Inlägg från: Shoppingtokig |Visa alla inlägg
  • Shoppingtokig

Smink smink smink vi fortsätter!

Ok, ny tråd

• Shoppingtokig

Har medlemskort på Åhléns och såg i ett blad jag fick igår att Åhléns city i Göteborg skulle börja sälja Dermalogicas produkter. Jag kommer förmodligen fortsätta köpa utomlands, men det är ju bra för att spana in produkterna in real life

• Shoppingtokig

Lite ot men jag samlar vuxenpoäng för fullt just nu, inte nog med att jag är gravid så ska jag & min sambo skriva huskontrakt imorgon!!! Tittade på huset i söndags så det gick verkligen fort, sambon ringde och meddelade då jag satt på fotvård idag, hahaha!

• Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-09-18 20:00:28 följande:
    Åh så kul!!!
    Ja *myser*
  • Shoppingtokig
    Knott skrev 2008-09-20 14:35:44 följande:
    Måste bara skriva av mig - såg just att min blogg (www.makeupoholic.blogspot.com/) blivit nominerad till bästa sminkblogg i VeckoRevyn blog awards 2008. Med tanke på att de andra tre sminkbloggar som också nominerats är väldigt väletablerade ser jag fram emot en hedersvärd 4:e plats, men ändå, det var kul att bli nominerad!!
    Va?! Gud så kul!
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-09-22 10:10:41 följande:
    Fortsätter här... HJÄLP!Jag måste köpa ny mascara -igen! SUCK! Har just nu MF Stretch som är sådär... ingen vinnare för mig alls. Tycker de flesta blir så smuliga/torra på. Jag vill ha långa, BLANKA fransar! Några bra tips? Har aldrig använt dyra märken men är helt med på att prova nu. Så, vad skall jag köpa??Har tidigare använt olika från: Lumene, MF, Maybelline & Face men ingen av dem är den stora vinnaren- så Shoot!!
    Jag har Diorshow, den tycker jag är bra, annars gillar jag "budgetvarianten" Masterpiece MAX
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-09-22 19:34:29 följande:
    Tittar in fran California!! Ska till Sephora senare i veckan och vill bara be om tips pa vad jag absolut inte far missa dar!Hur ar priserna mot sverige? Tankte kopa Laura Mercier foundation. Pa Sephora kostar den 35 dollar. Det ar val billigt?Sedan ska jag absolut ha en Clinique foaming mousse cleanser. Finns ju inte i sverige och den ar outstanding! Sedan funderar jag pa Matsaki Matshushima, Mat;M 1,4 oz perfume spray for 60 dollar. Dyrt, billigt?Lite nyfiken pa Philosophie ocksa. Dessutom sa fanns det en Nars Super Orgasm! Som bara finns pa Sephora. Ska kolla in den...Andra tips? Vill ju inte missa det basta!! Bast att jag kollar med mina experter har i traden! Kollar in senare. Hoppas alla mar bra! Kram fran Linny
    Hej Linny!
    Hoppas du har det underbart i Kaliforninen och shoppa massor
  • Shoppingtokig
    Knott skrev 2008-09-23 16:48:02 följande:
    Trollsanna: kul mascaragenomgång!Linny: jag ser fram emot din shoppat-lista när du kommer hem! Jag har gett mig på att göra en steg för steg-beskrivning av en makeup i bloggen idag. Det är första gången jag gör det så jag vill gärna ha input på om den är bra, om det är något som man inte förstår, om jag krånglat till det, etc. Kikar gärna och lämna en kommentar! makeupoholic.blogspot.com/
    Jag tyckte det var en tydlig och lättförstålig beskrivning
  • Shoppingtokig

Linny ----> Låter riktigt nice i Kalifornien, jag vill också!!!

• Shoppingtokig

Idag ska jag ha födelsedagsfest och en massa vänner ska komma, så ikväll måste jag få på mig en makeup. Ska ha en blank (utställd, är ju i vecka 18) tubtopklänning från Gina Tricot med guldmönster på, blir det allt för tråkigt om jag tar guldögonskugga eller funkar det?

Har nämlingen lånat ut alla mina pressade ögonskuggor till min kollega som skulle ut igår och var trött på sin två färger (hon är en mamma i 42årsåldern som mest håller sig hemma), så jag ville hjälpa till med lite färgval Så jag har bara mina lösa ögonskuggor hemma att välja på men det är ett par stycken det i olika färger

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!