Åland-Pysseltråd
Här kan vi samla länkar om pysselsidor, pysselideer, skriva om pysselträffar osv! välkomna!
Här kan vi samla länkar om pysselsidor, pysselideer, skriva om pysselträffar osv! välkomna!
Oj..missade ditt inlägg..sorry
Em os skrev 2008-10-23 14:25:06 följande:
Ja nu ha ja nog hitta grejer för över 100e Bara man satt sej ner fanns de ju massor o BILLIGT!! Men intresserad e ja nog!
ok..kul..ja vet hur d e..hitta också massor!
Tänk på att d e priset inom parentesen som räknas sen..med moms alltså..men den betalas ju först i tullen..men så du e medveten om totala summan..
Alltså.. man betalar den i tullen? Betalar man de andra i förväg o hur ska vi göra om vi skickar efter o du skickar tillbaka?
Det jag skickar tillbaka så har de redan koll på..
Jo man betalar i förväg..när de ser pengarna så skickar de iväg beställningen.Sen får man lapp i lådan o hämtar hos tullen där man betalar 22% moms på d hela..
o ja har ju beställt därifrån förut så de skickar momsfritt att det inte blir dubbelmoms..då blir d ju onödigt dyrt
Här har d lagats polkagrisar idag o packat in dom i cellofan..eller d blev enfärgade polkagrisar istället för randiga som de ska va..första året vi lagar så..
Sen har jag bundit min allra första julkrans o fatta jag blev riktigt nöjd med den..nu gäller d bara att dekorera den lite snyggt..hoppas d lyckas lika bra!
Väntar på paket..hoppas d kommer imorn!
Väntar me på paket
E de svårt att laga polkagrisar?
Ha köpt Amelia Jul idag.. tänkt om ja sku få något tips.. längtar så till jul!! Men snart e den här
Em os:Ja inget i postlådan idag heller..ja blir galen..ska maila dem o höra..
Nja..int e d väl såå svårt..bara man vet hur man ska göra
Vi gjorde nog nån sats som inte blev riktigt bra innan vi lyckades..men inte riktigt bra blev dom..skulle behövt knåda mera..blev lite kladdiga..lyckades riktigt med en..de blev fina..
Men rekommenderar ju nog att int va ensam!