-
Svartpepparkorn? Vi kör alltid vitpepparkorn på jobbet under vinterkräksjukan (jobbar som förskollärare på småbarnsavd)...Phantera skrev 2008-11-06 19:47:18 följande:Svälj några hela svartpepparkorn! -
Ja, jag med!!! Ska se Nannes show på Rondo på kvällen med några tjejkompisar. Ska nog be dem göra en sotning, för det är det jag vill lära mig, vilken av MUSskuggor är bra att sota med, Smoke?Fridapida skrev 2008-11-06 19:48:21 följande:Åh ,vad kul! Inte magsjuka så klart utan sminkkurs. Hoppas du blir nöjd. -
Hmm, då ska jag kika lite extra efter Pollution, Muffin, Cakeeyeliner...hmm, det var nåt mer du eller Linny nämnde för någon vecka sedan har jag för mig...Fridapida skrev 2008-11-06 19:56:34 följande:Jag använder många från MUS och sotar med. Jag gillar Devil dust om jag vill göra en lila sotning. Men ska jag göra en svart så gillar jag celebration och Pollution. Celebration o Devil dust är eyedust så de kräver lite mer jobb. Pollution är enkel att jobba med. Det är lite olika vad man vill ha för resultat och hur mycket jobb man vill lägga ner på det. Som du kan se i min blogg så använder jag pollution väldigt ofta. -
Nu ska jag strax till Make Up Store, så segt att det regnar bara och att sambon har bilen
-
Blev sminkad på Make Up Store igår och med mig hem i påsen kom:
- Muffin (microshadow)
- Deadly (microshadow)
- Reflex cover
- Cake eyeliner (svart)
- Eyelinerpensel
- Blending brush (tydligen någon ny de använde till sotning)
Detta blev ju aningen dyrare än mina presentkort på 550kr, men det kändes ju inte lika hårt då man drog bort 550kr från summan
-
Har lagt in en bild på mig med MUS-sminkningen. Hann inte ta kort förrän jag var på min kompis toalett och då har jag gått i regnväder! Närbilderna blev inte så bra då jag fotade på hennes toalett (inte de bästa ljusförhållandena och dagsljuset var ju borta för länge sedan)...
-
Knott skrev 2008-11-08 11:45:18 följande:Linny: jag tycker absolut att du kan bära upp lite mer guldorange skuggor, det var jättefint. Jag tyckte mest att de såg ut att gå i brons/koppar, så jag vet inte om bilderna gjorde färgen rättvisa eftersom du skrev orange, men fint såg det ut hur som helst Shoppingtokig: jättesnygg mejk, vad kul att du blev nöjd och att du fick med dig lite roligheter hem!LMK: snyggt! om du vill få ett mörkare helhetsintryck tycker jag att du kan våga gå upp högre i globlinjen med den mörkaste så att den syns ännu mer när du har ögat öppetTack! Om nu jag kan säga det, det var ju inte jag som sminkade, men verkligen min stil
[/citat]Özlem skrev 2008-11-08 12:31:05 följande:[citat]
shoppingtokig:Snygg sminkning
Knott
Så himla bra att du har sotning steg för steg på din sida, ta inte bort det!!! (Jag kommer behöver kika där varje gång jag ska försöka sota
Fridapida
Tack! Ja, det var bra drag i showen
-
Du har så fin mageLinny skrev 2008-11-08 21:51:30 följande:Snygga sminkningar idag tjejer!! Lite OT men såhär tjock är jag nu www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20graviditetenFör att inte vara SÅ OT så kan ni ju försöka se sminkningen som är Scene (mac) och Vanilla (mac) Fast det syns nog knappt på det avståndet Försöker bara att inte vara för mycket OT som sagt..
-
Det har ju öppnat ett nytt Åhléns i Göteborg och jag var där och kikade idag och såg att de hade märket Smashbox, någon som har någon erfarenhet från det sminkmärket?
-
Snyggt!!! I love green!Fridapida skrev 2008-11-10 16:56:28 följande:Åh idag har jag absinthe. Så himla fin! Jag har den ihop med den ljusgröna som jag köpte för ett pund på hqhair. Ett fynd! För er som gillar grönt så kan jag verklgien rekommendera absinthe. Och jag måste säga att jag är nöjd med kvaliten på UDskuggorna. De är pigmentrika och krämiga. Formulan varierar lite mellan de olika skuggorna, men överlag är de krämiga. De sitter hela dagen, lika fina när jag kommer hem. Men det är nog inte helt irrelevant vad man har för grund. Grunden är a och o.www.svalmarkskan.blogg.se