Inlägg från: faster |Visa alla inlägg
  • faster

Mina två änglar

Förstår dej Emma!!
    Så här är det ju alltid finns alltid en massa om o men o varför gjorde jag ej si lr så..
    Jag tror ju helt på ödet o av nån anledning,VILKEN förstår jag dock inte,var detta meningen...
    Tittade på dina underbart vackra bilder så fint!
    O din mammas inlägg...ojojojoj så fint satt här med tårarna rinnande då jag läste hennes ord.Den dagen de träffas på andra sidan kommer hon garanterat o få sin efterlängtade Kram av Saga det tro iaf jag på.
    Du e så stark o strong o tack snälla för at du delar med dej av ditt liv till oss!
    Stor varm Kram!

emmy840508 skrev 2008-11-10 16:11:49 följande:
    Du har sååå rätt. Tyvärr hadde hon det så att allt gick "hennes väg" där där kvällen. Jag satt vid datorn, villketr jag mycket sällan gjorde då, jag umgicks med barnen tills de skulle sova, det var så mycket roligare. eftersom jag satt där kunnde hon se mig från gatan. Jag hadde precsi fått ett sms av en av mina bästa vänner, jag ringde inte upp henne, jag skulle ju bara lägga barnen... sen skulle jag hinna med det också. Min syster saknade barnen och ville åka över, men lät bli pga förkylning som hon inte ville smitta barnen med. Det är så otroligt många omständigheter, som skulle kunnat undvika det, för den här gången. Uppengbarligen hadde hon bestämmt sig, så det hadde hänt något annan dag.... El inte.... Våran familj hadde otroligt fasta rutiner mycket pga Sagas handikapp och också för att alla i familjen tyckte om att ha det så. Så i efterhand kan jag ju fundera över att det kanske inte var så svårt att kartlägga oss. Man jag orkar inte brottas med sådana tankar. Tyvärr har detta redan hänt. Barnen finns inte mer. De slets ifrån oss. Hadde jag kunnat vrida tillbaka tiden hadde jag gjort det. Oavsett vad det skulle kosta mig. Men det enda jag kan göra nu är att gå vidare, minnas barnen, föra deras minna vidare och njuta av den kärlek som finns kvar.  Det är beslutet jag fattat för framtiden och jag tänker inte ge upp det.
  • faster

Kära Emma..
    Jag kan ej annat än säga att jag beundrar dej mer o mer för varje dag som går..att läsa ditt senaste inlägg var det mest smärtsamma jag läst..jag har hela tiden trott att de små hade turen att var borta på en gång men så är tydligen ej fallet..lilla lilla vän...kan ej förstå att någon kan göra på detta vis emot er!!
    Skickar dej massvis av Kramar.

• faster

Men Snälla nån...får det verkligen gå till så här??höra på radion??jag blir bara mer o mer mörkrädd...de är väl ändå de anhöriga som ska veta först o inte vi??!!Allmänheten?
    Och sen att du ska behöva gå med ovisshet pga hovrättsförhandlingar...jag fattar ej det är väl för all sin dar ERA barn klart ni ska veta!!
    Förlåt Emma om jag tog i för hårt men blir såååå upprörd!!

emmy840508 skrev 2008-11-13 21:15:33 följande:
    Jag har också funderat på det. Om man kan ha öppna ögon fast man e medvetslös... Jag ska prata med en läkare om det. El det kanske e någon här inne som kan svara på det. Händelsen ägde rum någon gång mellan 19.05-19.18. 19.05 pratade jag med min syster på msn. 19.18 öppnade min sambo dörren. Ambulansen kom innom 10 minuter uppsaktingsvis (uppskattat av min sambo) efter att han ringt sos.  Vi vet inte när ambulanserna åkte iväg. Men, när de kom till sjukhuset avled Max ganska snabbt. Saga klarade sig till röntgen och upp till operationssalen. Men jag har fått en dödstid på ca 22.00. Jag vet ej om den stämmer. Jag har bett att få ut journalerna från kvällen, men de vill inte släppa nåt förrän hovrättsförhandling är klar. Pressrealisen gick ut före mina anhöriga fick veta nåt. Så de fick höra på radio att barnen var borta.
  • faster

Men lilla lilla vän...jag blir bara mer o mer förskräckt!!HUR kan de göra så här emot er nära o kära?jag förstår absolut ingenting!
    NI om nån ska väl bli uppdaterade så fort det bara sker minsta lilla förändring oavsett vad som sker o INTE behöva vara otrevlig lr tjatig...stackars dej jag kan ej uttala i ord vad jag känner!!!
    Tänk på att DU är en underbar syster som delar detta på mkt nära håll..du skriver underbart vackert o ni verkar ha en såååå nära o bra relation o det måste vara en tröst mitt i allt mörker..
    Tänker på er dagligen o jag önskar såååå att JAG kunnat hjälpa till lr ta en del för er men jag finns här för er o lyssnar gärna.Kan jag på något sätt hjälpa er mer så bara säg till!
    Stor varm KRAM till dej Ida...
    Marie

