• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

trolltyg skrev 2008-11-05 11:24:34 följande:

Nya bilder i galleriet pa dagens makeup, jag har aubergin idag igen för jag gillar verkligen den sedan testade jag Granit för första gången båda från FACE.Idag ska jag till frissan och jag funderar på att klippa mig heltkort, just nu är det kort på ena sidan och långt på den andra. Jag lade upp en bild på hela facet idag så ni kan jämföra med hur frissan blev när jag kommit hem, om jag nu vågar mig på en helkort frisyr.
    Snyggt! Jag älskar Granit!!

Kort hår tror jag absolut du skulle passa bra i. Du är ju ganska så nära Jag älskar Rihannas korta frisyr, tex i videon till Take a Bow. Men det klart, det är väl flera timmars styling & massa produkter som gör det! Men snyggt är det!
  • LMK

Linny- Nu tycker jag att du överdriver!! Fram för en mer glamorösare vardag!

• LMK

Det är verkligen kul vad smink kan göra- glamoröst eller ej.

Hade en tjej från kopiator-företaget på jobbet nyss. Hon hade en super snygg mejk med svart eyeliner & stark turkos skugga i yttre ögonvrån & globlinjen matchat med en turkos topp. Såå fräscht & glatt!

• LMK

Fridapida skrev 2008-11-05 13:36:41 följande:

Har lagt ut en bild till på halloweenmejken och dagens mejk. www.svalmarkskan.blogg.se
    Jätte snyggt! Är Powdery Nut en beige el. brun skugga? Med el. utan skimmer? Halloween mejken är grym tycker jag!
  • LMK

Fridapida skrev 2008-11-05 14:56:25 följande:

Tack Powdery nut är nude med lite lite glitter i. Jag skulle nog säga att det finns en liten rosa ton i också. Jättefin! Alltså, matt nude med lite glitter.
    Tack! Låter som en bra bas skugga
  • LMK

Recension av DiorShow mascara!

Har nu använt Diorshow i lite mer än 2 veckor & känner att jag vågar ge ett utlåtande.

+ Ger långa fransar
    + Separerar väl
    + Lätt att tvätta bort
    + Bra borste (fast den är gigantisk!)
    + Jag blir inte svart under ögonen efter ett par timmar.
    + Mycket innehåll- 12 ml.

- Parfymerad- doftar ros!
    - Torkar för fort
    - Blir lätt små klumpar
    - Formulan kräver en hel del jobb vid applicering
    - Smular lite på mig under dagen
    - Priset! 250:- (216:- på Jorgubben)

Som ni ser är det oavgjort! Detta är ju självklart vad JAG tycker & vi alla vet vid detta lag att mascara är väldigt individuellt. Men om någon skulle fråga mig rakt av om jag rekommenderar Diorshow så skulle svaret bli att den är inte värd sitt dyra pris!

• LMK

trolltyg skrev 2008-11-05 15:27:42 följande:

Nu ligger bilder på min nya frisyr. Jag tror jag är nöjd men jag vill helst styla själv, är lite ovan med lugg rakt fram osv. Känns ovant.Så vad tycks, var inte rädd att vara ärliga, fördelen med kort hår är att det växer ut snabbt Så det går fort att ändra.
    Jätte snyggt!! Den frisyren kan du variera hur du vill & känner för. Snedlugg, rufs, bakåtfönat etc. Förstår att det känns ovant, men jag tycker du skall känna dig nöjd!
  • LMK

Karisma skrev 2008-11-05 15:47:18 följande:

Själv känner jag att jag måste inhandla turkost som ögonskugga, jättefin färg. Passar ju både m lite mörkare ögonskugga och ljusare. /K
    Har du några pigment från Pureluxe?( pureluxecosmetics.com/home.php ) isåfall rekommenderar jag dig att beställa därifrån. De har prover från 1 $ /st & de brukar landa i brevlådan efter 1 vecka ungefär. De har jättemånga fina turkosa pigment... ja & massor av andra oxå för den delen! Vet inte HUR många jag har därifrån!
  • LMK

Nu ligger dagens vinröda sminkning i galleriet. Den ser dock mer rostbrun ut... men föreställ er vinrött!
    La även upp 2 till; en i lila med pigment fr. MUC & en i sidenmatt brunt med pigment fr. Fyrinnae.

Nu är det dax för Grey's!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!