• RebeccaR

    Tråden för oss i Norrland som har änglabarn

    Har sett att det är en hel del trådar för föräldrar i olika delar av Sverige, så jag tänkte att det vore "roligt" för oss i Norrland att samlas i en tråd  Välkommen in att pressentera er!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • Svar på tråden Tråden för oss i Norrland som har änglabarn
  • RebeccaR

    Jag inleder det hela med att pressenera mig själv

    Jag heter Rebecca och jag har ett barn i himmlen, mitt första barn, Aaron, som föddes och dog 21/2-07 pga cervical teratoma (en tumör som växte ut från halsen/huvudet). Aaron blev knappt sex timmar innan hans respirator stängdes av då han var utom allt hopp

    Jag har också ett barn här på jorden, min lilla dotter Turid som föddes 16/1-08

    Tycker att så många här inne verkar bo "söderut" i Sverige. Har alltid varit nyfiken på om det finns några "norrläningar" här i änglaforumet!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • karinagumman

    läste på din hemsida... fint skrivna berättelser...
    har inte ngn änglabebis utan drogs till denna tråd då jag är norrlänning och undrade var du bodde.. kommer titta in ibland för att läsa dina vackra texter... om och om igen...
    har grav.berättelsen på lilla turid kvar att läsa...

    har dock som du två änglakisse..
    *döpte han till stakka bo och han hade smeknamnet  stackars bosse & så blev det.. när han ramlade ut från femtevåningen rätt ner i asfalten...
    *maja.. fick vi ta bort efter omständigheter i familjen som ledde till att hon blev en kissemaja gick och skvätte inne.. av de familjära omständigheterna fick hon flytta till mamma och då skvätte hon vidare när jag inte var där och vi försökte med allt men det hjälpte inte... min mamma är sjuklig och sitter i rullstol.. så nej det funkade inte.. 
    de tyckte hon verkade ha en väldigt förstorad livmoder vid avlivningen och kanske berodde hennes skvättande på det... eller en kombination...


    har skaffat mig RIKTIG blogg.. livetsomfisk.blogg.se
  • karinagumman
    karinagumman skrev 2008-08-31 20:26:59 följande:
    läste på din hemsida... fint skrivna berättelser... har inte ngn änglabebis utan drogs till denna tråd då jag är norrlänning och undrade var du bodde.. kommer titta in ibland för att läsa dina vackra texter... om och om igen...har grav.berättelsen på lilla turid kvar att läsa... har dock som du två änglakisse.. *döpte han till stakka bo och han hade smeknamnet  stackars bosse & så blev det.. när han ramlade ut från femtevåningen rätt ner i asfalten...*maja.. fick vi ta bort efter omständigheter i familjen som ledde till att hon blev en kissemaja gick och skvätte inne.. av de familjära omständigheterna fick hon flytta till mamma och då skvätte hon vidare när jag inte var där och vi försökte med allt men det hjälpte inte... min mamma är sjuklig och sitter i rullstol.. så nej det funkade inte.. de tyckte hon verkade ha en väldigt förstorad livmoder vid avlivningen och kanske berodde hennes skvättande på det... eller en kombination...
    litttttttte ot kanske men ngn kanske hittade dig...
    har skaffat mig RIKTIG blogg.. livetsomfisk.blogg.se
  • pigglet

    Hallå. Jag läste någon som inte tyckte om när man kallar sig änglaförälder om man inte förlorat ett "större/levande" barn, så jag är inte helt säker på om jag passar här eftersom jag "bara" förlorat en liten plutt i vecka 18.

    Men jag bor i alla fall i Skellefteå, har 2 flickor födda 02 o 04, sedan väntade jag en pojke som dog 06, och fick så en till pojke 07.

  • Ängeln Casper

    Jag vill oxå va med i den här tråden...

    Jag heter Camilla (född -82), bor i Åsele (Västerbottens inland) och har 3 barn. 2 på jorden och ett i himlen. Min lilla ängel heter Casper. 
    Casper föddes v.30+2 efter 15 veckor vattenavgång. Han var svårt lungsjuk pga vattenavgången och missbildad i ansiktet ( GoldenHars syndrom ). Casper led och hade inga chanser kvar, så vi valde att avsluta behandlingen ( dvs. stänga av respiratorn) Han somnade in i min famn när han var 100 dagar gammal. Hela historien finns att läsa på min press..... 
     


    Kram Camilla, mamma till Oliver, Ängeln Casper & Emilia
  • vel

    Hej Hej!!
    År 2000 förlorade jag och min man vår mattias, åkte in med vanliga värkar och trodde att allt var som vanligt men när tredje sköterskan kom in förstod jag vad det var frågande om...... fanns inget liv.
    Mattias dog av plötslig spädbarnsdöd förmodligen dan innan eller samma dag, hade gått över tre veckor. Vi har gravplatsen på alhem bravid andra barn det känns bra.
    Mina andra två är 11-6 år.
    Ha det!!

  • TooTicki

    Halloj

    Jag heter Maria och bor i Jukkasjärvi, längst upp i norr.

    Har en liten änglagosse vid namn William f/d 16 april -08. Han dog i magen i v 35+2. 6 veckor innan han dog fick vi veta att han infekterats av CMV och att detta var den mest troliga utvägen.

    William har en storebror som heter Axel och är 2 år.

  • mojsan

    Hej!!
    Vilket trevligt initiativ!!!

    Jag heter Maria och vi bor i Sundsvall.
    Vi förlorade vår lilla prinsessa (Alice) den 16/6-08.
    Alice var vårt enda barn,men jag hoppas att hon nån gång blir storasyster.
    Ha D gott,kramar..../
    maria

  • Katta77

    Hej!!

    Heter Katarina, kommer från Lule
    Har en ängladotter f/d 5/11-07 i v28
    Har oxå en miniängel född nov-06 i v18

    Ha det gott
    Kramar

Svar på tråden Tråden för oss i Norrland som har änglabarn