NenniePennie skrev 2008-12-05 00:43:57 följande:
HEJ!Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig:vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet.Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls?tacksam för svar!!
Hej & välkommen hit!
Är själv dålig på vad "man passar i eller inte" så jag kör färg efter vad jag tycker är snyggt/humör/kläder. Man hittar några favoriter tillslut som känns mer "jag".
Jag tycker du kan välja olika bruna nyanser (alltid säkra kort) som tex. chokladbrun, tegelbrun, gråbrun. De kan du variera till det oändliga med andra färger om du vill. Grönt är alltid snyggt & även lila. Våga prova dig fram. Köp en palett med flera olika färger så slipper du lägga ur dyra pengar på skuggor som kanske inte blev så bra. Viva la Diva har två ute nu i julhandeln som är bra & prisvärda.
Mascara har jag alltid på de övre & nedre fransarna. Givetvis mer på de övre & ser även till att jobba ner den i rötterna ordentligt så det inte blir några "ljusa luckor" på ögonlocken. Pä de nedre touchar jah lite lätt bara så det inte blir för mycket. Tycker att ögat inte ser helt klart ut utan mascara på nedre fransarna.
Eyeliner kan du absolut ha! Ursnyggt! En linje som blir lite bredare i slutet & med en vinge, som Fluffguf skrev, blir kalas snyggt! Eyeliner under ögat skulle jag nog bara ha om jag hade en riktigt mörk sotning. Det ger oftast ett för hårt intryck till vardags. Ögat kan även se trött ut med för mörka skuggor under. Lite i yttre ögonvrån räcker att skugga.
Läppstift är inte min grej alls. Kör med penna & gloss om jag vill ha färg. Använder oftast lätt tonade gloss åt persika.
Oj, det blev långt! Hoppas du orkar läsa & fått lite tips iallafall...