Inlägg från: Moja |Visa alla inlägg
  • Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Moja

lhs - Lite till mig också, tack!

• Moja

critan - Joel hade också feber häromdan utan att vara förkyld. NÄsta dag var det bra igen!

• Moja

lhs - Vore jättekul o följa med ner på stan... Men jag är sjuk (ja, fortfarande) Det blir inte bättre, snarare sämre. Ska till doktorn på onsdag.

Vill ni ha någon fikaträff är det bäst att nån annan fixar för jag vet inte när jag kan vara med nästa gång, verkar som om det dröjer...

• Moja

Nu har maken kommit hem, vi har ätit en god middag med vin på altanen. Nu håller han på med efterrätten (glass o hallonsås tror jag). Sen ska vi ta en prommis innan vi kollar på en film i lugn o ro... Försöker låta bli att fundera hur det går för Joel ute i skogen hos farmor o farfar...

Samlar mod inför att jobba imorgon...

• Moja

Har jobbat en stund idag o sen åkte vi till skogen o hämtade Joel som varit med farmor o farfar. De var så malliga för att de fått honom att sova, inte på det sätt som vi sagt utan de kom på egna lösningar... Jag sa dessutom att det är svårt att få honom att somna på dagarna. Nä! I vagnen går det på 15 meter o i bilen 200 meter! *på skogsväg ja!*

På natten låg han bredvid farfar i tarrsängen, där kan man ju dra för draperiet så det blir mörkt o mysigt.

Det kom även fram att han smakat stark ost o cola... Hmmm...

Ellen fyller år imorgon så tog med en present till henne (hon stannar i skogen några dar). Enligt hennes höga önskan fick hon Twinkle Twirls Dance Studio (my little pony). Ångrade mig nästan när jag hörde musiken som kom från den...

• Moja

jullis - Jag har jobbat i 2 dgr bara o Johan har semester då. Imorgon börjar han jobba igen.

Ska du till tandläkarn? Jag vet ju att du älskar det!

• Moja

Imorgon ska jag till doktorn igen. Undrar om jag blir nå klokare av det... Har haft ett par "bra" dagar nu (=temp under 38). Har säkert inte feber när jag kommer dit. En arbetskompis tipsade om att jag kanske kan ha urinvägsinfektion. Man kan tydligen ha det utan att ha problem med kisseriet. Feber är tydligen ett symptom dessutom. Hon gav mitt ett rör att ta med kiss i. Känns lite knepigt... "Jag tog med lite kiss ifall du vill ha..."

Svar på tråden Borlängetråden del 3