• Fia Lundbom

Mustasch ??

Hej !

På midsommarafton tittade min 16-åriga dotter på mig och sa: Mamma - du har ju mustasch..!!

Tja.. mustasch vet jag inte. Lite ljusa fjun på överläppen - tror de flesta tjejer har det.

Jag sa till henne att det är väl normalt - det har väl du med??

Nä - jag har rakat bort håren där, svarar hon då...och tillägger. Det tycker jag att du ska göra också..

Raka sig på överläppen som tjej? Vad säjer ni om det ? Gör ni det?
    Då måste det ju bli stubb när det växer ut igen, och man måste raka sig flera gånger i
    veckan.

För mig räcker det att raka ben, bikinilinje och under armarna - läppen låter jag nog vara.

Hälsningar
    Fia

• Svar på tråden Mustasch ??
  • Fia Lundbom

Matti6: Nå - hur gick det ??

Ökens blomma : Hurdå ?? Med tråd ?

• Lady

Ökensblomma--------jag såg det på TV att de tog bort med tråd mustach och fixa ögonbryn.....men det såg så smärtsamt ut och tar dte inte jätte lång tid....?

• ökens blomma

Nej, man bli van och det gör inte ont längre, sen tar det en och ½ minut för mig att ta bort mustachen.

• Dayna Lee

Ha ha ha... matti6

TS, om dottra prompt måste ha bort fjunet så be henne att vaxa istället. Det finns såna dära stripes på hm som är bra. Jag har dem till benen och den helige anden.

Lycka till!

• ökens blomma

Man binder ett tråd mellan fingrarna och så sträcker man trådet på huden och drar och sträcker till man drar håret från säckarna.

• Dayna Lee

ökens blomma, fast det är väl lite överkurs va?

• ökens blomma

Det finns salonger som gör det

• Fia Lundbom

Men... kan man inte lika gärna använda pincett då ??

• Dayna Lee

Fia Lundbom, Jag skulle tro att det tar nån dag att få bort alla fjun om du har pincett.. Bättre med vaxstripes. Ett ryck ett skrik sen klarrrt!

• Fia Lundbom

Dayna Lee:
    Ska kolla på HM om såna där stripes - kanske man ska testa själv

Svar på tråden Mustasch ??