Inlägg från: liten groda |Visa alla inlägg
  • liten groda

Lekstund

Hejsan, är mamma till lilla Olivia på 10månader, själv e jag 21. Skulle vara roligt å träffa andra mammor med barn i samma ålder. Någon?

Beata

• Svar på tråden Lekstund
  • liten groda
    Svar på #2
    hej hej, japp, bor i gbg, vid stigbergstorget, bor du oxå i gbg?
  • liten groda
    Svar på #4
    har bott här i ungefär 6år nu, vi letar oxå större, har en liten tvåa.... men d e ju så svårt att hitta något =P vad gör du när du inte är mamma? pluggar eller jobbar?
  • liten groda
    Svar på #6
    jag jobbar lite, men ska börja plugga sen när olivia börjar dagis, har inte kommit på vad bara....

vi brukar gå i slottskogen ibland, olivia gillar å få gunga så då brukar det bli att vi går till lekplatsen oxå. försöker nu se till att hon får leka med andra små barn , hon tycker det e sååå roligt :)

hur går det med maten för din lilla pojke? har han börjat äta vanlig mat?

trivs hur bra som helst i majorna, nära till stan å nära till slottskogen. vart i norra gbg bor ni?
  • liten groda
    Svar på #8
    Vet du var Azaleadalen ligger? Där finns pingvinerna. Om man tar elvan å hoppar av vid majvallen, å sen går åt höger när man kommer till slottskogen då hittar man dem efter en stund. Eller om man går till sälarna å sen bara fortsätter över backen då kommer man oxå till pingvinerna.

Olivia har faktiskt blivit riktigt duktig på att äta, ett tag vägrade hon allt annat än mjölkersättning å banan. Men nu äter hon små smörgåsar, barnmaten på burk, dricker välling, lagad mat å tom lite gröt. Har Nicholas någon favorit mat?

Har ni sökt till något dagis än? Vi har börjat kolla lite, men det finns ju så många att välja mellan... Vet inte riktigt vad man ska gå efter....
  • liten groda
    Svar på #10
    Har inte hittat någon öppen förskola faktiskt, hur gör man d? Tittade på kommunens hemsida, men där stod d bara om en för de som bor i centrum... Vi gick två ggr på babysim, men sen blev olivia förkyld, sen jag så d blev inget mer med det. När olivia va nyfödd gick jag i en mammagrupp, d va ganska skoj, fick massera å prata av sig lite, men nu träffar vi inga från den gruppen. Olivia har en liten kusin på 1år som vi träffar ibland, å så har jag en föredetta jobbarkompis som har en liten bebis, annars träffar vi inte så många bebisar... Ni?

Idag har jag jobbat, ska göra det imorn med. Jag hoppar in ibland som vikarie i hemtjänsten i kortedala. Sami jobbar oxå natt, men nu e han hemma två nätter i veckan, så va delar lite på allt som finns att göra, väldigt skönt faktiskt.
    Har precis nattat lilltjejen, hon fick bada å så har vi lekt å va ute en sväng till affären. Imorn ska det nog bli en promenad till slottskogen om det är bra väder på eftermiddagen. Har ni gjort nått skoj i helgen?

Ska försöka lägga in några kort :)
  • liten groda
    Svar på #12
    Nja, ett syskon får nog vänta, först vill jag plugga och ha ett jobb, å en större lägenhet.... Det känns som att det är fullt upp med Olivia för tillfället, så allt annat får vänta lite.

Har inte sett några lappar om öppna förskolan, får titta lite mer nästa gång :)

Oj, det va mycket din kille gör, har du honom hemma någon gång ? :) Har ni varit ifrån Nicholas någon gång? Över natten. Jag å killen va nyligen i Bulgarien, utan Olivia, det kändes jätte konstigt, men hon hade inte saknat oss som tur va =P
  • liten groda
    Svar på #22
    Vad skoj med en till mamma, vore självklart roligt å ses. Vi skulle inte kunna ta en annan dag? :( Olivia ska till BVC för tandinfo. torsdag klockan ett... Onsdag?
  • liten groda

fredag efter tre kan jag, ni? vad roligt med ännu en mamma, välkommen :)

• liten groda

hej hej, jag har tyvärr fått förhinder imorn :( kan jag hänga på nästa gång istället? var ska jag skicka mitt nummer? om ni kan på onsdag igen så ses jag gärna då.... sorry....

Svar på tråden Lekstund