Inlägg från: Humbla |Visa alla inlägg
  • Humbla

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-11-09 21:17:40 följande:
    Kom att tänka på en dikt som stämmer så bramina ögon kan glittra, mina läppar kan le.Men sorgen i mitt hjärta, kan ingen se.Många har ställt sig frågan "varför gråter hon inte, hur kan hon skratta?"Denna dikt säger en hel del. Ni medlemmar här på familjeliv har jag fått ett sånt otroligt stöd ifrån. Ingen har ifrågasatt mitt sätt att sörja. Därför är jag kvar här, jag kan inte ta mig härifrån, för det ger mig så mycket.De som ställer sig de frågor jag tidigare nämnde, har också min förståelse. När man inte vart med om något liknande själv, så måste man få undra. Men nästa gång någon frågar mig det. Så kommer jag svara med denna dikt.
    Man kan sörja på så många olika sätt, och inget sätt är rätt heller fel i min värld.
    Jag blir så varm när jag ser dig prata om barnen, de gånger du visats på tv, man ser en enorm stolthet och kärlek, även om man också ser sorgen i dina ögon.
    Det gäller att hitta sitt eget sätt att sörja på, det är nog det viktigaste, att skriva är också att sörja, att bearbeta, att minnas. kram
  • Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-09 22:32:39 följande:
    Jag har nyss setat och lagt in lite bilder här på familjeliv. Hoppas ni kan se dom. De finaste bilderna jag har på barnen finns på minnessdorna, men det kommer komma sånna bilder här med. Nu har jag lagt in bilder jag länge lovat att jag skulle lägga in. Bilder på mig från förr, bilder från nu, och bilder från london.
    Tack Emma för att du delar med dig av dig själv, det betyder enormt!
    Att få lära känna barnen genom dig, att få lära känna dig, det får mig att le mitt i all sorg.
    Vilka fina bilder, man ser direkt att du tänkte på barnen när korten från london togs, man ser kärleken i dina ögon!
    Fina bilder från förr och nu, men jag måste säga att även om jag vet att du saknar ditt långa hår, så är du enormt fin i den frisyr du har nu också! kram
  • Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-10 16:52:25 följande:
    Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.
    Emma, det gör mig ont att din dag har varit så tung!
    Lyssnade lite på youtube ikväll, och hittade en låt som jag tycker är så ofattbart vacker, en bekant till mig spelade den på sin dotters begravning.
    Inte en obekant låt, men en låt som fick mig att tänka på Max och saga.

">

• Humbla
    idaja skrev 2008-11-14 19:13:16 följande:
    Nej, det ska INTE få gå till så här!!! kvällen den 17 Mars var det jag som höll i trådarna och ringde runt för att få svar på alla frågor vi hade. Fick tjata mig till att få veta något om barnen. Hos Emma fanns ju pappa och Emmas sambo så blev uppdaterade om henne genom dem. Men jag tycker inte man ska behöva slita så som jag gjorde för att få veta hur det är med barnen. Speciellt inte när man läst på internet och hört på radion att barnen avlidit! Pratade med massor med folk den kvällen, och alla sa bara att de inte ville eller kunde svara på min fråga om hur det var med barnen. Till slut blev jag så arg att jag nästan skrek åt en polis i telefonen att jag inte ville veta hur det var med Emma, för rapport om henne fick jag från min pappa, utan ville veta hur det var med barnen. Ville ha bekräftelse på om det vi läste var sant. Klockan var nu runt 01 på natten!!!!!!! Cirka 2,5 timme efter barnen avlidit och pressen skrivit ut det! Kommer fortfarande ihåg polisens ord... "Ja, jag ska inte mygla med det längre, men ja barnen har avlidit." Tomt..... så tomt i huvudet. Vilket jäkla sätt att säga det på sen också... "jaha, tack" blev mitt svar bara. lägger på telefonen... funderar. Hur ska man berätta detta för resten av familjen!?!?! Mamma skriker rakt ut när jag berättar det. Så hjärtskärande skrik har jag aldrig hört förut... speciellt inte från min mamma. Så NEJ! Så här ska det INTE få gå till!! Massor av kritik till doktorer och media!
    Sitter här med tårarna rinnande, och har svårt att få fram orden. Du skriver så levande, och jag kände paniken och rädslan i det du skrev. Jag önskar att ni hade behandlats med den respekt varje person borde få, men mest av allt önskar jag att detta aldrig hänt. Många kramar
  • Humbla

Jag hoppas att middagen blir mysig, vad skönt att läsa att du är i nära vänners sällskap ikväll! Kramar från mig :O)

• Humbla

Emma, mina tankar var hos dig hela dagen i förrgår, skrev ett inlägg här, men så strulade familjeliv för mig så allt försvann, så jag skriver om det nu kanske dock inte med samma ord.

