• liten groda

Lekstund

Hejsan, är mamma till lilla Olivia på 10månader, själv e jag 21. Skulle vara roligt å träffa andra mammor med barn i samma ålder. Någon?

Beata

• Svar på tråden Lekstund
  • SomeOone

hej är 18 år och mamma till benjamin 2 år , och har 2:a bebisen i magen :)

• liten groda
    Svar på #2
    hej hej, japp, bor i gbg, vid stigbergstorget, bor du oxå i gbg?
  • linda gbg

Okej Glad

Japps ! Fast i norra Göteborg ... Men letar lite smått efter större lägenhet lite överallt .

Är du uppvuxen i Göteborg eller bott här länge ? Roligt att din flicka är nästan lika gammal som min pojke Glad

• liten groda
    Svar på #4
    har bott här i ungefär 6år nu, vi letar oxå större, har en liten tvåa.... men d e ju så svårt att hitta något =P vad gör du när du inte är mamma? pluggar eller jobbar?
  • linda gbg

Okej :) Men ni trivs i Majorna ? Bra område att bo i ?

Jaa näe jag har svårt att bestämma mej för vilket område jag kan tänka mej att bo i och såå ... Så är inte superaktiv i letandet ännu . Vi har så mycket annat för oss för tillfället . Men om några månader blir det nog att hugga tag i sökandet ordentligt :)

Jag jobbade innan Nicholas kom . Men ska plugga nu nära mammaledigheten tar slut . Precis ansökt till en distans utbildning i Karlstad . Så hoppas verkligen jag får börja . Är så bra med distans att man kan vara hemma ändå liksom .

Själv då ? :) Brukar göra om dagarna , du och Olivia ? :)

• liten groda
    Svar på #6
    jag jobbar lite, men ska börja plugga sen när olivia börjar dagis, har inte kommit på vad bara....

vi brukar gå i slottskogen ibland, olivia gillar å få gunga så då brukar det bli att vi går till lekplatsen oxå. försöker nu se till att hon får leka med andra små barn , hon tycker det e sååå roligt :)

hur går det med maten för din lilla pojke? har han börjat äta vanlig mat?

trivs hur bra som helst i majorna, nära till stan å nära till slottskogen. vart i norra gbg bor ni?
  • linda gbg

Okej :) Jag ska plugga till barnskötare . Ev . förskolelärare efter det . Men iaf , har satt upp som mål att bli dagmamma så småningom . Ha en liten lagom grupp med inkluderat mina egna .

Ah slottskogen är mysigt ! Har vart där några ggr med Nicholas , tittat på djuren och haft picknick och så . Men kan juh passa på att fråga dej om du vet vart pingvinerna finns ? Vi hittar aldrig dom :(

Jaa det är roligt att träffa barn i deras egen ålder . Vi har några jämn gamla på Öppna Förskolan och Baby Gruppen . Men dom träffar vi mest bara när vi är där och inte på övriga fritiden ...

Joraa , Nicholas håvar i sej bra med mat . Han äter 8 månaders burkarna och motsvarande typ när vi lagar själva . Blir lite blandat . Hur är det för Olivia ?

Vi bor i Hammarkullen . Har trivts jättebra när jag bodde själv / när jag blev sambo / nu när Nicholas är liten MEN vill inte att han ska börja skola här eller så . Och OM det skulle bli att han måste börja på dagis pga något oförutsett med pluggandet så vill jag inte att han isåfall ska gå här . Annars är det fint hära . Superbra bostadsbolag och lugnt i huset . Underbar Öppna Förskola har vi med ! Så det är helt okej förtillfället . Men längre fram så får det bli något annat område , mest med tanke på Nicholas .

• liten groda
    Svar på #8
    Vet du var Azaleadalen ligger? Där finns pingvinerna. Om man tar elvan å hoppar av vid majvallen, å sen går åt höger när man kommer till slottskogen då hittar man dem efter en stund. Eller om man går till sälarna å sen bara fortsätter över backen då kommer man oxå till pingvinerna.

Olivia har faktiskt blivit riktigt duktig på att äta, ett tag vägrade hon allt annat än mjölkersättning å banan. Men nu äter hon små smörgåsar, barnmaten på burk, dricker välling, lagad mat å tom lite gröt. Har Nicholas någon favorit mat?

Har ni sökt till något dagis än? Vi har börjat kolla lite, men det finns ju så många att välja mellan... Vet inte riktigt vad man ska gå efter....
  • linda gbg

Okej ... Ah sälarna vet jag vart dom är . Men fattade inte att man kunde fortsätta uppåt och komma till pingvinerna . Aja , blir det första jag ska leta upp nästa gång man går dit :)

Så bra ! :) Nicholas äter också det du skrev utom välling . Det är han inte spec. förtjust i .
    Under en ganska lång period har det vart pasta rätter som vart favoriten . Men nu verkar fisk bli något som funkar bra . Egentligen på sista tiden så har det inte vart problem med någon rätt alls . Tidigare tyckte han inte potatis va så roligt men det går ner bra nu med . Hoppas det håller i sej . :)

Jag har sökt till 2 Ur och Skur dagis . Men det är inget jag lagt ner tid på att ringa och va aktiv så att säga i det . För jag vill vänta så länge som det är möjligt med dagis för honom . Hans pappa jobbar bara på natten dessutom , så när jag väl börjar plugga så skulle jag va tvungen att gå på någon lektion då och då så kan dom va tillsammans .

Annars , vad ska ni hitta på i helgen ? Ni går inte på någon Öppen Förskola eller Baby Grupp på vardagarna ? Förresten , du har ingen bild på dej och Olivia ? Hade vart kul o se :)

Svar på tråden Lekstund