• lollypop

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Femte tråden!
    Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 00:16
    Länk till BILDTRÅDEN...
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m35830508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 00:27
    AJ AJ AJ!!! Det blev fel med första länken

Här är (den rätta) länken till BILDTRÅDEN...

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m35830795.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5
  • Mollie
    mammamaj skrev 2008-09-03 16:10:38 följande:
    Men jag kan ju inte påstå att kvaliten på tightsen med elefanter över hela är av bra kvalite! pokjen har haft de nu i 2 dagar o de är redan noppiga! inte ens tvättade än, o bara använda hemma. det syns över rumpan. de har lixom blitt slitna, redan
    Oj! Har de jag med och jag tyckte att det kändes som om de var i bättre kvalitet på långkalsongerna jmf med tröjan, för den var inte ens i samma vävning/tjocklek! trist...
    Har stora problem med mina PLUSfunktioner!
  • Lisa Loop
    Pillis1975 skrev 2008-09-03 21:23:34 följande:
    Jaa, jag brukar vägra Kappahls byxor då jag har smalisar till barn, mén tänkte att de kanske ändrat dem till det bättre.
    Jag köpte den superfina röda velourtunikan på KappAhl idag (kostade 67kr efter en 25% kupong). Kollade på byxorna som hör till men jag tyckte inte att resåren var så bra, den verkar vara som resåren på lindex babyvelorubyxor och de sitter inte uppe bra på min tjej.
  • Lisa Loop
    Tina83 skrev 2008-09-03 14:19:50 följande:
    jag har båda, både blå och brun. superköp
    Js, det var ju du som tipsade mig om den klänningen! Den är verkligen superskön. Nu har vi samma klänning och nästan samma vagn (vi träffades ju i briotråden häromdagen).
  • Smultronhjärta
    WilliamNellyJamie skrev 2008-09-03 21:20:12 följande:
    tänkte väl, jag har inte sätt några men jag köpte ett par bruna förut på rean där men han tappar dem hela tiden, de sittar inte lika bra som lindexnågon annan som märkt det oxå?
    Jag har både Kappahl och Lindex röda velourisar och det stämmer bra att Kappahl sitter såå dåligt..Jag fick lov att minska omfånget på gummibandet i midjan..
    **Max Lejon 070227**
  • Pixxi

Jag har sett att Cubus har röd velour också, de var så fina i färgen.

Jag har nog världens vildaste unge
  • Snorky
    scooby skrev 2008-09-03 10:07:23 följande:
    Ja, det vore ju trist att behöva byta efter halva säsongen... så då måste det nog bli en 104 ändå. Synd bara eftersom jag hittade en så fin på tradera Finns inga i 104 för tillfället, men kanske kommer nåt tag. Eller så får man köpa en ny, de är ju inte så jättedyra heller.Nån som vet hur Mikk-Line blir i slitage efter en säsong? Ifall man hittar nån begagnad på tradera? Slits dom lätt? Vid 3-4 års ålder härjas det ju en del ute
    Mikkline tycker jag är slittåliga. Jag har en Mikkline i stl 86 använd av minst 3 barn och den ser ut som ny på utsidan. Så små sliter ju inte så extremt, men efter att 3 barn använt en overall borde det väl synas på den och det gör det inte.
    Jag har hört att Mikkline tål mer än Reima iaf.

Tror din son behöver en 104. Jag har köpt en 104 åt min son som är ca 98 lång och jag tror den ska bli bra.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    NovJenny skrev 2008-09-03 11:39:42 följande:
    Men vattenpelare har väl med trycket att göra? Att ligga i en vattenpöl på magen ger ju inte sådant starkt punkttryck eller vad man ska säga. Tänker jag fel?Och självklart klarar och håller sig en overall med högre vattenpelare sig mycket längre! Det skriver du ju själv. Jag själv skulle inte köpa en overall med endast 2000 till mina barn som leker i snön. Till den yngsta har jag dock en mikk-line men hon kommer ju mest sitta i vagnen.Dock verkar det ju fungera till dina barn och overallen verkar ju helt ok när du berättar.Men jag vet overaller med 5 ggr så mycket vattenpelare till samma pris.Andas de sämre?Vill man ha mycket vattentätt finns ju goretex men det kostar ju en del.
    jag säger såhär... jag går efter min erfarenhet och jag struntar faktiskt i det här fallet helt i vad plagget har för vattenpelare.... vet jag att det funkar åt oss (har haft Mikkline förr) och barnen kan ligga o leka på mage i vattenpölar så räcker det för oss. Det är fler faktorer som jag tycker är viktiga... det är att overallen inte är så tjock så den funkar oavsett om det är många plusgrader, den ska vara smidig och sitta bra samt vara slitstark o stå emot väta.

Sen måste du ju tänka på slitstyrkan på overallen också. Reima har ju tex. högre vattenpelare (har haft Reima också) men slits mkt lättare... med andra ord så skjunker vattenpelaren bra mkt fortare. Så det är aldrig en garanti för att ett plagg är bättre att de har högre vattenpelare. Man måste framförallt se till slitstyrkan.
    Jag läste just om det där med vattenpelare på AFF tror jag det var och egentligen säger det ingenting i slutändan om hur bra en overall står emot väta efter att overallen använts ett tag. Utan vattentätheten utgår från en ny oanvänd osliten overall.

Problemet är ofta inte snön utan regn, slask och vatten gör de blötare... är det bara kallt så håller de flesta sig rätt torra i vilken overall som helst. Men de slaskvintrar som är nu för tiden gör allt mkt komplicerare.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Magda78

Såg idag att Åhléns också har röda velourisar för er som letar... samma lika som de som Snorky köpt (de gröna)

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5