• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

luspudel skrev 2008-10-16 16:29:29 följande:
    Tänke bara höra lite snabbt med er... Vilket märke på mineralskuggor har levererat snabbast? =) Vill så gärna ha nya skuggor till helgens fester men det är väl lite väl optimistiskt. Men ändå, vart går det fortast? :)
    Oj till helgen? Det kan du nog glömma, tyvärr.
    De flesta jag har beställt från är ju i USA & det tar runt 1 vecka - 10 dagar ungefär. MakeupCosmetics (i sverige) tog inte ens 1 vecka. Beställde förra fredagen & fick levererat igår. De vinner!
  • LMK

Tina83 skrev 2008-10-16 16:00:42 följande:

hej! jag tänkte höra mer er vilken ögon make-up remover som är bra?kanske såna där lappar man ta bort mascaran med. jag är helt värdelös på sånt TACK!
    Jag använder inget speciellt för ögonen. Har vattenlöslig mascara som jag först löser upp med vatten & tvättar sedan hela ansiktet med en rengöringslotion & avslutar med ansiktsvatten.
  • LMK

Nu ligger dagens Mejk uppe med nya pigmenten från MUC! Grått & frostigt! Imorgon blir det bruna nyanser.

• LMK

Pokergirl skrev 2008-10-16 21:03:38 följande:

Grattis Knott, för visst hörde jag rätt på den kassa livesändningen på VR?!
    Va?! Vann vår Knott??!! Men det är ju alldeles UNDERBART!!
    GRATTIS Knott till Blogg-awarden!! Tjohoo!!
  • LMK

På hennes Blogg är det några som skrivit Grattis... jag går på det!

• LMK

Knott: Vilken grej du varit med om! Bloggvinnare! Priserna lät jättefina. Väntar med spänning på recensionerna
    Mejken var supersnygg & elegant! Kul att nya Eyefixen var bra.
    Hoppas du firar med ett glas champagne nu istället, det är du verkligen värd!

• LMK

MissC24 skrev 2008-10-16 22:51:38 följande:

Vart köper ni ert I.D smink någonstans? finns det ngn bra sida på nätet?
    Jag har köpt på salong. Hade tur att ha en kusin som jobbade där som hudterapeut, så hon kunde köpa ut åt mig till inköpspris. Senast så köpte jag upp mig på 2 foundations & 2 Mineral Veil på Sephora när jag var i NY. Grymt billigt! Varför är det sååå dyrt här?? *mutter*
  • LMK

trolltyg skrev 2008-10-17 10:50:26 följande:

En primer är jättebra att ha under ögonskuggan för att den ska sitta bättre, längre och att färgpigmenten i den ska synas bättre. Många här inne använder Lumenes eye primer kostar runt 80-90 kr, sedan finns det många andra också. Själv använder jag lite olika, Eye fix från FACE, den är matt och har en hudfärgad ton som blir som en slags concealer samtidigt. Sedan har jag en fran MAC Bare studyoch en från ett danskt makeupmärke som säljs på vissa KICKS butiker.
    Jag köpte igår Lumenes eye primer, då min Urban Decay inte funkar längre. Slaktade ju den värdelösa förpackningen & smetade över i en burk, men det funkar inte! Den blir torrare & går inte att få ut jämnt på ögonlocket alls. Så igår blev det nyköp! Tuben är verkligen yttepytteliten, 7 ml fr 120:-. Inte så billigt (UD 10 ml för 149 , men det är ju en dryg produkt. Formulan är mer silkig & skuggorna är mycket lättare att tona. Hoppas den håller lika bra oxå. Det är upp till bevis idag!
  • LMK

Fluffguf skrev 2008-10-20 13:28:47 följande:

Jag spanade in de ögonskuggorna jag köpte på hemsidan, och färgen stämmer ju inte för fem öre! Alltså inte bara att nyansen är fel, utan den som var guldig är turkos på hemsidan, och den som var rödmetallic är grön
    Visst är det illa?! MUS nya bilder är helt värdelösa. Stämmer inte på många skuggor. Hur kan de ha dem kvar??
  • LMK

Tjohoo! Nu har jag äntligen fått min Diorshow mascara! Det bidde inköp på Silja av kollegan, då Arlanda nästan hade butikspris. Så ikväll blir det mascara test utav dess like!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!