• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • kärålajn

Starta en ny tråd med länk hit istället;

www.namninsamling.se

Då kan man skriva ut sidorna sen om man vill.

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • faster

ja gör det för säkerhets skull...synd om nåt skulle bli fel...

sweedy skrev 2008-11-20 19:33:05 följande:
    Faster, ska höra med en moderator.
  • sweedy

Tack för svaren Emma.

Väntar svar från moderator om det är ok att göra en sådan tråd. Annars får vi som sagt fixa annat alternativ.

• emmy840508
    saj74 skrev 2008-11-20 19:31:30 följande:
    Hej skrev ett inlägg tidigare i dag, men nått hände de blev inte hela. Ja skulle såå gärna få tag i sången som sjöngs på minnes stunden för barnen. Finns den o köpa? Läste på luttens sida att den skulle komma. Finns här o tänker på dej varje dag. Du e en otroligt stark o underbar människa. Önskar de fanns fler som du
    Minnessången för barnen ska komma ut på skiva. Men än har det inte hänt nåt. Min vän som skrev den har fullt upp med skola osv. Jag ska prata med henne så fort som möjligt. Jag hoppas också att den kommer ut snart så man får tillgång till den.
  • Tibertius
    Hilla skrev 2008-11-20 10:51:53 följande:
    Tänkte bara dela med mig av en dikt till dig Emma... och skicka en jättekram!VÅR STARKA MAMMAVår mamma är så stark, det säger faktiskt allaMen när alla andra sover om natten, har vi sett hennes tårar fallaUnder sömnlösa nätter kommer vi tassande på tåHon vet inte att vi är där för att hjälpa henne att förstå Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta,Vi vakar över vår starka mamma som alltid bär oss i sitt hjärta Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.Men genom himlens dörr ser vi tårarna som följer Vår mamma försöker att hantera döden för att hålla oss kvar.Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har När vi vakar över vår starka mamma genom himlens öppna dörr,försöker vi förklara att änglar skyddar oss nu så som hon gjorde förr Men vi vet att det inte hjälper, eller lättar bördorna hon bär Vad hon än säger, hur hon än mår. Vår starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår. Vi ses igen mamma! En dag!
    Vilken underbar dikt!
  • Tibertius

Hej Emma,

Hoppas din dag har varit bra, här har det varit sol och lite snö. Känns bättre efter allt regn och rusk.
    Max och Sagas ljus brinner som vanligt. De kommer för alltid att vara etsade i vårt minne.
    Många kramar till dig och din familj!

• sweedy

Tyvärr verkar det ju svårt att göra något sådant.

Jag skrev:
    "Jag undrar om det är ok att vi startar en tråd med namninsamling på oss som vill stötta en fl-medlem i kommande prövningar. Det kommer alltså inte samlas något mer än bara en lista namn, inga pengar, inga saker. Ändamålet är endast att personen och anhöriga kan se hur stort stöd de har från oss."

Fick följade svar:
    Nej
    Namninsamlingar är inte ok. Inte heller att länka till namninsamling utanför fl i en tråd.

//Moderator

• JohannaMatt

Sweedy-Oj, men vi kan väl fixa nåt privat. Inboxa till varann? Utse en person dit vi inboxar och så får den personen fixa till en lista? Eller e det oxå förbjudet?

Emma, med eller utan lista så hoppas jag du och resten av familjen vet att vi står bakom er till 100%. Vi tänker inte låta er drabbas av mer orättvisor nu.

• sweedy
    Svar på #2559
    Skulle tro att det också skapar problem. Och så blir nog den personen överhopad skulle jag tro.

Som sagt, Emma, du vet att du finns i våra tankar. Du, din sambo, din familj och alla berörda. Ni ska absolut känna vårt stöd här ifrån.
Svar på tråden Mina två änglar