Inlägg från: MiaB72 |Visa alla inlägg
  • MiaB72

Ale tråden

Hallå tjejer!

Nu var det några dagar sedan jag var här! Har haft fullt hus i helgen. Var på Liseberg i fredags em/kväll med syrrorna och familjer. Sen i lördags var vi en sväng på Bohus fästning i värmen och i söndags fick jag äntligen solat lite underbart!!

Jag är otroligt trött på kvällarna så det blir inte så mycket data på kvällarna, ligger mest och degar framför tv:n eller läser! Är inne i en läsperiod igen

Magen jäser, speciellt på kvällen. Jenny kan intyga storleken, jag visade upp den i lördags, annars går man ju som vanligt och håller in lite eftersom jag inte är helt platt normalt men nu kan jag ju släppa ut den

• MiaB72

Hallå tjejer!

Sitter här och surfar järnet! Är inne och letar resor!!!!!
    Min man har varit på viloresa till sina föräldrar och kom hem igår och säger att kan inte vi boka en resa och åka iväg på en smekmånad som vi inte hunnit med än ???? Öhhhh vad hände, han som inte vill åka alls och bara tycker det är slöseri med pengar??? Jo, Jenny min älskade syster sa till honom att hon tyckte att jag var värd en resa och att vi skulle passa på att få lite romantik innan nästa bebbe kommer och att hon passar Emil när vi är borta!!!!

Nu har jag ju beslutsångest med vad jag ska välja - gamla älskade Cypern - bara älskar Ayia Napa eller nåt nytt? Tanken är att vi ska åka redan helgen 10 september!!!! Herrejösses!!!

Återkommer med rapporter!!!

• MiaB72

Thoohhoooo!!

Om 17 dagar bär det iväg till Cypern!!! Nu har vi bokat, fredag den 9 september åker vi! Samma hotell som förra året men en finare lägenhet men stor balkoch och solstolar på balkongen! Underbart!!!

• MiaB72

Hallå där!

Var på inskrivning idag, alla värden var bra! Har fått läkartid den 21/9 och ska träffa Juanita redan om 2 v igen! Trodde inte vi skulle träffas förrän v. 20 eller nåt eftersom jag är omföderska, men det gör inget!

Ja, jag är ju tyvärr borta när ni ska fika! Jag sitter på Larnaka flygplats då och väntar på att få flyga hem! Men ni kan väl boka en ny tid så ska jag se om jag kan komma. Om det är lunchtid och i Nödinge så kan jag ju för det mesta, annars är det ju efter 4 eller helger som passar mig bäst!

Ebbabebba: Hur gick det med brudklänningarna?? Åhh jag kommer ihåg när vi var iväg och kollade klänningar till mig. Det var jag, Jenny och vår andra syrra Jessica och 3 av mina kompisar som var iväg och en av kompisarna filmade i varje affär så jag skulle kunna sitta hemma i lugn och ro och titta på hur jag såg ut i de klänningarna jag provat och det hjälpte!! Är såååå nöjd med mitt val!!

Kram på er!!!

• MiaB72

Hallå tjejer!

Uppe och någorlunda pigg, vi hade kräftskiva här igår och jag fick inte så mycket sömn inatt så jag har småsovit typ hela dagen
    Det var så skönt att vakna på morgonen och inte vara bakis och se mina andra kompisar som sov över här hur de mådde
    Jennys sambo vann nog priset för mest alkoholintag

Kyssen: Min förra graviditet gick jag upp 23 kg Men det var nog mycket tack vare allt godis jag stoppade i mig åt en godispåse om dan, hade riktigt cravings efter mintchoklad och saltlakrits första halvan av graviditeten, mot slutet gick jag upp ungefär 1 kg varannan vecka. Detta hade jag tänkt undvika denna gången!!
    Magen finns ju redan, känner att mina byxor börjar bli väldigt trånga, som tur är har jag två par byxor som alltid varit stora i midjan som jag kan ha nu innan jag behöver shoppa mammabyxor.

Nu är snart middagen färdig!! Härligt!!! Inget illamående idag men halsbränna istället, har nog druckit för mycket kolsyrat idag tror jag!

• MiaB72

Hej på er!

Kyssen: Usch och fy! Det är ju precis detta man går och oroar sig för, bra att ni iaf fick göra ett vul så det upptäcktes. Hoppas att kroppen återgår till det normala snart igen så ni kan skapa en ny kotte *kramar*

Trådarna tror jag "lever" i 4 månader, så vi ska väl klara oss ett tag till hoppas jag!

• MiaB72

Hej tjejer!

Kyssen: Usch, jag förstår precis vad du menar, det måste ju ändå kännas bra om det kan återgå till det "normala" igen, om det nånsin gör det. Men iaf att kroppen inte tror att den är gravid utan att man kan få igång cykeln igen och faktiskt kunna börja om.
    Här kan du ju skriva hur mycket du vill, vi är här och läser och skriver så mycket vi kan!

• MiaB72

Hallå tjejer!

Kul att vi blir några fler här!

Lowzie: Vart ska du flytta?

Kyssen: Va underbart med katter!! Har också haft katter men av massor av anledningar så tog vi inte dem med oss när vi flyttade till Hålanda för 5 år sen men saknar dem oerhört. Min man är ingen kattmänniska så han vill inte ha nya men jag vill
    Jag brukar ju få det jag vill till slut så vi får väl se, får väl koncentrera mig på bäbisen först

Det är ju så synd att jag inte kan vara med den 16:e på fikat!!! Men Jenny får ta bilder så jag får se när jag kommer hem, kommer ju hem på em, planet landar halv fem! Ska bli så gött med en resa!!! Hoppas min Emil är snäll mot moster Jenny annars är hon väl slutkörd på fikat

• MiaB72

Hello brudar!

