• Anonym (konstig)

Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?

Har ingen sexlust, ibland har jag det men då är det bara sex jag vill ha, fixar inte kelet och pussarna, vill inte att han ska ta i mig alls.

Eller jag vill ju det men när han väl tar i mig så börjar det koka i mig och jag vill bara slingra mig därifrån.

Får för mig att vi kanske har varit tillsammans för länge, man är ju inte nykär efter 7 år men när jag tänker tillbaka har det alltid varit såhär till och från

Vad är det för fel? Jag vill verkligen kunna ha närhet med min sambo

• Svar på tråden Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?
  • Anonym (en till)

Anonym (Lekfull) skrev 2008-10-05 21:27:56 följande:

Jag förstår hur du menar. Men vad tycker du själv om de där skälen att hålla ihop?Ledsen om jag frågar för mycket men man vill ju veta hur andra tänker.
    Ingen fara. Jag vet ju själv att det egentligen är anledningar som inte håller i längden. Vi har haft ett väldigt bra förhållande, och det jag vill är väl att få tillbaka de känslorna jag en gång hade, även om jag innerst inne kanske vet att det inte kommer att gå. Att känslorna inte kommer tillbaka. Och samtidigt känner jag väl lite att vi kan fortsätta att ha ett förhållande, vi funkar ihop, vårt barn får två föräldrar som lever tillsammans och som inte bråkar, jag slipper vara ensam även om det inte finns någon passion.
  • Anonym

Prata, prata och återigen prata. Jag och min sambo har haft det jobbigt länge med både det ena och det andra och min sambos otrohet gjorde inte saken enklare. Jag känner precis som nån annan sa att det är min självkänsla som har satt stopp. Nu har vi börjat att prata och jag vågar äntligen säga vad jag gillar när det kommer till sex och det är samma med honom. Efter 11 år ihop får jag veta nya saker om honom nästan varje gång. Man kan undra varför det ska vara så svårt att prata om när det i slutändan bara drabbar en själv och förhållandet. Svammel, svammel =).

Mitt råd: prata med varandra om sex men även om det är nåt annat som tynger som vardags saker eller så. Har som sagt själv märkt att det blir så mycket enklare och roligare =) med en rak och ärlig konversation. Vårt sexliv har iaf fått en nytändning efter många år, så om man bara vill så går det.

• Anonym (Lekfull)

Man får kanske värdera passion kontra bekvämlighet. Men å andra sidan kanske man kan slippa också.

Vad säger din kille om du säger att du älskar honom som en bror, och att passionen är slut?

• Anonym (Lekfull)
    Svar på #33
    Inlägget #33 är svar på #31..
  • Anonym (samma)

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 20:39:03 följande:

Anonym (Lekfull) skrev 2008-10-05 20:35:57 följande:
    Jag vet inte om jag ska vara ärlig... Han är min bästa kompis, och vi har ofta jättekul tillsammans. Ja, kort sagt, så känns han inte som min partner utan mer som en bror. Jag älskar honom på samma sätt som jag älskar mina syskon, det vill säga, han/de betyder massor men det finns noll attraktion.
    [/citat]

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 21:16:39 följande:
    [citat]
    Anonym (Lekfull) skrev 2008-10-05 21:12:34 följande:
    Jag vet inte egentligen. För att det är jobbigt med uppbrott? För att jag är rädd för att vara ensam? För att vi har ett barn tillsammans?
    Kunde vart jag som skrivit...men hur förklarar man det för sin sambo?? Vill han fortfarande va ihop eller kommer han bli skitsur för en sån kommentar...vad tror ni? Har du sagt som du känner till din sambo??
  • Anonym (Lekfull)

Anonym (samma) skrev 2008-10-05 21:43:00 följande:

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 20:39:03 följande:Kunde vart jag som skrivit...men hur förklarar man det för sin sambo?? Vill han fortfarande va ihop eller kommer han bli skitsur för en sån kommentar...vad tror ni? Har du sagt som du känner till din sambo??
    Ibland har man inget val, tycker jag. Vissa saker måste man prata om, utan att fundera på "hur tar han detta, blir han sur, är det slut?" osv.

Själv blir jag upprörd bara av tanken på att min partner skulle gå runt helt utan passion, och sen ha fräckheten att inte ta tag i det. Att slösa både sin egen och min tid utan att ge sig själv chansen att må bra.

Det är ett speciellt slags helvete att gå och känna som ni gör utan att göra något åt det. Man vrider om kniven helt på egen hand..
  • Anonym (M)

Låter precis som mig.....Undrar också vad som är fel??? De har varit så här flera år.
    Å jag älskar honom massor. Saknar närheten när den är långt borta, men sen kommer den här konstiga känslan när man väll är där??

• Cham

Detta känner man igen.... varit så i alla mina förhållande.

• Anonym (musen)

Precis så har jag känt i perioder, det har oftast varit när barnen var små. Jag har känt att jag behöver vara lite ifred efter en graviditet när jag äntligen varit ensam i min kropp igen, samtidigt har mina barn ammat länge och kanske blev det för mycket när han också ville ha mig fysiskt.

En annan bidragande orsak har för mig varit stress och att mannen har varit alldeles för dålig på att hjälpa till med barn och hem, man har ju inte lust när man är helt slutkörd och samtidigt känner att man inte får den uppbackning man behöver.

Så har det varit för mig, just nu är vi dock inne i en ganska bra period. Men för att man ska ta sig igenom det krävs att vilja finns, om viljan finns vet bara du!

• Anonym (E)

Exakt så här har jag känt mig sen jag fick mitt första barn för 2,5 år sedan. Vad jag blev glad när jag läste tråden. Nu vet jag att jag inte är ensam. Vad skönt.

Svar på tråden Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?