• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott skrev 2008-11-28 13:22:17 följande:

Vill inte vara olyckskorpen som kraxar men det låter PRECIS som det såg ut för mig! Vätskande små "blåsor" och huden blir röd och lite fjällande. Jag har skrivit lite om det i bloggen plus att jag har lite länkar till bl a netdoktor & huden.nu, jag tycker absolut att du ska kolla upp det!makeupoholic.blogspot.com/search?q=perioral+d...
    Oh my god! Jag har aldrig haft besvär med hyn förut!
    Tror det var en för stark dagkräm som jag använde under sommaren som är orsaken till detta! Behöver jag besöka läkare? Smörjer med Propyless som de rekommenderat på Huden.nu & det har blivit bättre. Inväntar även en Dermalogica kräm på posten. Kanske är den bättre än Decléor som dock innehåller en del essentiella oljor?
  • LMK

Linny skrev 2008-11-28 14:09:53 följande:

Dagens sminkning: www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...LMK: Usch, låter inget kul!!!!
    Fredags-Snyggt!

Nej det är verkligen inte kul! Men har jag tur så är det på väg bort tack vare Propyless. Det ser mycket bättre ut nu än för några veckor sedan! *håller tummarna!*
  • LMK

Knott skrev 2008-11-28 14:45:56 följande:

LMK: jag hade heller aldrig haft några besvär alls med min hy innan "utbrottet" förra vintern. Bra att du börjat få bukt med det i alla fall. Som jag skrev, var försiktig med feta crèmer och undvik cortison. Undvik helst helt att använda rengöring, smörj och makeup på det drabbade området en tid och se om det ger sig men om du blir torr och behöver smörja är säkert Propyless ett bra alternativ.
    Skumt att det bara kan "ploppa upp" sådär utan besvär innan. Ja jag hoppas verkligen att det håller på att ge sig. Tur att jag inte är en van spacklare utan nöjer mig med lite mineralfoundation. Den kan jag abslout vara utan på nedre delen av ansiktet. Får börja med rengöring på bomullstuss för att undvika att irritera området runt hakan.
    Tack för support!!
  • LMK

Pokergirl skrev 2008-11-28 19:10:04 följande:

LMK: Sådana besvär får jag när jag använder mineralsmink, lugnade sig direkt jag slutade med mineraler.
    Jo, en del får de besvären, troligtvis av Bismuth.
    Men jag har använt mineralsmink i över 2 år, så det är inte orsaken till detta. Däremot var det en för stark dagkräm jag använde i somras som utlöste detta.
  • LMK

Fina sminkningar ni alla gjort under helgen!

Själv är det "halvnaket" här
    Har slutat med underlag för att låta utslagen få läka i lugn & ro så det är bara sminkade ögon som gäller. Kör idag med lite MUS Muffin, FACE Umbria i globlinjen & sedan MAC Teal som eyeliner. Känns som det räcker för att matcha min blanka panna...

• LMK

Trollsanna: Snyggt! Du ser, det slank in en grön skugga där... fniss! Jag är övertygad om att du kommer äääälska grönt snart

• LMK

Jag igen...
    Padmita hade nya pigment senast som jag inte kände igen sen tidigare; www.archetypecosmetics.com/index.html men som såg riktigt fina ut på henne.
    Proverna var riktigt billiga $0,25 /st men kommer dock i zippåsar. Bilderna var lite sådär att gå på men jag blev lite sugen på att testa... inte för att jag "behöver" fler pigment direkt... men ändå... Ja ni förstår, eller hur?!

• LMK

Ser att ni diskuterar mascara reklam! Klart som korvspad att ALLA har lösfrallor på sig! Vilken normal människa har en hel päls på ögonen?? För det är ju så tex. Eva Longoria ser ut. Det är inte snyggt någonstans!
    Jag har reklamerat säkert 3 mascaror som inte uppfyllt reklamen & då har jag ändå tagit den med en stor nypa salt.

