• Zazla

KRAMP i vaderna!

Inatt vaknade jag TRE gånger av att jag hade världens kramp i vaderna. Jag har haft det några gånger den senaste veckan också. Varför? Jag vet att det är vanligt när man är gravid men varför? Och vad gör man åt det?

Har hört att man ska gå på tå 10 minuter om dagen för at slippa krampen men funkar det verkligen? Det låter ju bara skitjobbigt...

• Svar på tråden KRAMP i vaderna!
  • hero

Du! Jag har prova allt! Glöm det det kommer ändå!
    När man tror att det har försvunnit Då kommer det tillbax!
    Tittade in i din pres ser att du bor i Halmstad trevligt ställe!?
    Där har men haft mycket kul!

• Zazla

hero: Jaha, så du är en av de där dryga turisterna Nä jag skoja bara, jag är faktiskt ganska ny i halmstad, har bott här i 13 månader bara. Har nog inte blivit riktigt kär i staden än men det kanske kommer

• Gry Net

Har någon mer hört att äta banan varje dag kan hjälpa?
    Jag har inte provat ännu.

• snuttan2

hero: men får leva på tron

Gtynet: happ, blir en klase bananer idag oxå då

Zazla: hmmm, får erkänna att jag gärna gör allt för att väcka honom när det händer för det är så gott när han maserar mina vader ,mer död en levande men det spelar ingen roll .

• Snödroppen

Jag har också börjat besväras av kramper. Fick idag på jobb (jobbar på sjukhus) op-strumpor som ska hjälpa. Ska sova med dessa på nätterna. Inte särskilt sexigt men bättre än kramp.

• hero

Nej! inte riktigt min bror pluggar där haft lite kul med honom!
    He he Har oxå lite släkt där! Annars håller man sig till Norrland!
    Lycka till me dina kramper!

• lisa26

Jag har hört att det kan bero på salt brist. Har själv besvärats av detta fenomen. När det gäller mig har jag märkt att det är de nätter när jag druckit förlite under dagen som jag får kramper. Måste få imig ungefär 2 liter vatten per dag för att inte få kramperna.

• V N

Detta diskuterades för två veckor sen här.
    Någon med en barnmorske/sjuksköterskevän rekommenderade att äta en sked kaviar (själv tar jag en stor kaviarmacka) på kvällen. Efter det hade problemen försvunnit.

• ÄngelBängel

Grape Tonic innehåller också Kinin! och är så mumsigt att jag gärna dricker en flaska om dagen

Banan (kalium) och magnesium (finns som brustablett) är också bra, säger min dietistkompis. Jag har väl inte märkt någon hejdundrande effekt. Att böja upp foten när man känner att det är på gång är väl säkert bra, men de flesta drabbas ju på natten och då vaknar man ju inte föränn det är för sent

Min barnmorska är nog lite yr i bollen för hon rekomenderade stödstrumpor, de dagar jag har de på har jag nästan mer kramp. Hon var också säker på att det berodde på mitt låga järnvärde, när jag frågade min dietistkompis sa hon att järn inte alls har något med kramper att göra

• Zazla

Åh kaviar är förmodligen något av det äckligaste jag vet! Då har jag hellre kramperna. Är det för att det är salt eller? Isåfall äter jag hellre oliver eller nått Sist jag kollade hos bm så hade jag bra värden men de kanske är sämre nu? Vi får väl se vad min bm säger nästa gång. Tills dess ska jag dricka mineralvatten, tonic water och käka banan så får vi se om det hjälper

Svar på tråden KRAMP i vaderna!