• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • drea

Riktigt billigt blir det om någon annan betalar...

Det blev 26 bitar sushi och 10 sashimi (400kr!!!) Men det var gott... och gratis, i alla fall för mig!

Om jag ska tipsa om något billigt som man kan laga själv så slår jag ett slag för linssoppa el gryta. Blötlägg linserna i någon timme och laga till som det står på förpackningen (receptet alltså). Gott och billigt!

• Tant LE
    supergott är det
    PrinsArthur skrev 2008-10-02 17:59:21 följande:
    Tant LE skrev 2008-10-01 09:03:51 följande:Detta måste jag prova,låter gott.
  • crimson

hehe, i know u like them. det e kanske det man ska locka med för att du ska ha tid att ses Flört
    Sorry väldigt OT

Misty W skrev 2008-10-02 18:16:13 följande:
    Jag vill slå ett slag för CRIMSONS langos! finns inget bättre!!!hoppas på å bli hem bjuden på d å dela me mig =)
  • Barbamami

Raggmunkar, Blodpudding med stekt kivi (låter illa men är jättegott istället för lingonsylt), Egengjord färsk pasta med nymalen svartpeppar och olivolja, Grönsaksoppa med linser...mixa och toppa med gräddfil citron och örtsalt (kan bli otroligt billigt om man gör en stor gryta)

• tjorven80
    Svar på #131
    Tina83 skrev 2008-10-02 15:07:47 följande:
    recept ?
    hhhmmmmmmm
     skall försöka masera igång gärnan, och se om jag lyckas trolla fram ett recept..
    gör ju det på måfå..  skriver somjag lagar det.. mängderna varierar ju på hur mycket du vill laga.

värm upp lite mat olja
    häll i ca 2 msk rödd thai curry pasta (om man gilla mycket starkt, annars mindre)

rör ut pastan i oljan och lägg i ca 5 skalade fasta potatisar.. stek/ fritera  dom mågon minut i curry röran..

lägg i köttet (vi tar en file som jag skär i medaljonger) och bryn det tillsammans med potatisen.
    släng i den skivade (6-8)morötterna och (2-3)löken ev en paprika och låt det fräsa med en liten stund.

häll på coccos mjölken 2 burkar vanlig storlek.. ( ja har i en 1L för pak) 
    en kött buljong
    pytte salt.
    svartpeppar , paprika pulver, cayenne
    låt puttra på platan värme knapp 2-3 tills potatisen känns klar.( inte storm koka )
    servera med ris.

(skall det vara riktigt gjort skall du ha i lite fisk sås.. vi kör utan då gubben hatar det )

hoppas du över lever... Flört

det tillhör våra favosar
  • tjorven80

vi lyxar till panbiffarna hemma till biff a ´la lindström eller hur det stavas... Förvånad

samma grund men i med hackade inlaggda rödbetor och kapris..
    mycket godare.. om man nu gillar ovan nämda ingredienser..

• crimson

Idag äter vi pyttipanna med rödbetor och stekt ägg. Under 50kr

• tjorven80

i dag blev det soppa.. gulach eller hur det stavas...

• QuteCat

willys här har rotfrukter för 2kr/kg denna vecka.. passa på att handla om ni oxå har så billigt o gör höstgrytor, kålpudding, rotfruktsgratänger, råkostsallad, pizzasallad mm

• tjorven80

skall göra rotfrukts gryta i dag.. med hemma gjorda frikadeller i

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!