Två gånger på fl på en dag det var längesen men jag har ju gjort absolut ingenting idag så då finns det ju energi kvar! Har stoppat skitgrisen i badet och väntar på att min gubbe ska komma hem. Han har varit och tävlat idag och vann stort!
    Han tävlar i nåt så konstigt som bilstereo, välljud, det ska spela så bra som möjligt och samtidigt vara ett snyggt bygge i bilen

Självklart får fler komma med på fikat! Kanske vi kan lägga det på en helg nästa gång ifall att det är fler än jag som jobbar vardagar kontorstid, eller iaf på kvällen i så fall?? Jag bara slänger ut frågan. Sen efter mars då kan ju jag komma näääär som helst

Kyssen: Du måste ta bilder och lägga in på dina nya kelungar!!! Om du sen nån gång skulle få för dig att få ungar på din hona så är jag en het kandidat till ungar, under förutsättning att min gubbe fallit för mitt tjat

• MiaB72

Hallå tjejer!!

Bara 12 timmar kvar innan jag sitter på Landvetter och väntar på att få gå ombord på flyget!!! Åhhh så underbart! Ska börja packa nu, tror jag har fått handlat allt!

Var hos bm idag och till min lycka så hittade hon hjärtljuden på min bebbe kändes otroligt skönt att få den bekräftelsen med tanke på vad som kan hända!

Jag ska springa in och kolla bilder på katter och bebbe och ett jättegrattis till Peggy!! Kan väl vara bra med en lite tjeja bland de vilda pojkarna

Ha det underbart när jag är borta. Ska tänka på er när jag ligger och solar på den vita sandstranden, dricker färskpressad apelsinjuice i den 30 gradiga värmen och doppar mig i ett ljummet turkosfärgat hav

Kram

• MiaB72

Heeeej!

Nu var man hemma igen och läser för fullt alla inlägg här på fl!!!
    Semestern var underbart, vi hade ca 35 grader varje dag, strålande sol, 29 grader i vattenet och hör och häpna, jag tyckte det var kallt men det var ju bara i början

Vi var på beachen vid halv tio och åkte hem vid 2 halv 3, åt lite, hade siesta och sen ut och käka på kvällen och vid halv tio var vi trötta igen

Har väl fått en fin liten bränna Jenny vet men vet ju hur fort den försvinner tyvärr, och det var ju sååååå j-la kallt när vi kom hem!!! Hallå! 11 grader!!! Saken gjorde det inte bättre när värmen i huset inte riktigt kommit igång, imorse sprang gubben och letade fel och det var en säkring som hade gått på golvvärmen, tur att man har braskamin! Igår kväll satt jag med tröja, fleecetröja, byxor, strumpor, tofflor och fleecefilt på detta och frös ändå *asgarv* men efter en 2 timmar började jag tina och kunde ta av tofflorna

Jenny tyckte att magen hade växt! Jag har ju inte tyckt att jag har haft så stor mage denna veckan, har ju mest haft bikini på mig men nu när jag är hemma igen så plopp där var den ju!!! Går in i v. 13 idag!

Ser fram emot nästa fika hos Kyssen!!!

Har lagt in 2 bilder på beachen i mitt galleri, om nån vill kolla

• MiaB72

Tjenis!

Självklart kommer jag med denna gång!!!!

Fika hos Kyssen den 9 Oktober kl 11.00
    Vi kommer!:

1. Kyssen
    2. jenny
    3. Mia

• MiaB72

Hej tjejer!

Sitter på jobbet och väntar på att tiden ska gå så man kan åka hem
    Har ont i huvudet! Har haft det så gott som varje dag nu den senaste veckan, bm tror att det beror på att mitt blodtryck har sjönkt lite. Hade 100/60 i onsdags, innan hade jag 120/60. Igår försvann huvudvärken helt plötsligt så det är göööörakonstigt!

Var och inhandlade doppresent till Ida igår (Jennys bebbe) kan ju inte säga idag vad det är men på måndag kan ju Jenny själv berätta. Iaf sååååå jättefin present, blev lite dyrt, men det kan det vara värt!

Hoppas ni får en härlig helg alla!!!
    Kram

• MiaB72

Tjenis!

Här var det inte mycket aktivitet! Det är ju helg och ni har väl fullt upp! Jag har varit på dop idag! Jennys Ida döptes, har lagt in en bild på henne i galleriet! Så söt, sov fram tills prästen hällde vatten på henne, det gillade hon inte

• MiaB72

Hello!

Ja, Jenny har ju redan avslöjat det
    Ett guldhjärta med en sten i, jag fick ett likadant när jag döptes och jag hade det på mig när jag gifte mig! Så sånt är ju användbart!
    Hon fick ju ett guldhärta till, men sånt kan man ju inte få för mycket av!

Äntligen fått tid för ul! Den 31/10 på Mölndals sjukhus. Ska bli spännande! Är ju v. 19 då så man får ju verkligen hoppas på att allt är bra!

Kram på er!!

• MiaB72

Kyssen: Usch då, låter inte kul alls! Men nu ska det väl vara det sista förhoppningsvis så din kropp kan återhämta sig!

Jag har varit inne på tradera idag och lagt en massa bud, blir ju helt köpgalen när man är där

Svar på tråden Ale tråden