Inlägg från: Shoppingtokig |Visa alla inlägg
  • Shoppingtokig

Smink smink smink vi fortsätter!

Fluffguf skrev 2008-11-21 18:03:46 följande:
    Svar på #2287Shoppingtokig: ungefär 14 dagar brukar det ta från EM.
    Tack för svaret
  • Shoppingtokig
    MossaQ skrev 2008-11-22 17:58:40 följande:
    Luxor: jättefint!! Känner precis som du att jag "vräker" på med skuggor men sen när jag kollar så syns det knappt Idag ska jag på fest och har försökt att få till en sotad gråsvart makeup. Lyckades väl... sådär. Ser helt ok ut men inte sådär proffsigt, markant men ändå suddat som vissa här får till Där emot är jag urnöjd med min nyköpta klänning. Känner mig snygg
    Kul, någon bild?
  • Shoppingtokig
    trollsanna skrev 2008-11-22 21:10:10 följande:
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Håller med Linny, snyggt med orange
  • Shoppingtokig
    Svar på #2318
    vargas skrev 2008-11-23 02:15:11 följande:
    kan någon ge mig ett tips hur man sminkar sotade ögon. jag har blå/ gråögon och är rätt så ljus men inte blek.
    Gå in på Knotts hemsida www.makeupoholic.blogspot.com/
    Där finns en steg för steg beskrivning hur man sotar
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-11-23 12:35:05 följande:
    Nu ligger två nya sminkningar i galleriet från veckan. Det var de minst trista Där kan ni se att det inte alltid blir som man tänkt sig med färger. Ceriserosa är numera något jag provat fast det skulle vara vinrött.
    Dina sminkningar är alltid så fina, även om jag dock personligen inte gillar blått om det inte är turkos
  • Shoppingtokig
    evenflow skrev 2008-11-27 18:12:40 följande:
    Har lagt till några nya bilder, samt fixat till de gamla lite. Jobbar fortfarande på för att få till dem; antingen blir det för mycket närbild eller så är det nå't annat... www.familjeliv.se/hem/evenflow/galleri.php
    Jättefina sminkningar

Linny
    Fint som vanligt!
  • Shoppingtokig

Ska på glöggfest på lördag, någon idé på lite "julig" sminkning?

• Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-11-28 09:37:57 följande:
    Shoppingtokig skrev 2008-11-27 22:32:20 följande:
    GULD! Kör en variant av en sotning med brunt & guld. Det är juligt för mig.
    Ja, jag har ju dock bara hunnit testa sotning en gång..hmm...får se om det går
  • Shoppingtokig

JA! Idag kom min lilla beställning från EM, ett gratiskit (förstås) och Long handled kabukin

• Shoppingtokig

LMK skrev 2008-12-03 16:57:02 följande:

Shoppingtokig skrev 2008-12-03 15:37:50 följande:
    Åh, vad roligt! Du får berätta vad du tyckte sen när du hunnit provat allt. Kabukin är underbar...
    Ja Jag har rougeborsten fr EM men jag föredrar fortfarande min andra från H&M
  • Shoppingtokig

Fridapida skrev 2008-12-03 21:28:08 följande:

Idag har jag provat en vinröd/rosa kombo. Urban Decay-skuggorna är så tacksamma att arbeta med. De sitter som berget hela dagen. Jag är verkligen sugen på att köpa fler. www.svalmarkskan.blogg.se
    Snyggt!
  • Shoppingtokig

Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande:

Vill ni se en tjockis? Seee på mig! *sjunger* My god, nu är kulan stor www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20graviditeten Och för att det inte ska bli så OT så har jag sminkat mig med Brun (mac) Mauvement (mac) och lite Elysium (PL) på ögonen. Men det var på morgonen kl. sex.. Dessa är tagna ikväll kl. 22. Så det ser ju liksom inte lika fräscht ut längre..
    Du har ju en jättefin mage!
  • Shoppingtokig

trollsanna skrev 2008-12-08 19:22:26 följande:

Fina sminkningar tjejer! Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snyggt!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!