• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • sisådär

Jag tror det vore bra att diskutera insamlingar via en annan tråd. Det är jättefina gester och tankar, men detta är ju ts tråd, en fristad för en mamma som förlorat sina barn. Nu blir det kanske konstigt att gå in i sin egen tråd och hamna mitt i en insamling?
    När man förlorat barn kan dessa trådar vara ett sätt att härda ut. Att få prata om det svåraste. En livlina. Man kan behöva den livlinan när som helst. Varje dag, varje sekund.
    Jag kan ha fel, men så upplever jag det.
    Jag vet att alla vill så väl. Det finns oerhört mycket styrka i detta! Ni är underbara.

• Lingonflickan

jag håller med isvatten, en jättefin tanke men det känns som listorna tar över den här tråden och det känns inte helt bra. Bättre att inte skriva fler listor tills Emma sagt sitt och då göra det i en ny tråd.

• JohannaMatt

Jag tror oxå att listorna lämpar sig bättre i en annan tråd...Där e jag gärna med. Men det tar upp jättemycket plats i denna tråden...

• faster

Ja humbla bad ju igår oss att vänta..dock efter jag skrivit in mej..men det är en jättefin gest tycker jag.

Hej Emma!
    Idag har vi haft en fin dag med sol o 2dm snö..hur har du det hos dej?
    Mina 2 ljus står tända varje kväll o det är så rogivande.
    Stor varm Kram

• Champagne

Vill bara påminna om Familjelivs regler.

Insamlingar är inte tillåtna.

/Moderator

• elektra1

Varför har ni listor här?
    Det blir ju bara drygt att gå in här.
    De kommer ju att ta upp hela sidan till slut.
    De passar inte alls in här.
    Även om det är fint. Men länka till en annan tråd istället.
    Där kan de finnas.

• emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-19 21:35:24 följande:
    ALLA SOM LÄSER TRÅDEN!Undrar om någon skulle vilja vara med på en insamling av något slag, till någon form av symbol som vi kan ge till Emma att ha med sig under rättegången? Vet såklart att emma har med sig max spindelmannen och sagas tutte, men det skulle kännas bra att veta att Emma har någon med sig från oss också, som hon när hon tittar på den kan hämta kraft ifrån också och minnas att vi står vid hennes sida även om vi inte står där IRL. Skulle också gärna vilja ge en symbol till Nicklas, barnens pappa. Någon som är intresserad? Eller har något förslag på vad denna "symbol" skulle kunna vara för något? /Marie
    åååå, vad otroligt fin tanke! jag blir alldeles rörd. Jag hoppas ni förstår hur mycket det betyder bara att ni finns här. Jag kommer med all säkerhet bära vad som helst från er. Ni ger mig styrka till vardags, ni kommer göra det även där. Med el utan en symbol.
    Vilken underbart fin tanke. Tack!
  • emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-19 21:38:44 följande:
    Emma, varje gång jag just har postat så kommer jag på något mer jag vill skriva.. ville bara fråga om du har någon bild på hur barnens gravplats ser ut just nu? Jag har en bild på näthinnan som är hur fin som helst efter hur du beskrivit den, skulle så gärna vilja se hur det ser ut nu. Undrar också hur du mår nu när rättegången snart kommer? Jag hoppas att du tar hand om dig och skämmer bort dig lite, och laddar en massa energi. Stor Kram!
    Jag har en bild, jag ska lägga upp den här så fort jag kan. Ja, hur jag mår ni när det är så nära. Det känns i hela kroppen att det börjar dra ihop sig. Jag e enormt trött och riktigt nervös, vill verkligen inte sitta i samma rum som henne igen.
  • emmy840508
    månälva skrev 2008-11-19 21:39:03 följande:
    Jättebra ide! Om det är ok med Emma. Jag hänger isf på
    Det är helt okej för mig.
Svar på tråden Mina två änglar