Inlägg från: MiaB72 |Visa alla inlägg
  • MiaB72

Ale tråden

God morgon!!

Får väl göra som syrran säger svara alltså!
    Kyssen e väl bortrest och kommer hem i slutet på denna veckan har jag för mig så då kommer hon väl tillbaka till oss.

Jag tänkte att vi kanske skulle träffas och fika eller nåt nån dag nu när semesterna är över. Vad säger ni om det?

Ska med Jenny till Babyhörnan idag, va lessen jag är över det kan man ju kolla in vagnar!!!! Det är ju sååååå kul!!!

• MiaB72

Hallå brudar!

Ingen reaktion om mitt förslag på fika ...... förutom Kyssens invitation till pannkakor med sylt *mumsigt*

Kyssen: Jag tror inte det görs någon vul nånstans häromkring om det inte är så att man haft många missfall tidigare eller om det uppstår nån komplikation som blödning etc men då gör de det på Östra. Vi får nog hålla oss till tåls tills ul och det känns ju som en evighet dit! Är i v. 7 nu! Min mage pöser också på kvällen. Var hos pappa igår och hans sambo sa att det börjar ju synas ...hmmm redan
    Det är ju iof mitt andra barn, man kan ju bli lite större då.

PeggyO: Jag håller med dig om vädret!! Vad är detta???? Jag är också i stort behov av soooooolll, jag kommer aldrig klara vintern på detta. Har försökt bearbeta gubben på en solsemester men det verkar vara kört, får fortsätta på morsan

• MiaB72

Hallå tjejer!

Jaha, då har man börjat jobba igen!! Har inte lika mycket energi på kvällarna längre så då blir det ju inte lika ofta att jag hinner in här!

När det gäller fika så har ju jag skitsvårt att komma iväg dagtid eftersom jag jobbar heltid. Efter 15.30 är ok, eller helger, annars får ni träffas utan mig *snyft*

Kyssen: Ska springa in och kolla din mage min mage är helt uppblåst! Ser ju ut som jag är i 5:e månaden på kvällen

• MiaB72

Hallå alla!!

Jag kan ju inte lucnhtid ingen som kan tänka sig att ta det efter jobbet? Annars får vi ta det på Svennheimers i Nödige då kan jag vara med för jag jobbar ju i Nödinge
    Jobbar 8-16.30 vaaaarje dag eller rättare sagt vardagar

• MiaB72

Hallå brudar!

Här blev det fart på tråden

Kyssen lämnade ju över beslutet till mig sånt gillar jag!
    Eftersom jag jobbar i Nödinge så kan jag ju fika över lunchen

Vi kan väl bestämma den 16 september kl. 11.30 på Svennheimers i Nödinge då?? KUL!! Jag kan ju andra dagar som är tidigare än så men om jag förstod det så har många fullt upp nu!

PeggyO: Ja, det var värst Vi åkte förresten till High Chaparral! Men när vi åkte tåget och blev rånade så blev han såååå rädd! Stackarn, han gömde sig i min famn och skrek hela tiden "jag vill hem, jag vill hem" Då hade vi ändå förberett honom på att det skulle komma rånare, jag tror det var de höga skotten som överraskade honom!
    Målningen står ju stilla just nu pga vädret, sen har min man jobbat för mycket så han är helt slutkörd så jag tvingade honom att vara hemma från jobbet idag och han får inte göra nåt med huset!
    Sicken chef henne har jag säkert pratat med, jobbar på Arbetsförmedlingen och har haft kontakt med de flesta föreskolechefer!

• MiaB72

Hej igen!!

PeggyO: Jag försökte få honom till att ta upp sin pistol och skjuta rånarna men det var redan försent det blev ju inte bättre sen när de kom in i vagnen och skrek men han glömmer väl, vi får väl försöka om nåt år eller två igen.

