Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Hahaha tack vad snälla ni är Kyss

Det var inte meningen att skriva BLEV i stora bokstäver, lät som om jag tyckte att alla borde vilja dansa med mig. Hade lilleman i knäet när jag skrev och då är det lätt att texten ser en aning knasig ut

Idag blev det bara lite mascara så det är inte värt att phota. Men någon dag tänkte jag göra sminka mig lite olika på på varsitt öga för att om det märks skillnad när man använder vissa produkter, typ primers eller om man gnuggar in eyeliner mellan fransarna eller ej. Lägger sedan in dem i galleriet och så får ni gissa men det får bli någon annan dag då jag inte är själv med vildbarnen.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-07 14:13:50 följande:
    FridapidaFin sminkning med dom nya skuggorna. det ser riktigt frech ut.KnottHäftig färg. Snyggt! Du fick fram blåfärgen i dina ögon med den där sminkningen.LMKSka försöka mig på turkost. Ev blir det senare idag el imorgon. Lekte medskuggor idag så nu har jag testat Shangri-La Från FACE som jag tycker är en lite svårare skugga att få snyggt. Ska ev lägga en ny sminkning innan jag åker och jobbar. För er som vill se så kika in på min blogg.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättefint, du fick fin form på maken.
  • trolltyg

KNOTT: Jättesnyggt, jag är lite feg själv med turkost för jag tycker inte jag passar i det men på andra är det verkligen såååå snyggt.

• trolltyg
    Phantera skrev 2008-11-08 20:57:33 följande:
    Snygga färger!Hade gärna sett någon kajal på vattenlinjen. Lite mer skugga högre upp över globlinjen. Kanske lite mascara på de nedre fransarna...?
    Jag tänkte också på kajalen men eftersom den alltid kladdar och jag skulle sitta med på en kurs hela dagen så kändes det inte som ett bra alternativ.

Ja högre upp låter bra   Tyvärr kan jag inte ha mascara på de nedre fransarna eftersom jag nästan inte har några. Jag är så sugen på fransförlägning eftersom mina fransar nästan är obefintliga.
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-11-10 13:40:49 följande:
    Nej, jag har inte eyelinern på vattenlinjen. Den håller inte bra där tycker jag. Där håller, konstigt nog, en vanlig ögonskugga bättre. Lägger den först lite fuktig, med min anglebrus. Sedan duttar jag borsten på den torra skuggan igen och duttar över. Det "fixerar" och sedan håller det hela dagen
    Då ska jag testa det. På mig kladdar alltid kajalen som jag målar på vattenlinjen efter en stund. DÅ använder jag ändå en vattenfast eyelinerkajal som jag sedan fixerar med torr skugga och på med kajal igen. Efter en timme eler två så är mycket borta från vattenlinjen och ligger lite utkletat i den yttre ögonvrån. Helt hopplöst för jag tycker det är så snyggt.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-10 22:43:52 följande:
    FridapidaJättefint!LMKJa turkosa sminkningen gillar jag lite mer än den giftgröna. Sakta men säkert kanske jag till slut börjar gilla grönt. Har för övrigt varit på stan och gjort ett parfymtest på olika dofter och har skrivit ner info och betygsatt lite.Finns på bloggen. angående sminket så valde jag nästan inget smink alls idag efter ett par rätt så färgrika sminkdagar. Så jag har inget foto av dagen sminkning. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Hahaha så olika man kan vara när det gäller dofter. Be delicious kräks jag på och Covet med Sahra Jessica Parker tycker jag jättemycket om Men mest för att doften påminner om ett barndomsminne.
  • trolltyg
    madigan skrev 2008-11-14 09:10:43 följande:
    Jag har såna här små hudflikar på ögonlocken och går såna få bort, de ser inge vackert ut när man har målat sig?
    Menar du som små fjäll nästan? torra små hudflikar? Jag kan ha sådana ibland och då skrapar jag försiktigt bort dem.
  • trolltyg
    mariemonroe skrev 2008-11-14 09:31:54 följande:
    tack :Där det någon som har ett bra tips på läppstift?hatar när det försvinner innåt munnen och börjar röra sig från läpparna :/har hört att det är bra att använda läpp-penna innan?
    Jag brukar använda läppenna på hela läpparna innan om det är ett mörkt läppstift då sitter det bättre och blir ett jämnare resultat. Sedan tycker jag att FACE har jättebra läppstift som sitter väldigt länge och verkligen pigmentrika.
  • trolltyg
    Kayn skrev 2008-11-15 20:16:32 följande:
    Här måste jag ju kunna få lite tips Har sen tidigare Youngbloods mineralpuder som nu är på upphällningen så jag tänkte höra om ni har nåt bra tips på vart jag kan shoppa det till bra pris i nån webshop? Har test massor av olika märken men här blev jag överraskad och faktiskt hittade en som direkt matchade i färg, annars är det att hålla på och blanda ett par och det är jag för bekväm för
    På denna webshop kan man köpa youngblood till lite billigare priser

http://www.visageonline.se/list_varugrupp-2845.html

Har inte själv beställt från denna sida ännu men funderar på att göra det när jag behöver ny foundation för jag har också youngbloods och är supernöjd men har en hel del kvar trots att jag använt det i över ett år nu. Snacka om valuta för pengarna
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!