Inlägg från: faster |Visa alla inlägg
  • faster

Mina två änglar

Hej Emma!
    Hoppas ni har en mysig helg tillsammans du o din sambo.
    vad jag förstår av ditt inlägg så var det han som hittade er...det visste jag ej..har ej läst allt som stått om er då jag ej orkat...
    Vill vara med här för o stötta dej o höra hur det går för er istället.
    Kraaam

emmy840508 skrev 2008-10-19 16:13:03 följande:
    Tack för att du frågar. Han mår relativt bra. Vi finns vid varandras sida oftast och jämt. Han e också sjukskriven fortfarande. Vi har våra rädslor båda två. Jag är tex rädd för att öpnna dörren när jag e själv och han att komma hem och öppna dörren.Synen han fick den dagen pratar han inte mycket om, men alla bearbetar på olika sätt. Så han har nog hittat hans sätt.
  • faster

ojojojoj vilken oerhörd chock!!
    Fy vad tragiskt o vad hemskt att komma hem till detta hemska...hur mår han nu?Ni har ju hur mkt som hrelst att bearbeta..Kan ni prata med varandra om allt ellre hur gör ni nu+
    Många många frågor men hoppas du ej tar illa upp naturligtsvis så svara bara på det du orkar!
    Tänker på dej dagligen o ser på sol o måne o tänker på dina små.
    Stor kram till ER o va rädda om varandra.

emmy840508 skrev 2008-10-19 16:53:35 följande:
    Ja, det var han som hittade oss. Han som ringde larmcentralen och han som satt kvar hos oss tills de kom på plats. Tack för ditt stöd
  • faster

Hej Emma!
    Vad skönt att din sambo kan fina ro i bla musik...så gör jag oxå då jag har det svårt.Som du oxå säger alla kan ej prata o så är det ju men ni har varandra.Kan ej ens i min vildaste fantasi tänka mej vad han gick igenom det är ju som en värsta mardröm!
    Läste ditt brev på expressen...ååååå vad jag önskar du ska få svar på dina frågor.
    Det är du verkligen värd.Har ställt vissa av dem men svar får man aldrig.
    Däremot är jag fullt övertygad om att då vi går över till andra sidan så får vi glädjen att träffa våra nära o kära där.Du ska se att Max o Saga väntar på dej där.O en sak som jag tycker känns bra det är att många säger att tiden där borta är inte alls räknad så som vår tid räknas här.1år för oss är bara ett ögonblick där.Alltså behöver de ej vänta lika länge som vi....
    Önskar dej många lyckliga år här o att du får uppleva många positiva saker.
    Mer hemskt än det här kan väl ej finnas?Att någon ska behöva vara med om detta ska bara ej ske....men...tyvärr har du behövt vara med om det.
    Oj det blev långt detta men vill delge dej lite av mina tankar..
    Stor varm Kram till dej o din sambo.Hälsa honom att vi finns här även för honom.

• faster

Tänker på dej o önskar jag kunde sätta en liten blomma på deras grav men tänder ljus här hemma istället då det är så långt ner till Er..
    vad fint du skrev om hur de fick sin sista vila...visste ej att det fanns syskonkistor...men vad underbart att de fick följas åt.
    Varma styrkeKramar.

• faster

Tittar in i dag oxå för och se om du är här..men tyvärr..förstår att du behöver ha ett liv även utanför Fl
    Hoppas ni får en trevig Helg.
    Kramar

• faster

Hej Emma!
    Så stark du är som var där o såg dem!
    Det är nog det enda rätta då man mister sitt/sina barn oavsett på vilket vis.Att du ej gick fram o höll dem i hand osv tycker jag inte du ska må dåligt över.jag är helt o hållet övertygad om att det var ändå "bara" deras kroppar som var där.Deras själar ser dej varje dag o vet allt du tänker o allt du gör.
    Tänk på dej själv o ta det lugnt o gör bara det du själv känner för o som känns rätt.
    Du behöver lite egen tid nu efter allt som hänt o ska absolut inte känna dej dum eller att det känns fel på något sätt..det är du väl värd!!
    Var rädd om dej o ta väl hand om dej o din sambo.
    Styrkekramar
    Marie

