• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag är lite trött idag. Var ute med jobbet igår & mumsade skaldjursbuffé på Grand Hotel. *smarr!!* Är typ fortfarande mätt...
    Blev en enkel mejk idag med MAC Cocomotion & PL Moon Glow. De skuggorna funkade jättebra ihop! Men det klart, Moon Glow är en liten kameliont som passar till allt! Nej, nu blir det en stor kopp thé!!

• LMK

Linny: Det är alltid kul att höra om en resa. Vad blev det för kul shoppat förutom MAC & LM? Någon till bäbisen?
    Sen kan du ju passa på att skryta om hur varmt & skönt det var, hur solbränd du nu har blivit & hur härligt det är med semester!

• LMK

Idag går min mejk i terracotta & creme. Bara PL skuggor: Down to Earth, Warm Sugar & Moon Glow. Lite brun kajal som eyeliner & svart mascara. Fräscht & enkelt. Får fin grön färg på ögonen av dessa skuggor... men inget foto... Tror nog att det kan finnas på denna kombo tidigare dock...

• LMK

Linny: Wow, vilken härlig shopping!
    Så det blev ett Orgasm/Laguna ändå... Visste väl att du inte skulle kunna hålla dig från det.
    Kul med lite matta ögonskuggor, det behövs ibland bland allt skimmer & glitter. Du får fota & visa vart efter.
    Redken är bra! Jag hade nästan övervikt pga. av alla schampoo & balsam flaskor jag släpade hem i våras. Det är ju så GRYMT billigt där! Åh jag vill åka tillbaka till Miami & solen... *drömmer* Visst, borta bra men hemma bäst. Nu är det sallad & bönor som står på menyn kan jag tänka mig.

• LMK

... glömde ju skriva...
    Vilken fin bild på din familj!!
    Visst ser ni solbrända ut, jätte fräscha! Till skillnad mot alvedonen här... Så härligt med värme, visst lite väl varmt med 35! men ändå... här är det ju minusfrader snart. Burr!

• LMK

Linny: Fin mejk!! Snyggt med det matta mot svagt skimmrande Muffin. Undrar om inte jag oxå har den läppennan... Namnet känns bekant... Måste kolla hemma! Är själv dålig på att måla munnen, blir oftast lite gloss. Då jag har så röd mun i mig själv räcker oftast det. Trist egentligen...
    Skulle vilja vara som Gwen Stefani. Hon har ALLTID rött läppstift. Så läckert & passande!!

• LMK

Trollsanna: Åh nej Farmor! Beklagar verkligen!!

• LMK

Lite mer inspiration!
    Här är en blogg som jag följer dagligen: bettieli.blogg.se/index.html
    Hon är grym på att blanda olika färger till ett smakfullt resultat & tar fantastiska bilder.

• LMK

Åh, jag har gjort det IGEN!
    Alltså beställt mer prover....
    Denna gång blev det från www.makeupcosmetics.se/. Kul med en svensk sida & till bra priser. 10 st provburkar för 49:- + frakt 19:-. De har inte jätte många som tex. PL, men en hel del snyggt finns det, absolut!

• LMK

Joleen skrev 2008-10-10 11:35:36 följande:

Ni som älskar smink, har ni någon bra SMINKBOK att rekommendera??Dvs i "sminklära". Finns inte mkt på svenska, så man får chansa på att beställa engelska böcker på nätet....men vet ni om någon som är bra? Färglära, effekter, tekniker - allt!?
    Jag har Susanne Ljungs stora bok om skönhet (av Susanne Ljung) & tycker den är bra. Hon berättar om om sminkhistoria, ingredienser, olika märken, tillvägagångsätt & redskap. Kul & bra läsning!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!