idaja skrev 2008-11-14 19:13:16 följande:
    Nej, det ska INTE få gå till så här!!! kvällen den 17 Mars var det jag som höll i trådarna och ringde runt för att få svar på alla frågor vi hade. Fick tjata mig till att få veta något om barnen. Hos Emma fanns ju pappa och Emmas sambo så blev uppdaterade om henne genom dem. Men jag tycker inte man ska behöva slita så som jag gjorde för att få veta hur det är med barnen. Speciellt inte när man läst på internet och hört på radion att barnen avlidit! Pratade med massor med folk den kvällen, och alla sa bara att de inte ville eller kunde svara på min fråga om hur det var med barnen. Till slut blev jag så arg att jag nästan skrek åt en polis i telefonen att jag inte ville veta hur det var med Emma, för rapport om henne fick jag från min pappa, utan ville veta hur det var med barnen. Ville ha bekräftelse på om det vi läste var sant. Klockan var nu runt 01 på natten!!!!!!! Cirka 2,5 timme efter barnen avlidit och pressen skrivit ut det! Kommer fortfarande ihåg polisens ord... "Ja, jag ska inte mygla med det längre, men ja barnen har avlidit." Tomt..... så tomt i huvudet. Vilket jäkla sätt att säga det på sen också... "jaha, tack" blev mitt svar bara. lägger på telefonen... funderar. Hur ska man berätta detta för resten av familjen!?!?! Mamma skriker rakt ut när jag berättar det. Så hjärtskärande skrik har jag aldrig hört förut... speciellt inte från min mamma. Så NEJ! Så här ska det INTE få gå till!! Massor av kritik till doktorer och media!
  • faster

Ida..
    Ja tycker det känns skönt att även du känner att du kan "tala" med oss här.Att bära på sådana här jobbiga saker är ej bra, att ventilera är det bästa tror jag...iaf är jag själv så.
    Du o dina föräldrar fick ju gå med ovissheten även om Emmas framtid ett bra tag o den upplevelsen kan ej ha varit lätt.
    Först detta mkt,mkt tragiska sätt ni fick reda på om barnen o sen ovanpå detta gå o vänta på hur det skulle gå för Emma.
    Känslan då hon vaknade upp måste ju ha varit ljuvlig, men att då veta att ni måste förmedla till henne ang hennes 2 fina barn....ojojojojo...varken kan eller vill försöka sätta mej in i ert dilemma.
    Skickar en stor varm Kram

• faster

hej Emma!!
    Härligt o se att du haft det mysigt med din/a fam o vänner1
    Nu tycker du kanske jag är knäpp men ja e barnvagnstokig o då jag satt i tittade på vagnar på blocket kom jag o tänka på....undrar vad Emma hade för vagn7ar till Saga o max.
    Självklart behöver du ej svara.Var bar en fundering jaf fick...(som du ser finns ni med mej hela tiden...hiihih..)
    Kram på dej.

• faster

va kul Emma att du ej tog illa upp för att jag frågade..
    Jag älskar barn över allt annat på jorden o har alltid varit barnvakt från d ja var 10-11år o så fort någon i byn där jag bodde var jag o knacka på dörren o fråga om ja fick gå ut o gå med bebisen..hiihihih.
    Det är nog redan där kanske jag grundade mitt barnvagnsintresse..

Tyvärr har jag ej haft turen o kunna få de barn jag så väl önskat mej MEN jag fick en underbar dotter 1988....bara 4 år yngre än dej....o hon är mitt allt men de behöver jag nog ej säga...
    När jag så skulle välja vagn va det jättejättesvårt men det blev en brio i grått...
    Den blå vagnen du hade utanför huset såg jag redan från början o tänkte....stackars stackars mamman hon kommer aldrig nånsdin kunna gå ut o gå med sin lilla skatt i den...
    Vet ej varför men du berör mej sååååå otroligt djupt o det känns så skönt att du finns här med oss.

• faster

hade skrivit ett låångt inlägg till dej Emma...men nu e d bara borta....
    Kram iaf på dej o hoppas du mår någotsånär denna svåra dag..

• faster

Hej Emma!
    Ser att du är vaken redan...hihiih..
    Jag kan förstå att du har det jobbigt nu..speciellt dessa dagar som är jämna 8 mån 9mån 1 årsdagar osv kommer att vara ännu värre tyvärr.
    Att du nu kan börja känna dej nere o må dåligt är inget du ska deppa mer för det är fullt normalt o speciellt i din situation.Någon gång måste ju allt komma ifatt dej...eller hur?
    Ta o bädda ner dej med en bra bok lr nåt annat du gillar...tillåt dej att få må kasst ett tag.Det är inget du ska skämmas för tvärtom .
    Du ska sätta dej själv främst o inte tänka på hur du ska vara eller vad andra tycker o tänker osv..du har varit o är enastående stark o otroligt duktig på att ge av dej själv till oss.
    Önskar bara att jag kunnat ta en del av ditt elände men ytvärr går ju inte det men jag finns här o många med mej.
    Stor varm Kram

• faster

Hej Emma!
    Tänk vad konstigt ens liv kan påverkas av en person som man ej känner..Idag höll vi på att tapetsera om i hallen o helt plötsligt kom jag att tänka på ...undrar vad Emma har för smak!!hihih...Visst är det lite märkligt?
    Du känns som så nära o jag tänker mkt på dej o de dina.
    Jag har 2 tjocka vita ljus på tv-rumsbordet som jag tänder varje kväll.Det är lite konstigt..de brinner ej ner som ljus brukar göra utan inifrån sas...allt vitt o guld som är på utsidan är kvar..
    jag tänker att det är Max o Saga som är kvar här med dej för o visa att de följer med dej.
    jag vet ej om du läste ett inlägg som jag skrev för längesedan ang en pojk som mist sin pappa då han endast var 9år o hur han då beskrev så fint hur han trodde att edt var..Berättar det gärna igen men vill ej skriva det igen om du redan läst...vill ju ej verka tjatig.
    Kram på Dej

Svar på tråden Mina två änglar