emmy840508 skrev 2008-10-25 21:12:45 följande:
    Svar på #1632Ja, jag fick se dom innan de begravdes. Långt innan faktist. När jag åkte från sjukhuset till det skyddande boendet så åkte vi till ett sjukhus där de fanns. Jag hadde sagt ifrån innan att det var för tidigt att se dom. Men de tyckte det var viktigt, jag kännde mig inte redo. Men jag e glad att de tjatade på mig. Vi kom in i ett litet rum med stolar och ett bord. De hadde tagit kort på barnen som låg i ett angänsande rum. Vi satte oss ned och fick se korten. Jag tog kortet och tittade sakta på det, tog det nämare och närmare mig. Det var Max o Saga, men jag förstod inte att det var dom. De låg tätt tätt i samma säng. De hadde täcke över sig med blommor ovanpå. De öppnade dörren men jag satt kvar på min stol. Mina anhöriga började gå in. Tillslut gick jag fram, sakta fram till dörren jag såg sängen. Jag gick ännu lite längre och såg allt, jag såg barnen ligga där, de hadde varandra, tätt tätt intill. Jag tog ett steg in i rummet, så jag stod bara tre meter ifrån att röra vid dom. Men jag orkade inte, jag sa att jag älskade dom. Sen gick jag ut. Jag var rädd. Max hadde en hetta på huvudet. jag började fundera på varför. Jag visste ju inte vad de avlidit av. Så jag misstänkte att han också fått skallskador. Saga hadde en lite mössa på sig. Så jag funderade åt det håller med henne med. Ingen ville svara på några frågor. Jag blev ensam med mina funderingar. Idag ångrar jag så himmla mycket att jag inte gick fram, tog dom i handen och fick röra vid dom en sista gång. Jag ångrar så djupt att jag missade den chansen.
  • faster

Hej Emma..
    Hoppas ni haft en skön helg tillsammans.
    jag funderade på det här med Saga..fick hon inte äta nånting alls eller fick hon äta med va tvungen att ha dropp fär att sas tillgodogöra sej näring då hennes tarm ej klarade det?

• faster

Du kommer bli en precis lika fin o bra mamma till det/de nya barnen o man kan ju aldrig ersätta ett barn med ett annat.
    Du komer för alltid vara Saga o max fina goa mamma men även kunna ge dina ev. kommande barn av din kärlek.
    Blir så rörd då jag läser dina fina inlägg o även i din blogg..du skriver så målande så man kan se framför sej hur ni hade det.
    Vet ej om jag törs fråga ....du behöver inte svara...var din sambo misstänkt vid något tillfälle o hur tog han det i så fall?

• faster

Vad skönt att du ine tog illa upp!
    Jag har ej tänkt på det innan men sen såg jag en artikel om detta på ett ställe o då tänkte jag att jag ville bara fråga hur det var...ja menar du om någon vet ju hur det är.Jag gillar ej en massa spekulationer osv....sån är jag...rak o ärlig men får ta mina smällar oxå...
    Måste ju vara fruktansvärt att först komma hem till detta fruktansvärda o sen ovanpå allt bli misstänk!!...men så är det väl tyvärr när sådant här händer.
    Beundrar dej så att du orkar vara här o dela med dej av dina tankar o att vi får glädjen att uppleva dina barn på detta fantastiska sätt..
    Du är beundransvärd!!!

• faster

Hej Emma!
    Vill önska dej en trevlig resa.Tänk att få se mamma mia i London bara det i sej må vara en upplevelse!!
    Läste i expressen igår att et ska komma in en överklagan imorgon men vet ej om det stämmer...
    Önskar jag kunnat göra något för att du ska slippa genomlida mer.Detta är ej rätt att du ska behöva vara med om detta gång på gång.Det måste ju röra upp känslor hela hela tiden.
    Sånt här går ju naturligtsvis aldrig någonsin att glömma men nu har de ju varit begravning,rättegång osv...du borde ju verkligen fått lugn o ro nu.
    Skickar en varm StyrkeKRAM

Svar på tråden Mina två änglar