• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-11-21 13:00:38 följande:

PhanteraHmm okej... ja du kanske jag skippar den. Vilka söta små kläder. Tummen! Men ang mascara...Jag måste nog köpa en med mycket volym men gillar inte Diorshow. Jag gillar masterpiece men tycker ju att det är kul att prova ngt nytt. Hmm... ska jag köra på masterpiecen eller finns det ngn annan som är mkt bättre?
    Jag tycker ju Diorshow är sådär, den är lite för smulig helt enkelt. Inte värd 250:-!!
    Däremot så föll jag för Clinique High Impact som jag fick ett litet prov på i en tidning. Den var riktigt bra & den står härnäst på mascaralistan. Har oxå en stor borste som fördelar väl & ger både volym & längd. Tror priset är runt 190:-. Lätt att tvätta bort med vatten & sitter hela dagen utan att smula el. sota under ögat.
  • LMK

Nu ligger två nya sminkningar i galleriet från veckan. Det var de minst trista
    Där kan ni se att det inte alltid blir som man tänkt sig med färger. Ceriserosa är numera något jag provat fast det skulle vara vinrött.

• LMK

Ho Ho i snöyran! Jag hoppas nu på en vit jul & vinter!

Tack för komplimangerna för det rosa & blå! Visst är det kul att gå lite utanför ens ramar ibland? Tur att kollegorna här är vana med mina färgglada alster!

Luxor: Kul att du fotat & lagt ut bilder! Det ser jättefint ut. Dina ögon har en underbar form & du ser ut att passa i allt! Du har redan fått bra tips så det är bara att köra på

Trollsanna: Fint med orange & sedan grått. Du passar super även i det!!

Fridapida: Det lila är jätteläckert! Underbart skimmer/djup. Nu blir jag ännu mer sugen på en BoS. *Nej LMK inte köpa mer skuggor!!*

Trolltyg: Snyggt med det gråa ihop med guldiga. Trist bara att ljuset suger för bra foton så här års.

Linny: Nice! Copperized är bara så snygg!

Kayn: Kul att läsa din jämnförelse med ID & Youngblood. Jag har aldrig testat YB men kan göra samma jämnförelse med ID & EM. EM är lite för torr för mig nu under vintern men är däremot riktigt bra under sommaren. ID är, som du sa, mer krämigare & ger ett mer naturligt resultat under vintern men är lite för "fet" för mig under sommaren. Jag tillhör de som tyvärr svettas mkt. i ansiktet & då behövs en torrare foundation som EM. Med ID kan jag däremot använda själva foundation som concealer men det funkar inte med EM. Då blir det torrt & skrynkligt.
    Det är verkligen olika formulas på olika märken. Jag är grymt sugen på att prova LM. Blir nog ett besök till COW en osminkad dag framöver...

• LMK

Nu ligger dagens enkla grön-guldiga mejk i galleriet. Bjussar även på en ansiktsbild för helheten.

• LMK

Linny skrev 2008-11-25 19:53:54 följande:

Fint Dubloon är fin
    Tack! Ja Dubloon är helt klart topp 10!
  • LMK

Fridapida skrev 2008-11-26 23:23:24 följande:

Den är lite varmare än light och snäppet mörkare. Jag har gula undertoner. Så "knappt" är en bra översättning.
    Fast det där är konstigt tycker jag.
    Jag har ID Medium Beige under vår/sommar när jag är lite mera solbränd. Fick sedan utprovat Light som den bästa efter Medium Beige, då de ligger i samma ton & är den ljusa motsvarigheten till Medium Beige. Fairly Light är för rosa & var inte rätt för mig. Men jag har oxå hört att den har gul underton & bör vara mindre ljus än Light. Jag fattar inte.
    Hur som, det är helt klart olika på olika personer!
  • LMK

Linny- Snyggt med Aprikost & grått!

Phantera- Snygg shoppinglook!

Måste säga att det är jättekul att fler & fler lägger ut bilder! Det är väldigt inspirerande & lärorikt.

• LMK

Funderar lite på att testa en ny ansiktskräm. Är egentligen jättenöjd med Decléor Nutri-Delice men har under hösten fått som små kvisslor/plitor (ej finnar) på hakan som inte är så roliga direkt. Jag har aldrig haft problem med hyn så detta är helt nytt för mig. Vet ej varför de dykt upp eller hur jag skall bli av med dem.
    Kanske kan en ny kräm hjälpa? Funderar på Dermalogica. Vilken är att rekommendera för en torris med stort fuktbehov?

• LMK

Linny skrev 2008-11-27 10:16:28 följande:

Skin smoothing creme! Jag har Active moist på sommaren, men nu på vintern behöver jag en fetare kräm. Beställde igår en ny Skin smoothing creme
    Ja, den låter bekant! Kanske skall slå till & testa en sån från Jersy Beauty? Är helt förälskad i deras ögonkräm Eye Repair nämligen. Super bra!! Visst finns den på 100 ml tub?
  • LMK

Linny skrev 2008-11-27 10:27:20 följande:

Japp, en sådan jag beställer. Ligger på ca 270 spänn och så är det fraktfritt Tror den ligger på det dubbla här hemma.. www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/ski...
    Det är taget! En sån blir det!! Tack!!
    Känns fånigt att önska sig en i julklapp när det är så otroligt mycket billigare att köpa från JB. Kan inte riktigt se min mamma sitta & nätshoppa på utländska sidor! Det får bli en julklapp till mig själv istället!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!