Anonym (ARG) skrev 2008-09-18 21:36:35 följande:
Men vad fan ska man tro? Det här e ju helt jävla sjukt. Blir illamående när jag tänker på vad ni kvinnor utstår för era mäns skull... Du VILL blöda och din man å hela släkt vill oxå det. Sex ska va skönt även för kvinnor. Och alla normala män vill inte göra illa sin kvinna på nåt sätt. Speciellt när hon e oskuld tar dom (alltså normala män) det lugnt just för att det INTE ska göra ont å INTE blöda... Men i din kultur verkar det ju som att männen i princip ska våldta sin kvinna och att hon absolut inte ska njuta av sex överhuvudtaget... Tycker synd om dig som aldrig kommer få uppleva ett normalt och skönt sexliv eller ett normalt liv heller för den delen...
det är ju inte riktigt så att Ts VILL blöda men hon MÅSTE blöda för sin egen skull, dessa kvinnor är så förtryckta att dom har inget att säga till om och männen är så inseglade att dom vägrar ta in ny kunskap i detta ämnet..
Däremot har ja hört att dessa kvinnor hjälpt varandra med tipps å råd inför blöllopsnatten för att försäkra sig om att bruden blöder. Därför blir jag enormt chockad när Ts skriver att hennes mamma inte hade något att komma med..
Ts jag säger som många andra: kontakta Terrafem!
vänd dig även till din ungdomsmotagning.
Ts du får ursäkta men jag måste bara fråga, känner du din blivande man väl eller blir du "bortgift"? får jag även fråga hur gammal du är??
Hoppas det löser sig!!
Å till er som tror det är ett skämt, ni borde nog öppna ögonen lite... Tyvärr så är dessa vidriga traditioner välldigt vanliga fortfarande och jag hör prat om det på radion flera ggr/år