• Anonym (konstig)

Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?

Har ingen sexlust, ibland har jag det men då är det bara sex jag vill ha, fixar inte kelet och pussarna, vill inte att han ska ta i mig alls.

Eller jag vill ju det men när han väl tar i mig så börjar det koka i mig och jag vill bara slingra mig därifrån.

Får för mig att vi kanske har varit tillsammans för länge, man är ju inte nykär efter 7 år men när jag tänker tillbaka har det alltid varit såhär till och från

Vad är det för fel? Jag vill verkligen kunna ha närhet med min sambo

• Svar på tråden Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?
  • Anonym

Anonym (en till) skrev 2008-10-05 21:31:55 följande:

Anonym (Lekfull) skrev 2008-10-05 21:27:56 följande:
    Ingen fara. Jag vet ju själv att det egentligen är anledningar som inte håller i längden. Vi har haft ett väldigt bra förhållande, och det jag vill är väl att få tillbaka de känslorna jag en gång hade, även om jag innerst inne kanske vet att det inte kommer att gå. Att känslorna inte kommer tillbaka. Och samtidigt känner jag väl lite att vi kan fortsätta att ha ett förhållande, vi funkar ihop, vårt barn får två föräldrar som lever tillsammans och som inte bråkar, jag slipper vara ensam även om det inte finns någon passion.
    Men vad säger sambon om allt? Han måste väl märka att du inte älskar honom eller?
  • Anonym (osäker..)

Jag har precis samma problem. Jag tänder inte på min sambo längre. Men jag älskar honom. Men hur vet man om det är rätt sorts kärlek. Om det är som partner eller om kompis. Han är min bästa kompis det vet jag. Vi trivs ihop. är väldigt lika varandra, men ändå väldigt olika samtidigt. Vi tjafsar ofta. Blir irriterad på saker... avståndstagande och lättretlig.
    Vi har varit tillsammans i 6,5 år och har en son på snart 1,5 år.
    Jag attraheras däremot av andra män...
    vad ska man göra?!

• Anonym (Lekfull)

Anonym (osäker..) skrev 2008-11-26 23:08:04 följande:

Jag har precis samma problem. Jag tänder inte på min sambo längre. Men jag älskar honom. Men hur vet man om det är rätt sorts kärlek. Om det är som partner eller om kompis. Han är min bästa kompis det vet jag. Vi trivs ihop. är väldigt lika varandra, men ändå väldigt olika samtidigt. Vi tjafsar ofta. Blir irriterad på saker... avståndstagande och lättretlig. Vi har varit tillsammans i 6,5 år och har en son på snart 1,5 år. Jag attraheras däremot av andra män... vad ska man göra?!
    Kika i tråden "Hur vet man att man INTE har rätt känslor?"
  • Anonym (samma)

Anonym (osäker..) skrev 2008-11-26 23:08:04 följande:

Jag har precis samma problem. Jag tänder inte på min sambo längre. Men jag älskar honom. Men hur vet man om det är rätt sorts kärlek. Om det är som partner eller om kompis. Han är min bästa kompis det vet jag. Vi trivs ihop. är väldigt lika varandra, men ändå väldigt olika samtidigt. Vi tjafsar ofta. Blir irriterad på saker... avståndstagande och lättretlig. Vi har varit tillsammans i 6,5 år och har en son på snart 1,5 år. Jag attraheras däremot av andra män... vad ska man göra?!
    Känner igen precis i ditt inlägg...Vi är lika fast olika...tjaffsar... Är det en svacka man får när man vart ihop såpass länge kanske...vi har vart ihop dryg 7 år och har en son på 1 år... Attraheras med av andra Borde man ju inte göra om man är kär i sin pojkvän har jag tänkt ibland men...ja...hur vet man liksom...??
  • Anonym (osäker..)

Anonym (samma) skrev 2008-11-27 20:46:11 följande:

Anonym (osäker..) skrev 2008-11-26 23:08:04 följande: Känner igen precis i ditt inlägg...Vi är lika fast olika...tjaffsar... Är det en svacka man får när man vart ihop såpass länge kanske...vi har vart ihop dryg 7 år och har en son på 1 år... Attraheras med av andra Borde man ju inte göra om man är kär i sin pojkvän har jag tänkt ibland men...ja...hur vet man liksom...??
    Ja hur vet man!?!
  • Anonym (samma)

Anonym (osäker..) skrev 2008-11-28 00:01:52 följande:

Anonym (samma) skrev 2008-11-27 20:46:11 följande:
    Ja hur vet man!?!
    Skulle vara bra om det fanns något slags facit till den frågan!!
  • Anonym (samma käns)

Känner precis samma sak jag också, som du sa "skönt att man inte e ensam". Jag o min sambo har vart tillsammans i snart 5år, älskar honom också, vi bråkar inte alls men jag är noll attraherad av honom. Bara jobbigt när vi har sex, vill att det ska bli bra men har försökt, känns inte bara som man kan bli tänd och attraherad av honom igen!? Men jag är också attraherad av andra män så det e inget fel på sexlusten, som jag tidigare trodde. Vi har en dotter på snart 2år också.

• Anonym (skilj er!)

Herregud var alla verkar hålla på och kämpa för att hålla liv i stendöda förhållanden. Varför då? Lever ni i saudiarabien eller?? Skilj er och börja leva om ni inte är kåta på era män. Både ni och dom förtjänar bättre.

• Anonym (osäker..)

