• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • sweedy

Är det ok om vi samlar namn för dig och din sambo? Vill du lägga in en länk i TS, så hittar alla den som vill?

Jag kan starta en tråd om ni vill.

• Lingonflickan

Ville bara säga att jag tänker på er och den stundande rättegången. Hoppas de tar ditt minne på allvar för där finns ju svaret.

• emmy840508
    sweedy skrev 2008-11-20 18:37:57 följande:
    Något OT, men jag hoppas ni förlåter mig, för jag har känslan av att någon i tråden vet svartet på frågan. Något som jag låg och grubblade på igår, på tal om insamlingar. Om man startar en insamling via någon av de vanliga stödorganisationerna, som till exempel Röda Korset eller Rädda Barnen, som då är dedikerade till en viss persons minne eller ändamål. Får man då veta hur mycket som samlats in? Har man då något att säga till om vart pengarna går till? Det skulle ju vara väldigt betydelsefullt för en anhörig, eller skulle vara för mig i alla fall, om man liksom visste att det går till ett visst barnhem, skola, eller vad det nu kan vara.
    Insamlingen som vi startat går till HPN föreningen och till Rädda barnen.
    Vi får veta hur mycket pengar det kommit in, men mer än så får och vill vi inte styra. Vi vill inte att det ska bli spekulationer om vart pengarna IGENTLIGEN går. De går raka vägen till de två föreningarna. mer än så vet vi tyvärr inte.
    HPN föreningen är en liten förening, så insamlingen har vart en stor hjälp för dem. Det kändes otroligt skönt att kunna hjälpa människor som vart i våran egen sitts i Max och Sagas minne.
    Rädda barnen har skrivit till oss vad de gör med hjälpen som kommer in. Ett allmänt brev som kommer till många antar jag, så det var inte personligt på något vis. Men det var skönt att se att pengarna kommer till användning.
  • emmy840508
    sweedy skrev 2008-11-20 19:05:53 följande:
    Är det ok om vi samlar namn för dig och din sambo? Vill du lägga in en länk i TS, så hittar alla den som vill?Jag kan starta en tråd om ni vill.
    jag lägger gärna in en länk, säg bara till. det är helt okej.
  • sweedy

Ska fixa...lägger in mitt förslag till TS här om en liten stund så jag inte trampar någon på tårna. Och vill förstås gärna ha synpunkter om något bör ändras.

• jl81

Hej Emma va länge sedan jag läste/skrev i tråden

Hur är allt med er?

Kram!

• sweedy

Emma och alla andra. Är detta ok? Väntar en tjugo minuter eller så innan jag startar tråden så det finns chans att tycka till.

Denna tråden är för alla som känner att de vill visa sitt stöd till Max och Sagas mamma, Emma, och hennes sambo inför kommande rättegång och prövningar. Vi startar en namnlista för att visa att de finns i våra tankar och har vårt stöd.

Våra tankar går även våra tankar till Max och Sagas andra anhöriga och vänner.

Gör så här:
    Kopiera sista inlägget och klistra in i under "lägg in ett svar i tråden". Skriv så till ditt namn eller fl-namn sist på listan. Gör inte ny rad, utan bara ett komma, annars blir listan väldigt lång.

• faster

Är det ok att göra så för Fl??

sweedy skrev 2008-11-20 19:23:25 följande:
    Emma och alla andra. Är detta ok? Väntar en tjugo minuter eller så innan jag startar tråden så det finns chans att tycka till. **************************************************
    **** Denna tråden är för alla som känner att de vill visa sitt stöd till Max och Sagas mamma, Emma, och hennes sambo inför kommande rättegång och prövningar. Vi startar en namnlista för att visa att de finns i våra tankar och har vårt stöd. Våra tankar går även våra tankar till Max och Sagas andra anhöriga och vänner. Gör så här: Kopiera sista inlägget och klistra in i under "lägg in ett svar i tråden". Skriv så till ditt namn eller fl-namn sist på listan. Gör inte ny rad, utan bara ett komma, annars blir listan väldigt lång. **************************************************
  • saj74

Hej skrev ett inlägg tidigare i dag, men nått hände de blev inte hela. Ja skulle såå gärna få tag i sången som sjöngs på minnes stunden för barnen. Finns den o köpa? Läste på luttens sida att den skulle komma. Finns här o tänker på dej varje dag. Du e en otroligt stark o underbar människa. Önskar de fanns fler som du

Svar på tråden Mina två änglar