigt för ett par kompisar drack den( vet att den med så mkt rensprit är olaglig) de vart helt galna.

• anarkokapitalist
    agua skrev 2008-09-02 20:33:20 följande:
    Konstigt för ett par kompisar drack den( vet att den med så mkt rensprit är olaglig) de vart helt galna.
    Nu ska vi reda ut saker här.
    1. När man dricker mycket sprit kan man bli "galen".
    2. Absinth är inte olagligt i Sverige.
  • saxen2
    agua skrev 2008-09-02 20:33:20 följande:
    Det är inte olagligt
    systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

Dina kompisar blev nog galna på placeboeffekt och alkohol.
  • Coccolina
    saxen2 skrev 2008-09-02 23:08:03 följande:
    Det är inte olagligt systembolaget.se/SokDrycker/Produkt kompisar blev nog galna på placeboeffekt och alkohol.
    Äkta absithn finns inte i sverige... säljs bara i vissa länder i europa och är olagliga i resterande. det som kallas absinth i sverige är bara en svag version.
    Life's a bitch get used to it!!!
  • anarkokapitalist
    Coccolina skrev 2008-09-02 23:17:18 följande:
    Äkta absithn finns inte i sverige... säljs bara i vissa länder i europa och är olagliga i resterande. det som kallas absinth i sverige är bara en svag version.
    Finns inget som heter "äkta" Absinth, eller det finns snarare inget som heter icke-äkta Absinth.
    Men du kanske kan berätta mer om den där svaga versionen?
Svar på tråden Nollning - full eller drogad?