• boniita

hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!

heej jag är från en religös familj. och ville fråga dig : du vet på bröloops natten ? vadå kommer jag inte blöda ? vadå ska jag vara stel du vet inte va så våt och nervös. stel och rädd ? ?
    jag har många gånger ononerat med vattenstrålle , betyder det att jag kommer inte att blöda ?? för vattnet kommer ju in i mig ??? jag är nervös ju ! hjäälp mig ! jag vill ju blöda ! och säg inte att man inte blöder eller nåt sånt ... det kan jag inte säg t min släkt o min familj. ah men jag blödde inte, för att det igentligen inte blöder,
    asow neej! Deet går inte dem kommer fan skjuta mig i plats. så snälla hjälp mig och om jag vill blöda vad g
    gör jag utan att ta med mig kniv nåtting typ som vad spänna eller vadå ?? (jag är oskuld)

• Svar på tråden hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!
  • Anonym (myt)
    boniita skrev 2008-09-18 21:23:51 följande:
    inne i blyg läppen?
    Alltså, ett litet sår på dom inre blygdläpparna, nära slidan så det börjar blöda igen när ni har sex.
  • Sqti

jag hoppas verkligen att ts driver med alla. detta kan ju inte vara sant!?

• Anonym (myt)
    Sqti skrev 2008-09-18 21:45:57 följande:
    jag hoppas verkligen att ts driver med alla. detta kan ju inte vara sant!?
    Sånt här händer varje dag, det är tyvärr inte speciellt ovanligt.
  • Sqti

Anonym (myt) skrev 2008-09-18 21:47:00 följande:

Sånt här händer varje dag, det är tyvärr inte speciellt ovanligt.
    Men herregud..... händer detta verkligen 2008? Helt sanslöst! Vilket är viktigare att blöda vid första samlaget eller att ha ett skönt första samlag. Att behöva tänka och fundera över hur man ska få sig att blöda första gången??!! Obehagligt.
  • Anonym (Petronella)

Har bara läst TS men Terrafem är ett bra tips, dom kan säkert stötta dig. Sedan kan du även vända dig till ungdomsmottagningen (vet inte hur gammal du är) eller kvinno/gyn kliniken, de har oxå erfarenhet av detta.

• Anonym (myt)
    Sqti skrev 2008-09-18 21:52:35 följande:
    Anonym (myt) skrev 2008-09-18 21:47:00 följande:
    Men herregud..... händer detta verkligen 2008? Helt sanslöst! Vilket är viktigare att blöda vid första samlaget eller att ha ett skönt första samlag. Att behöva tänka och fundera över hur man ska få sig att blöda första gången??!! Obehagligt.
    Ja, det är sjukt. Nåt fruktansvärt sjukt. Men i många religioner och kulturer är det sådär vardagen ser ut för tjejer.
  • Fru T

Anonym (ARG) skrev 2008-09-18 21:36:35 följande:

Men vad fan ska man tro? Det här e ju helt jävla sjukt. Blir illamående när jag tänker på vad ni kvinnor utstår för era mäns skull... Du VILL blöda och din man å hela släkt vill oxå det. Sex ska va skönt även för kvinnor. Och alla normala män vill inte göra illa sin kvinna på nåt sätt. Speciellt när hon e oskuld tar dom (alltså normala män) det lugnt just för att det INTE ska göra ont å INTE blöda... Men i din kultur verkar det ju som att männen i princip ska våldta sin kvinna och att hon absolut inte ska njuta av sex överhuvudtaget... Tycker synd om dig som aldrig kommer få uppleva ett normalt och skönt sexliv eller ett normalt liv heller för den delen...
    det är ju inte riktigt så att Ts VILL blöda men hon MÅSTE blöda för sin egen skull, dessa kvinnor är så förtryckta att dom har inget att säga till om och männen är så inseglade att dom vägrar ta in ny kunskap i detta ämnet..
    Däremot har ja hört att dessa kvinnor hjälpt varandra med tipps å råd inför blöllopsnatten för att försäkra sig om att bruden blöder. Därför blir jag enormt chockad när Ts skriver att hennes mamma inte hade något att komma med..

Ts jag säger som många andra: kontakta Terrafem!
    vänd dig även till din ungdomsmotagning.

Ts du får ursäkta men jag måste bara fråga, känner du din blivande man väl eller blir du "bortgift"? får jag även fråga hur gammal du är??

Hoppas det löser sig!!

Å till er som tror det är ett skämt, ni borde nog öppna ögonen lite... Tyvärr så är dessa vidriga traditioner välldigt vanliga fortfarande och jag hör prat om det på radion flera ggr/år
  • Anonym (:/)

bonita jag förstår dig verkligen är själv ifrån en sån kultur/religon men jag har turen att min familj inte va superreligösa också var min morbröder ganska framåt. Jag vet inte exakt vad du kan göra men jag har hört många som skär sig i slidan med ett rakblad en dag innan bröllopsnatten så det blir som ett nytt sår och det såret spräcks om på nytt på bröllopsnatten.. Det är nog det ända säkra som du kan göra tror jag utan att någon märker men ta på dig trosskydd på bröllopsdagen så det inte kommer blod på dina trosor innan (så din man inte ser blodet) Lycka till!

TILL ER ALLA SOM TROR ATT DETTA ÄR ETT SKÄMT: Tyvärr så finns det sådana fall och det ganska många. De kan inte ens bestämma vem de ska gifta sig med och blodet på bröllopsnatten betyder allt för familjens rykte. Sorgligt men tyvärr så är det sant.

• Hägris
    Svar på #304
    rinna kommar det aldrig att göra...du måste kolla upp vad du förväntar dig eller köp grisblod och vält ut en halvliter i sängen.. om han blir gladare av det.. *hatat mödomsfördomar*
    Men SUUUUUUUG!
  • feritaugar

TS; hur du än gör så ha en backupplan. Kanske en tjejkompis som vet var bröllopsnatten är och som du kan nå på mobil så nån kan larma polisen om det blir allvar av. Vi vill inte behöva läsa om dig i tidningen som en ny Fadime!

Svar på tråden hjälpppppppppp miiiiiiiiiig !!!!!!!!!!!!