• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • Songs from the wood

Glömde skriva att man ska strimla kycklingfiléerna i tunna bitar!

• Angelika Miami

Jag är såååå kass på ungspannkaka. Är det någon här som har ett simpelt recept???
    En annan (kanske dum) fråga. Hur gör man potatisplättar?? Är det bara att riva potatis och steka??

• SeTa

potatisplättar gör man av mos. Rör i ägg och stek.

River man potatis, lök och ägg blir det raggmunkar.

• Karlsson

Idag blir det rotfruktspannkaka, det kostar inte många kronor

Första gången jag gör den men den ser god ut och mättar förmodligen bättre än ugnspannkaka.

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=633982

• astalacasta

Rårakor
    Potatis- och kikärtscurry
    Rotsaksgratäng
    Soppor, tex spenatsoppa, broccolisoppa, grönkålssoppa, ärtsoppa (både gul och grön), linssoppa, potatis- och purjosoppa.

• Suck och suck

Vad ni är roliga och positiva.
    Med er suktan efter Lapskojs. I DN idag stod det att sådan typ av mat "ger kväljningar" fortfarande för många.
    Jag som tyckte det var så gott.
    För den delen gillar jag blodpudding också, när jag är på rätt humör.

inze skrev 2008-12-10 00:13:58 följande:
    crimson skrev 2008-12-09 23:39:25 följande:
    men jag har för mig att det var mer "bitar kött" i den man fick i skolanI den vi fick var det Salta biten (undrar om det finns fortfarande).
    Ja, det har ni nog rätt i.
    Jag tyckte väl att jag inte fick till min lapskojs sist, då jag använde kalvsylta. Men jag googlade efter receptet på nätet (efter att jag inte HITTAT DET NÅGONSTANS!! i någon receptbok) och då hittade jag bara ett sånt recept.

Salta biten. Ska jag omgående köpa vid nästa lapskojs-projekt
Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!