• Anonym

    Är det fel när två barn har sex?

    Tror inte du är ensam. Jag vet flera som gjort liknande saker.
    Det är väl inte konstigt att man experimenterar.

  • Anonym

    Tycker inte att det låter konstigt, barn experimenterar. Låter enbart extremt.

  • Anonym

    Tycker inte att det låter konstigt, barn experimenterar. Låter enbart extremt.

  • Anonym

    hm okej att man utforskar? men att andvända en dildo o slicka varandra i den åldern?? låter lite konstigt i mina öron iaf..

  • Anonym
    Anonym (nejdå) skrev 2008-09-09 19:45:13 följande:
    det kanske berodde på porrfilmerna och tillgången till dildo..
    antagligen..måste juh ha vart så..
  • Anonym

    Jag tror nog många av oss har hemligheter från när vi var små, som vi inte har berättat för någon...
    Jag och min kompis brukade "leka doktor" och köra upp pennor i rumpan och i "snippan" på varandra när vi var i den åldern.
    Låter ju helt sjukt när jag tänker tillbaka på det, men det var så det var........

  • Anonym

    Klart det inte är brottsligt? SNälla.....Ska två 10-åringar hamna i fängelset?

  • Anonym

    Jag tycker inte alls att det är något fel med det ni gjorde.
    som sagt ni hade tillgång till porr och dildo. klart att man blir nyfiken och exprementerar.
    I dagsläget tror jag att vi föräldrar är mycket mer försiktiga och gömmer undan sånt för att barnen inte ska råka hitta på sånt.
    Men det är ju omöjligt att skydda dom från allt.
    Själv minns jag från när jag va 8år upp till 10års-åldern att jag och mina tjejkompisar lekte med varandra upppe på höskullen på mitt landställe, man gned sig mot varandra osv, vi slickade dock inte varandra eller kollade på porr men det fanns inte tillgängligt för oss heller, men hade det funnits och man visste att man kunde göra sånt så kan jag nästan säga till 100% att det hade inträffat.
    Jag tycker inte att det är något fel alls med det ni gjorde.

    Det jag skulle bli nervös för är ju iofs om barnen skulle bli sexuellt aktiva på riktigt i den åldern och inte har en aning om ev konsekvenser. Det ända man kan göra för sina egna barn är att försöka prata med dom om sånt när man märker att det börjar bli aktuellt och att dom själva funderar över det.

  • Anonym

    Att experimentera är väl helt ok och normalt för ett barn, men att titta på porrfilm och onanera med dildo tycker jag inte är direkt passande! Barn ska inte exponeras för den typen av sexualitet alls! Som förälder har man ett ansvar att se till att hålla privata saker utom räckhåll för barnen.

  • Anonym

    Jaha. Skönt höra fler som är normala och har pillrat som barn
    Vi (ja å bästa tjejkompisen) lekte hångellekar ända sedan 7-års åldern. Men det var nog mest intressant i 9-10 års åldern då fick första chansen på pojkvän och man kysstes långtradare och "knullade" genom att ligga ovanpå varandra och gnugga. Tror dock att vi inte hade pillrat så tidigt som 7år om det inte varit för bästisens pappas porrtidningar och porr filmer som hon hade hittat och visade för mig.

    Numera är jag mamma till två små tjejer och båda 3,5år och 1,5år och båda tjejerna pillrar faktiskt där nere så fort de badat t.e.x. och springer runt nakna. Ja, naturligtvis inte hela tiden men de undersöker redan då. Kändes lite konstigt och obehagligt när första började kring 2-års åldern och då trodde vi det var onaturligt. Så frågade faktiskt BVC som sa att det var helt normalt och att man helt enkelt skulle göra så liten affär av det som möjligt. Maken tyckte det var jobbigast så han ville hon skulle ha kläder på sig jämnt. Men det såklart man inte ska göra så. Var bara en liten period om 2mån ca som hon var välidgt pillrig och sedan abtog det å nu händer det bara ibland och lite flyktigt. Vi brydde oss helt enkelt inte så mycket men sa någon gång att hon skulle vara försiktig och tvätta händerna osv och inte peta så mkt för kan få inflammation/ont.
    1,5 åring duchar faktiskt själv på snippan med duchmunstycket när hon badar. Men där säger jag ingenting eftersom hon förstår nog inte ens vad hon gör. Vet inte om storasyster lärt henne det men har aldrig sett henne göra så.

