• Zazla

KRAMP i vaderna!

Inatt vaknade jag TRE gånger av att jag hade världens kramp i vaderna. Jag har haft det några gånger den senaste veckan också. Varför? Jag vet att det är vanligt när man är gravid men varför? Och vad gör man åt det?

Har hört att man ska gå på tå 10 minuter om dagen för at slippa krampen men funkar det verkligen? Det låter ju bara skitjobbigt...

• Svar på tråden KRAMP i vaderna!
  • Zazla

Hihi, jag jag ska gå och handla både mineralvatten och schweppes nu då Vilken schweppes ska det vara? Finns det inte massor av olika?

• Dulia

ursäkta min felstavningar i föregående inlägg, salt ska det ju stå

• Zazla

Helle76: ja men jag har aldrig haft det så innan. Det började nu när jag blev gravid. Eller rättare sagt när jag var i vecka 17 kanske, går in i vcka 19 imorgon.

• Zazla

Haha, Jag funderade faktiskt på vad slatbrist var

• flisaflisa

Schweppes Tonic Water är det som innehåller kinin. Vill minnas att det är ganska äckligt att dricka så där bara

Vi får väl testa och utbyta erfarenheter om resultaten

• Helle76

Zazla: Vet att det är vanligt bland gravida men orsaken till kramperna vet man ju inte säkert och jag tänkte att min tips kanske kan hjälpa vid graviditet med.

Jag gick in i v18 igår och hoppas verkligen att jag slipper dessa kramper. De är inte speciellt sköna och de jag har haft förut har gjort så ont så att jag ibland har skrikit av smärta.

• Zazla

Absolut! Jag gillar inte alls schweppes men tar det bort krampen så kan jag dricka hur mycket som helst av det

• snuttan2

Här är en till som flög upp med ett vrål i natt, skrämde nästan livet ur både sambon o hunden , usch o fy. men nu ska jag åka o handla mineralvatten efter jobbet

• S vali s

kalcium brist kan det nog inte vara i mitt fall, senaste veckorna har mitt intag av den "nya" lättmjölken samt jouice med extra kalcium i varit min stora drog
    Ska därför prova på att pimpla lite mineralvatten och Scweppes Tonic water

• Zazla

Ojdå, ja jag hojtade till alla tre gångerna men min sambo snarkade vidare ändå

Svar på tråden KRAMP i vaderna!