• LykkeLee

Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!

Vad är ni sjukskrivna för? Är det svårt att bli sjukskriven? Jag har KRAFTIGT illamående i stort sett hela dygnet med upprepade kräkningar. Jag svimmar dessutom flera ggr i veckan. Jag är helt slutkörd.
    Vad har ni för "fel" och hur gjorde ni för att bli sjukskrivna? Pratade ni med en doktor på VC eller MVC eller KK??
    Missförstå mig inte nu. Jag älskar mitt jobb, men jag orkar inte just nu.

• Svar på tråden Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!
  • LykkeLee

Jag ska till läkaren idag. Hoppas på att få bli sjukskriven 2 veckor iaf till att börja med.. men vi får väl se..

• snusmumriken2

My Baby skrev 2008-09-23 17:51:33 följande:

Jag är sjukskriven 100% för prematura värkar,, riskerar att få för tidigt... min sjukpenning kom igång efter 3 veckor, så ja behövde inte vänta =)
    Jag var också sjukskriven för samma problem, men fick bara 2 veckor, halvtid. Vid återbesöket sa läkaren (manlig sådan om det nu hade nån betydelse...) att det var normalt att ha smärtsamma sammandragningar o att det inte var skäl nog för fortsatt sjukskrivning! Trodde jag skulle smälla av! Den första läkaren (kvinnlig) ville sjukskriva mig på heltid från början men jag ville prova jobba halvtid o se om det funkade. Det blev ingen bättring alls, men nu går man här då... Är förskollärare o det är ju, enligt denna manlige läkare som vet allt om förskolläraryrket, inget ansträngande jobb... Arghhh!
    Ska till bm på ons o ska prata med henne då o höra vad hon säger.

Vad skönt att det gick bra för dig iaf Vad jobbar du med?
  • splitends

hejhej har haft grav illamående sen den 26 juni men inte fått någon sjuskrivning elle rhjälp överhuvutaget förens jag svimmade o slog ut tänderna o föröstörde mitt ansikte i asfalten.. fick lite sjukskrivning efter .. men är så arg att jag inte fick dte i tid.. är i vecka 21 nu och spyr o svimmar jätte ofta fortfarande..men har föröskt få tag på min läkare i över en veckas tid nu utan resultat..får se hur dte går.. för jobba dte kan jag INTE än..

• Kinora

hej
    jag ahr varit sjukskriven för illamående samt svimmningar under alla mina gravidditeter och aldrig haft några problem att bli det.
    Har då varit sjukskriven från v 8 och hela tiden ut

Skulle vilja se hur många som skulle gått till jobbet med maginfluensa för det är såå det känns hela tiden för mig i alla fall.

I ca v 17 när illmåendet lägger sig brukar ryggen komma som ett brev på posten så då är jag sjukskriven för det i stället.

Du behöver stå på dig det är ju bara du som vet hur du mår inte BM eller nån annan

• Esprie

Jag är sjukskriven för illamående med upprepande kräkningar dagligen, och svår foglossning, har varit det sedan v 14-16 nått..

fick pengar direkt från FK det var inga problem..

• LykkeLee
    Esprie skrev 2008-10-10 08:13:05 följande:
    Jag är sjukskriven för illamående med upprepande kräkningar dagligen, och svår foglossning, har varit det sedan v 14-16 nått..fick pengar direkt från FK det var inga problem..
    Vad skönt att det inte krånglade.. Hur kollar dom att man har foglossning?? Så dom inte tror att man simulerar eller något.. jag menar det syns ju inte utanpå..

Det vore ju öken att bli misstrodd på kuppen också.. som tur är så har jag inga foglossningar ännu.. men med min fantastiska tur lär det väl komma det med och då är det ju bra att vara förberedd...
  • Esprie
    LykkeLee skrev 2008-10-11 22:49:36 följande:
    Vad skönt att det inte krånglade.. Hur kollar dom att man har foglossning?? Så dom inte tror att man simulerar eller något.. jag menar det syns ju inte utanpå..Det vore ju öken att bli misstrodd på kuppen också.. som tur är så har jag inga foglossningar ännu.. men med min fantastiska tur lär det väl komma det med och då är det ju bra att vara förberedd...
    De känner och klämmer, blev även skickad till en sjukgymnast som oxå gjorde det... (detta är andra barnet för mig och hade mycket/svåra foglossnings problem med förra grav)
    En kompis till mig som trodde hon hade foglossning kom läkaren/sjukgymnasten fram till att hon inte hade det utan att det var något i någon muskel i ryggen, så det kan känna om det är foglossning eller något annan .
  • LykkeLee
    Esprie skrev 2008-10-12 19:22:31 följande:
    De känner och klämmer, blev även skickad till en sjukgymnast som oxå gjorde det... (detta är andra barnet för mig och hade mycket/svåra foglossnings problem med förra grav) En kompis till mig som trodde hon hade foglossning kom läkaren/sjukgymnasten fram till att hon inte hade det utan att det var något i någon muskel i ryggen, så det kan känna om det är foglossning eller något annan .
    Åh vad skönt.. då behöver man ju inte vara orolig för det iaf..
  • molly 81

En till som varit sjuksriven två omgångar under grav.

Första vändan för hyperremisis och andra vändan för att dottern ville ut redan vecka 31.

Fk sa inget, godkände direkt. Kan kanske bero på att jag blev inlagd båda gångerna, ena gången på gyn för uttorkning och adnra gången på bb för kontroll av mig och dottern..

• LykkeLee

Jag har svimmat upprepade ggr också.. har ni gått till läkaren på vårdcentralen eller på gyn?

Svar på tråden Ni som är gravid och sjukskriven. Se hit!