    Kontentan av mina erfarenheter:
    Jag tror att det klart alla barn i alla åldrar tycker det är skönt att pillra på snippan/snoppen. Likadant som det är skönt att bli pillrad i håret eller kliad på ryggen. Det är väl bara för att vi vuxna tänker "sex" som det ska vara så tabubelagt. För barnen är det lika självklart att peta där nere som t.e.x. klia ryggen tror jag! Bara för att de pillrar utvändigt så betyder inte det automatiskt sex/onani. För det tycker jag hör större tonåringar/vuxen världen till. För när man vuxen så är det ju lite skillnad mellan klia ryggen och att ha samlag/onanera. Men det var det inte för oss när vi var små. Då var det lika skönt/samma sak att pillra på snippan som det var att klia ryggen. Samma sak liksom förutom att man visste att det där nere var "förbjudet".

  • Anonym

    Sex är något vuxna människor ska syssla med. Barn ska vara barn och inte ägna sig åt sex anser jag. Men jag säger inte att jag har rätt, det känns bara märkligt och skrämmande. Jag hade nog blivit chockad om jag visste att min 10-åriga dotter hade sex.

  • Anonym

    Så ni lekte aldrig docktor mm? Klart som fasen att man provar en massa som man får tips om genom ex porr som dessa flickor såg.


    cissi24 skrev 2008-09-11 09:24:56 följande:
    Självklart är det okej att utforska. Men att slicka varandra som barn. Låter extremt och alltför tidigt.Det är en väldig skillnad på att utforska till att ha sex. Jag gjorde aldrig sådant med någon kompis.
  • Anonym

    Här är en till som började tidigt! Jag lekte sexlekar med mina stackars dockor och har minnen av det underbara duschmunstycket redan från jag var fem, sex någonting...hade en tjejkompis som jag onanerade med när jag var sju eller åtta, på hennes intiativ...jag var för blyg för att prata om mina "pillerier" med kompisarna.

    Har för övrigt ett sunt, väl fungerande sexliv idag..låter t om sambon vila lite då & då...vill inte slita ut honom i förtid stackaren

    Klart det kan kännas obekvämt att veta att ens barn håller på att utforska sig själv, men det hör utvecklingen till. Jag hoppas att mina barn får ett lika bra sexliv som vuxna som jag har, även om det kräver att det pillas lite i barndomen!

  • Anonym

    Måste då bara hoppa in här och berätta, jag är 45 år säkert betydligt äldre än de flesta som skrivit här.

    När jag var mellan 6 o 8 år hade jag konstant "sex" med två av mina grannbröder, vi kallade det stoppa kuken i fittan !
    Det var förståss inga regelrätta samlag, man la in lillsnoppen i springan sen stod man bara så, eller låg eller satt.

    Kan också berätta att det inte fanns porrfilmer eller tidningar tillgängliga i alla fall inte för mig så det var inte av den anledningen vi hade sex, porrtidningarna kom in i mitt liv flera år senare då man kunde leta efter tidningar i dikena vid E4:an. Hade någon hittat en tidning då var det stor sammling o vad vi läste o bladade, med ett visst pirr en alldeles ny känsla i kroppen !

    Har också funderat - var vi tokiga?
    Näää tror inte det, vi bor fortfarande i närheten av varandra och vad jag vet så räner då ingen av oss på psyk för detta.

  • Anonym

    Jag lekte på samma vis med en kille när jag var ca7, inte med orgasmer men ändå. Vid 10 årsålder. brukade jag gnida mig mot stången som man hänger knäveck i tills jag fick orgasm... Det är väl lite förpubertalt antar jag? Fick mens sommaren efter.

    Min dotter på 14 månader tycker det killar till de gånger jag behvöer tvätta rent mellan blygdläpparna, och hon pillar allt som oftast och undersöker när hon är naken

  • Anonym

    Anonym (Fel?) skrev 2008-09-09 19:48:12 följande:


    Men nu har jag börjat fundera på om det är brottsligt på nåt sätt. Jag vet inte, men skulle det hända idag, så borde jag ju stoppa det givetvis. Men är det brottsligt?
    Men herregud! Det är väl klart att det inte är brottsligt att två barn i samma ålder leker sexlekar! Skulle vi införa speciella barnfängelser där alla snuskiga små flickor och pojkar fick sitta? De skulle snart bli överfulla... I 10-årsåldern befinner sig ju i alla fall flickor i förpuberteten och sex är spännande.
  • Anonym

    Jag började onanera som 11åring. Men har aldrig haft sex med kompis eller liknande, men smygtittade i porrtidningar och liknande när jag var yngre.

    Men minns att kompisarna och jag lekte att dockorna hade sex! haha.

  • Anonym
    Kallemannen skrev 2008-09-15 07:54:03 följande:
    Håller med! Ca 95-98% av alla 10-åringar borde sitta inspärrade om det vore så.
    Instämmer! Sedan så har nog preskriptionstiden gått ut.
Svar på tråden Är det fel när två barn har sex?