• Fia Lundbom

Mustasch ??

Hej !

På midsommarafton tittade min 16-åriga dotter på mig och sa: Mamma - du har ju mustasch..!!

Tja.. mustasch vet jag inte. Lite ljusa fjun på överläppen - tror de flesta tjejer har det.

Jag sa till henne att det är väl normalt - det har väl du med??

Nä - jag har rakat bort håren där, svarar hon då...och tillägger. Det tycker jag att du ska göra också..

Raka sig på överläppen som tjej? Vad säjer ni om det ? Gör ni det?
    Då måste det ju bli stubb när det växer ut igen, och man måste raka sig flera gånger i
    veckan.

För mig räcker det att raka ben, bikinilinje och under armarna - läppen låter jag nog vara.

Hälsningar
    Fia

• Svar på tråden Mustasch ??
  • ökens blomma

med pincett gör det skit ont och så tar man inte bort mkt hår.

• ökens blomma

Dayna Lee

Jag kan lära dig

• Dayna Lee

ökens blomma, ok, har hämtat björntrå, och sitter med grannens 15 kilos katt i knäet.. Hur göra??

Skoja bara.

Ja säg hur då!??

• matti6

Jag får väl lägga inn en närbild på mig
    fast då skräms jag väl

• silverpinglan

Har också tänkt på att många kvinnor har mustasch. Speciellt kvinnor över 40 år. Undrar om de är medvetna om det.
    Jag plockar bort de ljusa ståna med pincett varje vecka, svårare än så är det inte
    Men jag tror knappast att folk tänker på det, det är väl som finnar eller att ha omarkerade ögonbryn, man tänker inte på sånt.

• sevgilim

Ökens blomma:
    Min kompis från Iran brukade att göra det på mig när vi var yngre - det var jättebra!
    Nu har jag tyvärr ingen som gör det åt mig...

• ökens blomma

Dayna Lee

Har lagt in en bild som jag ritade på hur man håller trådet för att plocka mustaschen

sevgilim

Salonger där jobbar folk från mellanöstern och Iran kan göra det, det kostar 50 spänn för en mustasch hehe.

• ökens blomma

Usch, glömde att säga att jag ritar så dåligt, så ni får ursäkta mig

• Fia Lundbom

Ehh.. tack Ökens blomma.. men jag tror jag kör med vax eller pincett om jag skulle
    bestämma mig för att ta bort stråna... Det verkar helknepigt det där...

Ska nog testa med vax en gång.. fick mina mustasch hår på hjärnan sen dottern påpekade det...

• ökens blomma

Vaxning på ansiktet är inte bra, försök att hitta en salong där de utför sånt med tråd.

Svar på tråden Mustasch ??