Inlägg från: MiaB72 |Visa alla inlägg
  • MiaB72

Ale tråden

Hallå alla!

Kyssen: Bra initiativ! Vi får ju inte tappa bort varandra nu! Synd att det inte blev Södergården, men det är ju bra att ni inte "gav" bort det Ska bli spännande att höra vad du tyckte om Petters Hage sen då! Det är ju som sagt inte så jättelångt till "civilisationen" men det blir ju alltid att åka bil så det krävs ju två bilar i familjen. Men det är ju underbart på landet, ingen tvekan om saken!

Vill inte jobba mer...!!!! Vill ha SEMESTER!! Jobbar även nästa veckan *suck* och jag ska på utbildning de sista två dagarna, hur kul e det då??? Inte kul alls!!! Men, men, det är bara att stå ut och sen njuta!! Eller ja, måla huset men förhoppningsvis är det ju fint väder så man kan blir lite brunbränd!

Ha det gött!!!

• MiaB72

God morgon!

Smyger in så här på morgonkvisten även om jag ser att Kyssen och syrran varit uppe ännu tidigare!!! Man ska sova på morgonen

Vi ska vara hemma hela semestern, kanske med några kortare tripper till kusten, Liseberg och annat. Har ju svärföräldrarna på besök de första två veckorna på semesterna och Christians syrra och hennes familj en av de två veckorna så det är fullt hus! Men vi får ju hjälp med att bygga garage och måla hus så då är det ju helt ok!!

Imorgon ska jag ju också precis som Jenny28 åka till Strömstad och fira av ytterligare en syrra och hennes pojk som blir 5.

Ha en bra dag!!!

• MiaB72

Hej på er!

GRRAAATTTIS Kyssen! Gud så underbart! Snacka om snabb vändning! Då får vi kanske snart komma upp och klappa kossor
    Förlåt för att jag förhastade mig och trodde att du var en sån där morgonpigg sak det var visst bara syrran, inte för att hon är morgonpigg men uppe iaf....

Dags för matlagning!! Får se om jag hinner innan Emil somnar Imorgon bitti bär det av till Strömstad!

• MiaB72

Tjenis alla!

Hemma igen efter en helg i Strömstad! Måste ju uppdatera mig här innan jag börjar jobba

Hästtjej....nej, har alltid velat vara det men har varit för feg har hängt på syrran ibland och så länge hästen går lugnt och fint så går det bra!!

När jag gick imorse låg mina darlingar och sov så gott! Hur kul e det att gå till jobbet då? Hoppas veckan går fort så jag också får semester!

• MiaB72

Hallå!!

Hmmm...ni kanske kan ta en tur på islandshästar eller nåt nån gång, då kanske jag kan hänga på eller vad är lättast att börja med?? Skulle ju gärna lära mig att rida!!
    Fast jag kanske inte kan ändå - kanske har hunnit få en bebis i magen *hoppas*

Jag kan ju annars följa med som barnvakt för Ida!!!

• MiaB72

Hallå där!!

Jaha så nu har syrran och Kyssen varit på date, när ska vi andra hitta på nåt? Eller Jenny och Kyssen kan väl få vara med då också

Tänkte på det att man kanske kan rida även om man är gravid *asgarv* tänkte inte så långt!! Ovan vid ridning som jag är..............

Vill inte jobba!! Vill vara ute i solen. Min man och son är ju lediga och sover såååå gott när jag går till jobbet.

Nej, dags att jobba!!!

• MiaB72

Hej!

Kyssen: GRATTISSSS! Va roligt! Hoppas jag också kan få till ett litet kryp i magen nu så kommer vi vara lediga samtidigt! Jag lovar att jag inte ska springa över till dina svärföräldrar, hemlisen är säker hos mej
    Håller på att jobba för fullt att få till ett lillasyskon till Emil, är ju bara inne på 2:a försöket än så vi har inte hållt på så länge än, men man vill ju få till det direkt!!

Har precis käkat och är proppmätt! Vi grillade och precis när det var dags att grilla så kom regnet så Christian fick ta fram paraplyet

Snart dags för Summerland på kanal 5, såld på alla dessa serier, eller jag är rätt duktig nu och följer inte allt som går men jag måste ju ha ett visst intag av serier annars blir det ju tråkigt

• MiaB72

God kväll på er alla!!

Kyssen: Ja, jag hoppas ju på att det kanske fastnar denna månaden, då blir det ju i början på april för mig. Men det vet jag inte förrän om typ 2 v, är mitt inne i min äl period! vet ju vad jag ska göra på kvällarna

Syrran: Jaså, Jessica har hört av sig! Inte till mig än, men jag visste ju innan, men det är ju alltid kul att höra hur det gick.

Ebbabebbasmamma: Har inte hört nåt om dagmammor men jag har ju inte letat heller! Är suuupernöjd med Emils dagis, Nolängen. Hur länge ska du vara föräldraledig?

Idag var vi och skrev på lånen och räntan hade gått upp pyttelite men pga terrordådet i London så kommer räntan att minska lite imorgon så vi fick 2.30 i ränta på bottenlånet och 2.53 på topplånet. Blir en månadskostnad på 6.700 när vi amorterar 2000:-/mån!! Helt otroligt! Med tanke på att vi betalade 6000 i hyra för vår 2:a i Skepplanda!

Nej, nu kom Christian hem, har köpt innerpanel till vår bastu, har också köpt en burk med färg till huset så vi ska provmåla! Spännande!
    Vi hörs!

• MiaB72

Tjenis!

Är helt dööööd, har målat hus idag! Är ju inte van vid kroppsarbete *s*
    Som tur är så är min man en riktig Iron Man, han vägrar ge upp trots att han är helt slut, Jennys sambo kom och hjälpte till på em så då fick han nya krafter igen!

Ebbabebbasmamma: Jag förstår din tanke med dagmamma, min mamma var dagmamma i 15 år och alla barn hade det skitbra där, det var bra för oss också för mamma var ju alltid hemma! Men jag har alltid varit rädd att tänk om man får nån som man inte gillar. På dagis finns ju alltid fler fröknar Emil går ju på ett litet dagis nu, i Hålanda var det ännu mindre. Men han älskar sitt dagis!! Så det är planerat att få till en knodd till så där på bröllopsnatten kanske

Tottelina: Gick dopet bra?

Kyssen: Åhhh ringa mvc, kommer ihåg när jag gjorde det första gången, ringde typ direkt och då tyckte jag att det var sååå lång väntan innan första besöket!
    Vi har Föreningssparbanken och världens bästa bankman!!

Peggy O: Vi vill också till High Chaparall för Emil älskar cowboys och pistoler, hästar och allt sånt! Skulle tro att det är rena paradiset för honom också! Vad fick ni ge för två nätter där?

Ha det göttt!!

• MiaB72

Hallå där alla!

Håller på att rinna bort i vämen!! Har målat huset (vita delen) en andra gång idag. Nu har Emils famor och farfar äntligen kommit som han har väntat!

Jag har också träffat Kristina, tycker också hon är bra det är väl du och jag syrran som tar henne *asgarv* har aldrig träffat Juanita så jag har inget att jämföra med!

Svar på tråden Ale tråden