Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Linny skrev 2008-10-28 21:18:46 följande:
    Trolltyg: Tufft med lösögonfransar! Jag är så jäkla dålig på det... Brunt passar dig förresten jättebra!Karisma: Vill du ha en riktigt bra så är det Everydayminerals som gäller Du kan säkert hitta en ok i sverige men då kostar det tyvärr... Vet dock inga som är superbra..Men prova att färga hemma först Det går bort rätt snabbt och du kan ju börja försiktigt. Ta halva tiden mot vad som står så blir det lite mörkare och får en känsla för det utan att det blir för mycket om du skulle göra fel. Jag gör hemma och jag tror det har blivit fel en gång på alla år.. Men då gick det ju att gnugga bort och var inte alls farligt..Truelove: Kul att du vågade kombinera de färgerna. Fint När jag började hänga i tråden vågade jag mig på typ två nyanser i mellanbrunt och var jätteförsiktig med eyeliner Emeraldy: Tja jag gör det alldeles för sällan *rodnar* Kanske en gång varannan månad. Men det är egentligen för sällan... Använder milt shampoo och milt balsam. Torkar LIGGANDES på en handduk..
    Tack så mycket  
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Karisma skrev 2008-10-29 08:38:48 följande:
    Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?
    Svårt att säga tycker jag vilken nyans som passar, enklaste tyckte jag var att läsa på tipsen de hade på EM:s hemsida.  I testpaketet så får du välja på tre olika foundations så förhoppningsvis så hittar du rätt på någon av dem.

När det gäller själva formulan så beror det lite på vilketn effekt du vill ha. Matte är som det låter Matt, Semi Matte är halvmatt och Intensive är mest täckande och Original glow ger en aning skimmrande effekt, den ska också vara bra för om man har torr hud har jag för mig. Själv anv jag original glow och är supernöjd men jag har heller inte testat de andra.
  • trolltyg

Nu har jag in nya bilder i gallriet på dagens make up.

• trolltyg
    Linny skrev 2008-10-29 13:07:24 följande:
    Fint Rosa ser ut att passa dig bra! Långa fina ögonfransar *avis*Ser att du fått en del rosa pigment under ögat. Det får jag ofta också. Ett tips är att antingen hålla lite papper under ögat när du lägger makeupen eller att lägga lite genomskinligt puder där, som du sedan borstar bort. Då följer pigmenten med.Jag kör en helt annan variant då jag har mineralmakeup. Jag gör ögonen först.. Sedan tvättar jag av mig under ögonen och lägger lite ögonkräm där, sedan lite concealer under ögat. Efter det borstar jag på lite finishing dust, sedan på med foundation och sedan finishing dust. Då slipper jag bry mig om att ögonskuggan yr runt när jag sminkar
    Har fakeade franssar idag med   Jag brukar också lägga foundation sist men idag fick jag hjärnsläpp hahaha så nu har jag rosa ringar under ögonen istället för blå
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-29 15:07:48 följande:
    Ah Jamen rosa glitter är bättre än att se trött ut! Då visste du ju knepet. Ville bara skriva det utifall att..
    Ja jag är jättetacksam för tips, har lärt mig jättemycket i denna tråd.

Sedan jag började fotografera mina sminkningar så ser jag att jag måste lägga skugga högre upp mpt ögonbrynsbenet för när jag blundar så ser det inte ut som om jag lagt ända upp till globlinjen fast jag gjort det när jag stod framför spegel och sminkade mig. Så det är lärofyllt att se på bild vad man gjort.
  • trolltyg
    Himla valv skrev 2008-10-30 15:09:14 följande:
    Förlåt tjejer men för mej är detta rena djungeln  Jag frågade tidigare här om mineral puder. Jag måste tyvärr fråga igen...hmm  Jag vill inte gärna beställa via nätet så då blir det nog bara i.d & youngblood kvar. Såg det först i dag att det fanns i butik För jag vill inte köpa Isadora eller Loreal. i.d har jag använt men nu börjar det ta slut. Jag är ganska så nöjd med det men jag gillar inte att mina porer syns så väl har iof inte provat mineral veil så kan bero på det. Någon som har några kloka råd i.d mot youngblood?
    Jag har inte testat i.d men däremot youngblood och är verkligen supernöjd. Jag varvar mellan min youngblood och den från everydayminerals beroende på vilken effekt jag vill åt. Youngblood kan man få väldigt täckande om man vill beroende på borste och hur mång lager man tar på och huden får ett superfin lyster av den. Både den och i.d innehåller bismuth (stavning?) vilket kan för vissa orsaka hudirritation men om du tidigare klarat av i.d så är det ju inga problem. Jag har inte märkt att den framhäver porer, snarare tvärtom men det kan ju vara lite olika.
  • trolltyg
    Himla valv skrev 2008-10-30 15:42:12 följande:
    Tack trolltyg för ditt svar. Kanske jag ska testa youngblood denna gång. Är det deras natural mineral foundation du använder då? För det är väl ett puder som är som en foundation? Såg att dom har ett fixerings puder oxå (mineral rice setting powder) använder du det med? Eller räcker det bra med enbart pudret kanske? Tror du jag kan använda mej utav i.d borsten jag har? Dom hade halva priset på rouge, ögonskuggor och läppstift i butiken såg jag blev sugen på ögonskugga har du provat dom med?
    Ja det är deras natural mineral faoundation jag använder, tyvärr har jag inte testat några andra av deras produkter  men jag vill gärna. Har en kollega som använder deras rouge och är supernöjd med den. Du kan använda i.d s borste om du vill. Enklaste sättet att jämföra då kanske
  • trolltyg

Dagens make ligger i gallriet. Det blev en vardagsmake idag, alla ögonskuggor är från FACE. 

Var och shoppade lite mer från FACE idag, tre matta ögonskuggor som ska fylla paletten jag köpte förra månaden. Aubergine, Granit och en brun som jag nu inte kommer ihåg vad den hette men om någon är intresserad av dem så kan jag phota dem sedan. Det blev också en stipplingborste och nagelack från MUS. Mycket nöjd och mycket fattig trolltyg är jag nu. 

• trolltyg
    TigerLinn skrev 2008-10-30 16:04:10 följande:
    hehe vilket i-lands problem jag har... funderar på hur jag ska sminka mig inför mötet jag ska på ikväll.. brunt, grönt eller lila.. hmmm
    Lila lila lila älskar lila, eller lila och brunt ihop
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!