Här blir det nog separation.
    Jag är ju dessutom kär i en annan man. Han är ju dock gift, och har barn... men men...
    Han kysser så underbart. Han ser mig i ögonen och säger att han tycker om mig grymt mycket. Men han säger oxå att han inte kan svika ungarna. Jobbigt!

• stockholmsmamman
    Svar på #37
    Har också känt sådär. Tyvärr är det kankse så att du fortfarande tycket jättemycket om din partner, till och med kanske älskar honom men inte på det romantiska-kärlekspartner sättet? Mer som en familjemedlem/gammal vän och man kan ju sakna närheten som man har med någon som ändå står en riktigt nära, utan att det för den sakens skull handlar om kärlek, mer tröst, trygghet, gemenskap och psykisk närhet...
  • Anonym (osäker..)

Precis så!

Vi har kommit överens om att jag ska hyra en möblerad lägenhet i andrahand nu ett tag, flyttar efter nyår. Komma bort från allt. ta en paus i vårt förhållande. Vi får göra vad vi vill. blir singlar igen. Leva runt och göra vad vi vill med vem vi vill. Men vi har inte gett upp tanken på att vi ska kunna hitta tillbaks till varandra igen. Han är helt otrolig min sambo, som låter mig göra detta. Han älskar mig, och vet att jag är den han vill ha. Jag älskar honom oxå. Men känner ingen attraktion till honom längre. Däremot känner jag det för andra.
    Kontakten jag har med den gifta mannen blir bara mer och mer. vi träffas oftare. Sambon vet allt om det. Har inte haft sex eller så med den andre mannen, även om jag gärna skulle vilja det. Men det är nog bara en tidsfråga. Hånglar typ hela tiden när vi ses. Jag vet att allt detta är fel och taskigt mot han fru. Vi får väl se hur detta slutar..

• Anonym (Lekfull)

Anonym (osäker..) skrev 2008-12-10 00:19:45 följande:

Precis så! Vi har kommit överens om att jag ska hyra en möblerad lägenhet i andrahand nu ett tag, flyttar efter nyår. Komma bort från allt. ta en paus i vårt förhållande. Vi får göra vad vi vill. blir singlar igen. Leva runt och göra vad vi vill med vem vi vill. Men vi har inte gett upp tanken på att vi ska kunna hitta tillbaks till varandra igen. Han är helt otrolig min sambo, som låter mig göra detta. Han älskar mig, och vet att jag är den han vill ha. Jag älskar honom oxå. Men känner ingen attraktion till honom längre. Däremot känner jag det för andra. Kontakten jag har med den gifta mannen blir bara mer och mer. vi träffas oftare. Sambon vet allt om det. Har inte haft sex eller så med den andre mannen, även om jag gärna skulle vilja det. Men det är nog bara en tidsfråga. Hånglar typ hela tiden när vi ses. Jag vet att allt detta är fel och taskigt mot han fru. Vi får väl se hur detta slutar..
    Är det så att din kille plågar sig igenom detta för att få en chans att behålla dig, eller tycker han också att det är en genuint bra idé?

Jag vill inte strö salt i något sår! Jag undrar på riktigt.
  • Anonym (samma)

Anonym (osäker..) skrev 2008-12-10 00:19:45 följande:

Precis så!Vi har kommit överens om att jag ska hyra en möblerad lägenhet i andrahand nu ett tag, flyttar efter nyår. Komma bort från allt. ta en paus i vårt förhållande. Vi får göra vad vi vill. blir singlar igen. Leva runt och göra vad vi vill med vem vi vill. Men vi har inte gett upp tanken på att vi ska kunna hitta tillbaks till varandra igen. Han är helt otrolig min sambo, som låter mig göra detta. Han älskar mig, och vet att jag är den han vill ha. Jag älskar honom oxå. Men känner ingen attraktion till honom längre. Däremot känner jag det för andra. Kontakten jag har med den gifta mannen blir bara mer och mer. vi träffas oftare. Sambon vet allt om det. Har inte haft sex eller så med den andre mannen, även om jag gärna skulle vilja det. Men det är nog bara en tidsfråga. Hånglar typ hela tiden när vi ses. Jag vet att allt detta är fel och taskigt mot han fru. Vi får väl se hur detta slutar..
    Så skulle jag med vilja göra...fast vi har ju barn så jag vet inte om det skulle funka så bra...Har pratat med sambon i alla fall...han vet att jag inte vet om jag älskar honom längre. Han tyckte det va elakt men jag sa att det är så det är...Får ju se om jag kommer fram till något någon gång.

Hoppas allt blir bra för dig/er Osäker!!
  • Längtar att bli pappa

tycker ni som känner såhär fixa trekant kan lösa problem blir skönt me:D

• Anonym (osäker..)

Vi har oxå barn. på 1,5år.
    Sambon säger att han är säker på vad han vill, men att eftersom jag inte är det så behöver vi det här. Han vill inte känna att han är andrahandsvalet. Och så vill inte jag heller ha det. Hade vi inte haft barn hade det varit lättare att gå.
    Den andre mannen jag träffar har ett svårare beslut. De har ett fungerande förhållande. och 2 barn. och det är barnen som håller honom kvar just nu. Vi får väl se vad som händer där. Men det är inte han som är anledningen till att jag flyttar. Även om det kanske var han som fick mig att inse hur det egentligen var.

Svar på tråden Vill inte bli rörd av min sambo! Vad är fel på mig?