• Fia Lundbom

Mustasch ??

Hej !

På midsommarafton tittade min 16-åriga dotter på mig och sa: Mamma - du har ju mustasch..!!

Tja.. mustasch vet jag inte. Lite ljusa fjun på överläppen - tror de flesta tjejer har det.

Jag sa till henne att det är väl normalt - det har väl du med??

Nä - jag har rakat bort håren där, svarar hon då...och tillägger. Det tycker jag att du ska göra också..

Raka sig på överläppen som tjej? Vad säjer ni om det ? Gör ni det?
    Då måste det ju bli stubb när det växer ut igen, och man måste raka sig flera gånger i
    veckan.

För mig räcker det att raka ben, bikinilinje och under armarna - läppen låter jag nog vara.

Hälsningar
    Fia

• Svar på tråden Mustasch ??
  • piano

Jag skulle aldig våga raka mig på överläppen. Tänk om det skulle växa ut kraftigare hårstrån. Som på benen. De blir ju som starkare om man klipper av dem eftersom hårståna är sprödast längst ut. Jag menar toppar man hårståna så blir de ju starkare och taggigare....

• piano

jag har själv mycket hår på överläppen och har ibland funderat på att ta bort dem med laser istället...

• Pirran

Jag rakar bort muschen..är hårig vid käklinjen också men där funkar det inte att raka sig.
    Har beställt en epilator nu - kan man använda den i ansiktet?

• Fia Lundbom

Pirran: Har ingen aning....

Kan berätta - att jag idag varit på HM och inhandlat till dottern vaxstripes för ansikte av modell "Veet". Så kan hon använda dem istället för att raka sig med hyvel. Ett paket med 8 stripes kostade 49,50 - alltså inte så farligt..
    Kanske jag provar själv också nu när min hemska mustasch syns så väldigt - enligt dottern...

• nennie81

jag vaxade i ansiktet en gång med veets ansiktsstripes och fick hemska utslag som varade i över två veckor som dessutom medförde att jag var jättetorr och flagig runt området i ytterligare en tid efteråt... jättehemskt!!!

Jag var verkligen jättenoga med att området var ordentligt rentvättat och följde instruktionerna till punkt och pricka men det blev hemskt ändå.

Kan tillägga att jag aldrig varit överkänslig mot veets benvax, någon parfym, ansiktskräm, hårborttagningskräm el dyl förut

• giz

hmmmm

vad ni är lyckligt lottade som bara har mustage......... jag har ju hela hakan full

godag mitt namn är giz och jag är inte man bara skäggig

• Pallas

Ljusa fjun? *pffff* Här snackar vi långa, grova svarta hårstrån á la modell grekisk 70-årig tanta. Jag tar bort dem med pincett, det räcker med nån minut varannan vecka. Jag är av ett hårigt slag och min kroppsbehåring är kolsvart. Armarna och låren är förskonade och jag har inget på ryggen eller så, men mycket hår, det har jag

Har aldrig förstått mig på kvinnor som rakar benen när de har små ljusa fjun. Och läppen? Näe, aldrig i livet att jag skulle sätta en rakhyvel där!

• Pärlan81

Skulle jag se en "mustach" så skulle den bort direkt. Vaxa bort den. Sånt vill man inte ha.

• Blå Flygare

Jag rakar över läppen sedan ett tag, och håret där har inte blivit grövre, inte någon annan stans jag rakar heller. Det att håret skulle bli grövre är bara en myt, har aldrig läst det från någon kunnig inom området.

• Seahorse

Ansluter mig till er.
    Kämpar dagligen med detta problem och det är hemskt

Jag har provat det mesta.
    För några år sen använde jag rakhyvel, det blev inte stubb med håren blev mkt grovare.
    Sedan har jag provat varmt och kallt vax, med blandat resultat, (alltid några envisa som sitter kvar ändå) Men vax ger lätt utslag som nennie81 sa.
    Jag har ryckt med pincett med det är inte så lätt...

Nu funderar jag på laser. Det lär blir svindyrt med jag är så trött på att ständigt hämmas av detta problem, att slippa ha med sig spegel och pincett överallt vore ju en stor lättnad...

Någon som har provat laser?
    eller diatermi?

• Dodisens mamma

hl,ln,m,lmjb. ,öb,...-.,ö .ö,,l,.ömfj,kjojy8ogijhgihgigjknkhjmgjkkghjkgjhgkjkjgkjbkghg,jbjjghkjfgjfgfkgkfhjkfgmhkfmbkgnkgmkmgknhkl,löäjkjjjjjkökiåiil'i '''' rjehjeghjerggeuigfjfgfgfgjjlj-.,.lö,..klmkt..-.,.,-.-,.jrhgdhvhcgxhhdgvdsfgsdhfvchvdvcsff hdbfhbjnkgjnbkfhnjb nnfbgjhgjghkj

• Fia Lundbom

Jaaa.. Dodisens mamma.... jag håller verkligen med...

• Jossebell

jag kör weets borttagningskräm. så någon gång per kvartal går jag hemma med vit mustasch för att slippa fjuna ett tag. Mina tvillingar har påpekat min musche och det är inte så kul...

• ronja3

Dodisens mamma

Jag hade inte kunnat sagt det bättre själv!
    =)

• Pallas

Mustasch, om det bara var det... Kom igen flickor när ni har KÖNSHÅR PÅ HANDEN!

Ja, jag har inte onanerat om ni tror det *nej nej* Jag har tagit bort ett malignt födelsemärke i 3x4 cenitmetersklassen. Jag var åtta år och hud för transplantationen togs i ljumsken "för att det inte skulle synas när jag blev äldre". Tack för den, Ackis! Inte nog med att jag har 100 ggr mer pigment i ljumsken så att det ser ut som jag har en mörkbrun bröstvårta på handen, nej det växer också långt, kolsvart, lockigt könshår på min vänstra hand... *suck*

• Dodisens mamma

ojoj..så det kan bli när man inte stänger ner efter sig och lämnar sitt barn vid datorn.. hehe sorry.

• giz

tyckte att dodisen hade ett välldigt bra inlägg det säger liksom det man vill själv säga när man för andra gången i veckan sitter med pincett å drar dessa förbenade skäggstrån

för tar ag kräm så ser jag brandskadad ut i 2 veckor, tar jag hyveln så lämnas det en grå skugga..... suck

men lika glad e jag för det men visst känner man sej hämnad när man måste kolla strån varje dag

Svar på tråden Mustasch ??