• Såckan

GeKås/Ullaredtråden volym 8

Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

• Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • BROCCOLLI

Stämmer det att man ej bör köpa elartiklar på Gekås, därför att man ej får med garanti, kan vara lite bra att veta ifall (fast jag tycker inte det är så noga, de pengarna har jag väl råd att förlora isåfall men är nyfiken iaf)?

• Längtande Lina

HUr är det med mattor, säljer dem det? Sådana "långhåriga"?

Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • sladdis på G
    BROCCOLLI skrev 2008-11-13 13:28:19 följande:
    Stämmer det att man ej bör köpa elartiklar på Gekås, därför att man ej får med garanti, kan vara lite bra att veta ifall (fast jag tycker inte det är så noga, de pengarna har jag väl råd att förlora isåfall men är nyfiken iaf)?
    Det är ju kvittot som gäller som garanti, därför är det viktigt att artikeln slås in som just den vara det är, via streck koden och INTE t ex radio 199:- (om det nu skulle saknas streck kod o kassörskan ringer o kollar pris på avdelningen). Kan vara värt att vara lite extra uppmärksam själv.
  • Songs from the wood
    Stämmer inte. Enligt konsumentkörplagen har man rätt att reklamera varor upp till två år efter inköp.
  • Smultronhjärta
    Kvittot gäller som garanti så det kan rekommenderas att kopiera Gekåskvittot då det bleknar snabbt som attan!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)
  • yoshimi
    Songs from the wood skrev 2008-11-13 14:09:57 följande:
    Stämmer inte. Enligt konsumentkörplagen har man rätt att reklamera varor upp till två år efter inköp.
    Tre tom, det är ändrat from i år.
  • DesiréeochThéosmamma

hehe jag insåg att jag tänkte helt galet angående granarna, blandade ihopa med en annan affär jag var i måndags så ignorera mitt svar

• Tindras äiti

i morgon bär d av........ooo kommer inte kunna sova inatt :D
    e löjligt uppspelt hahaha

• Såphia

Jag var på GeKås igår, ingen kö in alls (kom vid halv elva) och bara en före mig till kassan (lämnade vid 18.30) Himla skönt! Foton på lite av inköpet finns i mitt galleri. (med priser)

Älskade Vincent!
  • Spindelskratt

Så besviken jag är!

Var där i tisdags o handlade massor.
    Köpte även en pyjams till sonen 2år. En med bilar på, fanns med svart botten o gråa ärmar o med tryck med bilar på magen.
    Har tvättat den ensam i maskinen nu o tog ut den o fick en chock! Trycket är borta, det är bara vita prickar överallt.

Vad gör jag?
    Ska jag ringa till dem o posta den, får man pengarna tillbaka då eller? Känns inte kul att be om en likadan.

Tror den kostade runt 70kr. Inte så mkt men ändå. Första gången jag råkar ut för en dålig vara...

Fler som handlat just den pyjamasen o tvättat den?

Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8