Inlägg från: Moja |Visa alla inlägg
  • Moja

Borlängetråden del 3

hej stackars övergivna tråden!

Hoppas att ni snart ska slippa höra mitt febergnäll...

Nu har jag hämtat ut mediciner.
    Maken har tagit åt sig att ta alla morgonjourer tills vidare.
    Jag ska ha egentid i stort sett varje kväll så fort maken kommit hem.
    Maken ska vara ledig må-ti nästa vecka.
    Nästa helg ska vi åka bort utan barnen om vi får barnvakt.
    Om detta inte hjälper ska maken vara hemma från jobbet en dag i veckan.

• Moja

critan - Det verkar som om det är dags att uppfostra din karl! Du kan verkligen behöva att han "tar för sig" lite mer. Du är ju samma sits som jag o dessutom gravid. Se upp så du inte kör slut på batterierna. Enligt min erfarenhet så är det inte så lätt att inse själv att man gör det heller.

Lycka till!

• Moja

critan - Säg till om du vill hitta på något nån kväll (eller när du har egentid) för jag behöver anledningar att komma ut ur huset!

Detta gäller även er andra...

• Moja

Tack fialisa!

Funderar på att gå en liten sväng på cruisingen ikväll men har inte bestämt mig. Är lite sugen på en myskväll med maken också... Fast jag skulle kunna en smita en timme eller så när han lägger ellen kanske. Äh! Vet inte...

Om en stund åker jag o ungarna till mellsta en sväng innan vi ska hämta maken på jobbet vid 16.30. Måste komma ut även om det ser läskigt varmt o soligt ut.

• Moja

fialisa - Jag tycker inte alls att du låter elak. Ingen höger på ögonbrynen om en karl gör så, eller hur? Det var väl ungefär vad lhs skrev också.

• Moja

jullis - Ja, man vill vara supermamma, glad fru, karriärkvinna, bra väninna, ha ett fint hem osv... Det är inte lätt med prioriteringarna...

• Moja

Sådärja... nu har vi avverkat första kompiskalaset! Åtta 5-åringar har sprungit runt runt här hemma idag. Vilken himla tur att jag hyrde in syrrans döttrar (10 o 12 år) för att sköta underhållningen! De har haft dockteater, fiskdamm o div lekar, tagit hand om tjejerna. Nu vill jag krypa upp i soffan/hammocken med en god bok o lyssna på tystnaden.

• Moja

Jaha... nu har lhs varit i farten igen!

• Moja

critan - jag kan ju informera dig om att jag åt kräftor i lördags. Det var riktigt gott faktiskt! Jag köpte rätt sort tydligen, mina var finast o godast.

• Moja

lhs - Fika vore trevligt men jag kanske är på konferens då. Har inte bestämt om jag ska va med än.

Svar på tråden Borlängetråden del 3