Orden fanns inte riktigt där den dagen, men jag ville skicka en låt som jag tycker väldigt mycket om, vet inte om någon annan tipsat om den, men efter det som hände max och saga så brukar jag tänka på dom när jag hör den, även om inte alla orden stämmer vid blotta anblicken, så är ju alltid ord en tolkningsfråga, så jag tycker den passar in iallafall.

">

Det gör mig så ont att de små varit borta så länge nu, men jag tror att dom alltid finns runt dig ändå. När du känner en våg av värme gå genom din kropp så är det max och saga som omger dig med sin kärlek, när du känner deras närhet eller tänker på dem, så är det för att de står alldeles brevid dig, med sina händer i dina.

Två guldljus brann här hemma den 17:e, med varsin nyinköpt ängel vid sin sida och med många tankar på max och saga. Kram!

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-19 20:15:30 följande:
    Hej allihoppa! jag är inne lite mer sällan nu mera. Men det är så att hovrätten är nära nu. Det handlart bara om dagar tills den börjar. Jag vet ej om jag får gå ut med villket datum det är, så jag låter det vara osagt. Men jag är i full gång med förberedelser inför det. Så jag tittar in här så fort jag får en ledig stund över. Idag har jag och sambon vart banvakt till en liten 6 månaders och en 4 åring. De var otroligt snälla hela tiden. Jag vet inte om det e konstigt el helt normalt. Men jag tyckte om att vara med dom. Jag tyckte om att göra saker som att byta blöja, trösta, göra snöbollar, hjälpa till att öppna en apelsin, sitta och läsa saga mm.Jag blev inte ledsen, jag tyckte det var himmla mysigt. Visst saknar jag Max o Saga, varenda minut, det kommer jag inte ifrån. Men, det är just mina barn jag saknar, mitt eget kött o blod.Tjejerna jag tog hand om idag är sina egna individer, vissa fall inte alls lika mina egna barn, och ibland påminner de om varandra.
    Vill skicka alla min styrka och värme till dig inför rättegången, och hoppas att du känner att vi härifrån står precis bakom dig i din kamp, varje dag.
    Vad mysigt att ni var barnvakt och att allt kändes bra! Jag förstår att barnen trivdes med dig, du är så otroligt godhjärtad emma, och för barn kan man aldrig dölja sitt jag. Dom ser på dig och VET att du är en underbar person, någon att ty sig till, det är därför barnen dras till dig. Massa kramar från mig.
  • Humbla
    ALLA SOM LÄSER TRÅDEN!

Undrar om någon skulle vilja vara med på en insamling av något slag, till någon form av symbol som vi kan ge till Emma att ha med sig under rättegången? Vet såklart att emma har med sig max spindelmannen och sagas tutte, men det skulle kännas bra att veta att Emma har någon med sig från oss också, som hon när hon tittar på den kan hämta kraft ifrån också och minnas att vi står vid hennes sida även om vi inte står där IRL. Skulle också gärna vilja ge en symbol till Nicklas, barnens pappa.

Någon som är intresserad? Eller har något förslag på vad denna "symbol" skulle kunna vara för något?

/Marie
  • Humbla

Emma, varje gång jag just har postat så kommer jag på något mer jag vill skriva.. ville bara fråga om du har någon bild på hur barnens gravplats ser ut just nu? Jag har en bild på näthinnan som är hur fin som helst efter hur du beskrivit den, skulle så gärna vilja se hur det ser ut nu. Undrar också hur du mår nu när rättegången snart kommer? Jag hoppas att du tar hand om dig och skämmer bort dig lite, och laddar en massa energi. Stor Kram!

• Humbla
    Skriver en lista
    där folk kan skriva in sig då också :)
    Skriv gärna förslag på vad man kan köpa för något, så kan vi sedan räkna ut hur mycket vi ska betala var. Om någon vill vara ansvarig för inköp och insamling så skriv det, annars kan jag gärna vara det, och skriva ut ett kontonummer att sätta in pengarna på i privata meddelanden när vi bestämt vad vi ska köpa.
    Kopiera listan och lägg till dig efter varje nytt namn.

SAMLING TILL EMMA OCH NICKLAS STYRKESYMBOLER:

Humbla
Svar på tråden Mina två änglar