• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • crimson

Idag ska jag göra chili con carne men jag ska lyxa till det lite så det blev lite över 50kr. Om du köper köttfärs i storpack blir det ännu billigare.
    Detta behövs:

Köttfärs
    Lök
    Vitlök
    Tomatpure
    Köttbuljong
    Oregano
    Chilipulver
    Cayennepeppar
    2 burkar vita bönor
    Lyx: Majs, och bönmix

Stek lök och vitlök, smula i köttfärsen och bryn det. I med tomatpure, lite vatten, oregano och buljongen. Rör runt
    Häll i bönorna och majsen. Krydda efter tycke och smak med cayennepeppar och chilipulver.
    Servera antingen med ris, couscous, bulgur eller med bara vitt bröd.

• With a devilish smile

Älskar denna tråden :D

Idag blir det hemmagjorda potatisbullar & bacon .

• crimson

Hur gör du dem?

With a devilish smile skrev 2008-10-10 18:45:33 följande:
    Älskar denna tråden :DIdag blir det hemmagjorda potatisbullar & bacon .
  • vernis

något av lite rester köttfärs sås och pasta kaste ej pasta utan häll alt i i en ungform och häll över lite grädde och ost man köra utan grädde om köttfärssås har mycket sås i och inte så torr i ca 175 grder till osten här smält klar och gott med raster

• Knubbe12

Tonfisk blandat med ratatouille o till det pasta , ris el. dyl.
    Vit sås med broccoli o bacon/kassler + pasta (hm, mycket pasta här...). Chili con carne. Bönor o linser i alla de former ;o)

• crimson

Idag gjorde jag er baconpasta.
    Stekte  lök, vitlök och champinjoner tills löken var mjuk. I med två pkt bacon. Lite bladpersilja som jag har i min köksodlingGlad och lite riven permesan. Serverade med pasta och en burk creme fraiche chili/tomat på sidan.
    Det var jättegott och det finns kvar till matlåda till imorrn (vi är bara två st)

• Yummie

Baconpastan är kanon att ha som matlåda.

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!