Josefine b skrev 2010-05-12 12:07:58 följande:
Hej alla gravida  sjukskrivna!  Jag har blivit sjukskriven i 3 veckor pga illamaende. Jag kande mig vadligt dum nar jag berattade for min arbetsgivare att jag inte kunde arbeta.  Ar det nagon som kanner likadant? Jag mar jatte daligt, men ibland kanns det som vissa personer tror att man overdriver!!   //Ledsen
Hej! Jag också sjukskriven i tre veckor nu för illamående och foglossningar... Min arbetsgivare tog det rätt bra faktiskt, det är mer jag som känner ångest över att inte kunna jobba. Jag känner mig värdelös.
Det känns som att vissa människor i min omgivning ifrågasätter mitt illamående och en kvinna på jobbet har berättat att hon tycker att folk som är sjukskrivna under graviditeten är veka människor. Detta sa hon innan jag var gravid. Jag tänker på hennes uttalande rätt ofta och blir så himla arg. 
Jag går knappt utanför huset. Ibland har jag mer ork och då har jag och sambon åkt iväg och gjort kortare utflykter så att jag ska få se något annat. Men jag får så himla dåligt samvete då. Jag försöker tänka att det är bra för mig att få frisk luft och lite miljöombyte så att jag inte blir psykiskt knäpp... Men samtidigt så ligger tankarna och gnager hos mig att när jag är sjukskriven ska jag vara hemma och må dåligt. HELA tiden.
Jag pratade till och med min arbetsgivare om mina tankar och de är väldigt förstående. Min chef tyckte att man alltid känner sig friskare när man är hemma än när man jobbar när man är sjuk. Och är man gravid och har sådana krämpor så är man sjuk. Jag är oerhört tacksam över chefens inställning till det hela, men som sagt alla i min omgivning är inte lika förstående.
Min glädje är min sambo när han kommer hem från jobbet. Då har jag någon att umgås med.