• lollypop

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Femte tråden!
    Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 00:16
    Länk till BILDTRÅDEN...
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m35830508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 00:27
    AJ AJ AJ!!! Det blev fel med första länken

Här är (den rätta) länken till BILDTRÅDEN...

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m35830795.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5
  • Marie1978
    Pasadena skrev 2008-09-03 11:38:13 följande:
    Någon som kan svara på min fråga ? Ang den plyschiga overallen i lus och mörklila? Alltså om den blir svettig? Funderar på om den är helt opraktisk? Den är ju såå fin men hon kanske svettas ihjäl i den?
    För mina barn är plyschkläder alldeles för varma, i alla fall jackor eller tröjor. Däremot tycker jag att byxor är ok om de ska sitta i vagnen osv, däremot för varma att sova middag i. Men alla barn är ju olika!
  • Pasadena
    Marie1978 skrev 2008-09-03 11:56:13 följande:
    För mina barn är plyschkläder alldeles för varma, i alla fall jackor eller tröjor. Däremot tycker jag att byxor är ok om de ska sitta i vagnen osv, däremot för varma att sova middag i. Men alla barn är ju olika!
    Ja det är väl det jag misstänker också. Det är inte så skönt att ha den där syntetiska insidan mot (över)kroppen. Attans också, den är ju så snygg !
  • scooby
    NovJenny skrev 2008-09-03 11:39:42 följande:
    Men vattenpelare har väl med trycket att göra? Att ligga i en vattenpöl på magen ger ju inte sådant starkt punkttryck eller vad man ska säga. Tänker jag fel?Och självklart klarar och håller sig en overall med högre vattenpelare sig mycket längre! Det skriver du ju själv. Jag själv skulle inte köpa en overall med endast 2000 till mina barn som leker i snön. Till den yngsta har jag dock en mikk-line men hon kommer ju mest sitta i vagnen.Dock verkar det ju fungera till dina barn och overallen verkar ju helt ok när du berättar.Men jag vet overaller med 5 ggr så mycket vattenpelare till samma pris.Andas de sämre?Vill man ha mycket vattentätt finns ju goretex men det kostar ju en del.
    Är lite nyfiken på vilka overaller som är bra till samma pris Är på jakt efter en bra overall till sonen och anar att han kommer spendera en del i tid i snön i år Funderar på Mikk-Line eller Didrikson - men tar gärna emot fler tips
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • Pixxi
    Geshia skrev 2008-09-03 12:01:29 följande:
    suck.. bara för att jag ska beställa går lindex sidan seeeegt
    Jag kommer inte in alls
    Jag har nog världens vildaste unge
  • NovJenny
    scooby skrev 2008-09-03 12:02:28 följande:
    Är lite nyfiken på vilka overaller som är bra till samma pris Är på jakt efter en bra overall till sonen och anar att han kommer spendera en del i tid i snön i år Funderar på Mikk-Line eller Didrikson - men tar gärna emot fler tips
    ja, didriksson har väl 7000 i vattenpelare och är prisvärda.
    Intersport 8848:a ovealler har 10 000 i pelare och en sådan har vi till sonen som extra... Har inte testat den så jag vet inte hur den är än. Den kostar 800 kr iaf.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5