Vi hade väl tänkt att ha långsemester i Finland nästa år (min man är finlandssvensk) vi åker annars bara från båten i Åbo och de 45 milen upp till Nykarleby där de bor så jag ser aldrig nåt annat av Finland. Avverka Mumindalen och sånt.

Nej, nu ska jag hem till syrran sen ska vi på fika med andra gravida i Göteborg. Ni har väl sett den tråden??

• MiaB72

Hallå tjejer!

Sitter här med uppsvälld mage helt otroligt vad den är svullen just nu!! Tur att jag inte försöker hålla det hemligt för det går snart inte att dölja, om jag inte byter klädstil förstås och börjar använda stora bysliga huvtröjor eller nåt
    Hade på mig min åtsittande tröja i fredags som går en bit ner på höfterna och jag såg ju nästan gravid ut i den innan sommaren, men hallå - nu då?? Många tittade, men ingen vågade fråga för man kan ju ha lagt på sig några kilon, det var kul!
    Men i torsdags när jag och Jenny28 var i stan och träffade ett gäng gravida från fl så fick jag ta bort skärpet i mina byxor som alltid varit för stora! Jag kommer väl få en riktigt kalaskula direkt denna gången

Det låter som ni hade det underbart på ridturen!! Helt ok att ta med fler på fikat, det är ju en Ale-tråd så bara man är från eller på väg till Ale

Kram på er alla!!!

• MiaB72

Hej!!

Peggy: Låter ju härligt att bebben ligger färdigt, bara att komma ut sen!

Kyssen: Hur gick inskrivningen? Vi är nyfikna

Imorgon blir jag gräsänka, gubben ska hem till sina föräldrar i Finland och vila upp sig. Han har jobbat slut på sig här under semester, just fin semester, man måste ta ledigt efter semestern men så säger ju många som bygger hus att det är lätt hänt att man jobbar för mycket och helt plötsligt tar det stopp!

• MiaB72

Hej tjejer!

Jag jobbar på ett jättepoppis ställe - Arbetsförmedlingen, jobbar som handläggare och har hand om arbetslösa både ungdomar och äldre. Har mycket informationsmöten, söka jobb aktiviteter etc. Många uppskattar det vi gör men många tycker ju helt tvärtom! Men det är ett roligt jobb! Har faktiskt varit här i 15 år nu!!!! Jösses va tiden går fort!

Kyssen: Ditt jobb låter som en fortsättning på min mans jobb. Han är konsult på Volvo och tar emot programvara och testar i bilar, är jättemycket ute och testkör, mycket på Hällered. Just nu testar han automatväxellådan innan dess var det kombiinstrumentet. Antar att ni har nån koppling till varandra, han kallas väl provare tror jag

Jag är såååååå trött idag, har gäspat heeela dagen!! Vad det är jobbigt, men jag tror att det mest beror på att jag sov så förbaskat dåligt inatt, hade en illamåendes attack precis när jag gick och la mig och det händer ju väldigt sällan så jag låg nog och oroade mig över att jag skulle spy

Nu börjar mina kollegor se att min mage har jäst Tur att jag redan berättat annars tycker de nog att jag ätit alldeles för många Tip Top i sommar!

Jösses, det blev långt detta också! Blev inspirerad av Kyssen! Ska bli kul att snart träffas så man kan få ett ansikte på er!!!
    Kram

• MiaB72

Hello girls!

Jag mår inte illa så mycket så att jag vill börja äta tabletter för det, har ju bara inträffat två gånger och det ska jag väl stå ut med. Jag har annars två paket med Postafen hemma eftersom Christian äter dem när vi åker båt och när han flyger.

Men om de skulle hjälpa vid magsjuka så hade det ju varit fantastiskt jag brukar iof klara mig ganska bra från att spy, är väl nån inre kraft men man mår ju så jävla illa!

Är lite piggare idag för jag sov bra inatt, hade Emil bredvid mig som helst ska ligga på mig Han har blivit förkyld, hoppas inte det blir mer än så.

Svar på tråden Ale tråden