• LMK

trollsanna skrev 2008-12-03 15:33:30 följande:

Phanter Trolltyg LinnyTusen tack! Lite svårt att vänja mig med grönt men jag gillar det mer och mer.Idag blev det åter igen rosalila sminkning. Finns på bloggen som vanligt. Efter att ha varit ledig i nästan två veckor så ska jag åter igen börja jobba så jag kommer inte ha tid att vara här och inte heller uppdatera min blogg lika ofta men jag meddelar som vanligt när jag gör en uppdatering. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättesnyggt! Kul även att du börjar gilla grönt. Du klär verkligen i det!
  • LMK

Shoppingtokig skrev 2008-12-03 15:37:50 följande:

JA! Idag kom min lilla beställning från EM, ett gratiskit (förstås) och Long handled kabukin
    Åh, vad roligt! Du får berätta vad du tyckte sen när du hunnit provat allt. Kabukin är underbar...
  • LMK

Fredag, tjohoo!

Fridapida: Snygg mejk! Gillar verkligen BoS, de ger ett så fint skimmer & har bra färger i kombination. Varför köpte jag ingen själv?? Kanske för att jag redan har en skvadriljon skuggor? Nej det kan inte varit därför...

Phantera: Kul att du oxå köpt BoS. Då kan jag dreggla på dina bilder oxå.

Trolltyg: Snyggt med vintriga toner. Grått & lila är riktigt bra ihop.

Trollsanna: Fräscht! Kul att du börjar känns dig bekväm med grönt, det är en väldigt tacksam färg som finns i oändliga variationer. Jag tar åt mig en liten del av äran att du numera gillar grönt Det är ju det som är så bra med den här tråden! Man får tips & uppmuntringar att gå lite över sina egna gränser & testa nytt. Jag har oftast kört med mer diskreta jordiga färger men nu är spektrumet bra mycket bredare! Bara att titta i mitt galleri så ser ni...

• LMK

NenniePennie skrev 2008-12-05 00:43:57 följande:

HEJ!Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig:vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet.Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls?tacksam för svar!!
    Hej & välkommen hit!
    Är själv dålig på vad "man passar i eller inte" så jag kör färg efter vad jag tycker är snyggt/humör/kläder. Man hittar några favoriter tillslut som känns mer "jag".
    Jag tycker du kan välja olika bruna nyanser (alltid säkra kort) som tex. chokladbrun, tegelbrun, gråbrun. De kan du variera till det oändliga med andra färger om du vill. Grönt är alltid snyggt & även lila. Våga prova dig fram. Köp en palett med flera olika färger så slipper du lägga ur dyra pengar på skuggor som kanske inte blev så bra. Viva la Diva har två ute nu i julhandeln som är bra & prisvärda.

Mascara har jag alltid på de övre & nedre fransarna. Givetvis mer på de övre & ser även till att jobba ner den i rötterna ordentligt så det inte blir några "ljusa luckor" på ögonlocken. Pä de nedre touchar jah lite lätt bara så det inte blir för mycket. Tycker att ögat inte ser helt klart ut utan mascara på nedre fransarna.

Eyeliner kan du absolut ha! Ursnyggt! En linje som blir lite bredare i slutet & med en vinge, som Fluffguf skrev, blir kalas snyggt! Eyeliner under ögat skulle jag nog bara ha om jag hade en riktigt mörk sotning. Det ger oftast ett för hårt intryck till vardags. Ögat kan även se trött ut med för mörka skuggor under. Lite i yttre ögonvrån räcker att skugga.

Läppstift är inte min grej alls. Kör med penna & gloss om jag vill ha färg. Använder oftast lätt tonade gloss åt persika.

Oj, det blev långt! Hoppas du orkar läsa & fått lite tips iallafall...
  • LMK

Nu ligger en bild uppe från förra veckan: grönt!

Denna vecka ligger jag som sagt lite lågt med sminket & målar lite bara på ögonen. Resten är helt naturellt.

• LMK

Phantera skrev 2008-12-05 18:15:42 följande:

Nu har jag testat lite skuggor från min BoS inför imorgon. Vad tycker ni?Jag vet inte om jag är nöjd med någon variant. Skulle vilja vara lite färgglad. Men den ena som, som jag tyckte blev bäst, är inte såååå färgglad...phantera.blogg.se/index.html
    Jag tycker så klart den gröna... Förvånad?
    Men du kan ösa på med mer färg, om du tycker det blev för ljust. Det klarar du absolut att bära.
    Men det andra var oxå jättesnyggt. Välj det som passar bäst till kläderna. Läpparna är snyggt neutrala.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!