Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Albin 080509 skrev 2008-10-31 16:37:43 följande:
    ar lagt in 2 bilder i mappen make up på mina just nu sotade ögon...syns inte så bra då bilderna är tagna med mobilen..men passar ja i sotade ögon?
    Svårt att se vad det är för nyans på själva skuggan men i en sotning ser du ut att passa jättebra ut. Du fick en fin form på ögonen.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Erica med c skrev 2008-10-31 23:07:47 följande:
    Har en liten fråga här..Jag ska på Gala imorgon och har köpt lösögonfransar för att lyxa till det lite..Alltså, ska man måla dom med mascara som "vanligt"???
    Ja du gör så som Linny beskrev, fixa hela makeupen först och måla på eyeliner och om du har raka fransr så böj dem innan. Sätt fast lösögonfransarna (lite pilligt så du kan öva lite innan) och efter att de torkat fast ett bra tag så målar du fransarna. DIna och lösögonfransarna "klumpar" då ihop sig på ett naturligt sätt.

Om lösögonfransarna är för långa så mät dem mot ditt öga och klipp bort fransar från den yttre ögonvrån innan du lägger på lim och fäster dem.

Kul med gala, hoppas du får roligt
  • trolltyg

Nu finns bilder i galleriet på dagens sminkning, i verkligeheten syns färgerna lite mer men men det är svårt att phota när jag inte riktigt hanterar kameran ordentligt

Det är falska fransar idag med och Kitten från STILA med Aubergin och Black i globlinjen och eyeliner.

• trolltyg

Phantera: Jättefint tycker jag och vilka ögonfransar, så ser mina fransar ut då jag satt på fakefransar Du har jättefina förutsättningar med bra ögon för skugga och som sagt kanonfransar.

• trolltyg
    LMK skrev 2008-11-03 10:23:06 följande:
    Åh vad det skrivs här! Först- TACK alla för kommentarer om nya hårfärgen. Håret är så skönt efter en toning till skillnad från det blonda spröda. Jag trodde att jag skulle ha all tid att lägga upp sminkbilder oxå, men icke... de kommer... Trollsanna: snygg Halloween mejk! Kul att få "spöka ut sig" lite emellanåt.Phantera: Du är ju jätteduktig!! Mjukt & fint skuggat. Vilka ögon & fransar du har!Trolltyg: Vad duktig du är som kör på lösfrallor! Jättekul & snyggt! Måste bara säga att på den bilden med sotningen så är du lik Nina Persson i Cardigans! Jag ser henne på den bilden. Truelove: Eyeliner är trixigt. Om du inte redan fått tipset så är en snedskuren pensel bra sk. angelbrush. Då kan du "trycka dit" eyelinern längs med franslinjen med hjälp av den sneda penseln & slipper darriga linjer. Min räddning! Shoppingtokig: Fin mage. Kul att det börjar synas!Linny: Gillar verkligen Flamenco på dig. Kan du inte dra till med en sotning snart?
    Hahaha åh tackar tackar, det tar jag verkligen som en komplimang
  • trolltyg
    Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:
    Min makeup blir ung som Phanteras (den rosa/lila), den blir snygg och den känns bra då jag bara är en nybörjare, MEN jag skulle vilja ha mer markerat m det mörka i globlinjen.Känns som hur jag än sminkar mig så blir det mer vardags sminkning än lyxig fest sminkning. Vad gör jag för "fel" som inte får det så. Är det fel märke på ögonskuggor, fel/ingen primer, fel pensel?Hur jag än lägger på ögonskugga så är det som att det inte går att lägga bara i globlinjen, det åker över hela ögonlocket.Jag måste dessutom köpa en ny pensel till eyelinern, den var helt kass den jag köpte (spretar och har sig). Får bli den på MUS nästa gång./K
    Primer gör jättemycket för att ögonskuggan ska ha samma färg på ögonlocket så som den har i förpackningen, annars är det lätt att färgen blir blaskig. Om du har torra ögonlock (har man torr hud i övrigt så kan ögonlocken också vara torr) så kan det vara svårt för skuggan att fästa, då är det bra med en krämögonskugga först innan man lägger den ögonskugga eller pigment man vill ha.

I övrigt så har LKM många bra tips.

Lycka till
  • trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-11-03 14:50:50 följande:
    Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk
    Ser bra ut, det enda är att du kan lägga eyeliner ännu närmare den inre ögonvrån men annars superfint.
  • trolltyg

Själv hann jag inte med några större konstverk idag då jag badat med barnen på badhuset och sedan var det bara att laga mat. Men liten brunaktig vardagsmake blev det för jag ska åka på företagsekonomikurs nu och jag vill inte vara helt osminkad.

• trolltyg
    Lejån skrev 2008-11-04 07:32:22 följande:
    www.tradera.com/Ett_stort_set_med18_st_pensla...Någon som vet nåt om detta?? Är det något att ha eller är det bara crap?? *inte min*
    Jag har sett teutorials på youtube om paletten och den ska väll vara hyffsad, penslarna däremot tror jag personligen är skit om jag tittar på bilderna men man vet ju aldrig. Kan vara toppenpenslar också. Nu tror jag att coastalscents.com har sådana liknande paletter för bättre pris och de har fått bra omdömmen så kolla in där om du är sugen.
  • trolltyg
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Jättefina bilder och makeuper
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!