Mina två änglar
emmy840508 skrev 2008-11-09 21:17:40 följande:
Kom att tänka på en dikt som stämmer så bramina ögon kan glittra, mina läppar kan le.Men sorgen i mitt hjärta, kan ingen se.Många har ställt sig frågan "varför gråter hon inte, hur kan hon skratta?"Denna dikt säger en hel del. Ni medlemmar här på familjeliv har jag fått ett sånt otroligt stöd ifrån. Ingen har ifrågasatt mitt sätt att sörja. Därför är jag kvar här, jag kan inte ta mig härifrån, för det ger mig så
mycket.De som ställer sig de frågor jag tidigare nämnde, har också min förståelse. När man inte vart med om något liknande själv, så måste man få undra. Men nästa gång någon frågar mig det. Så kommer jag svara med denna dikt.
Man kan sörja på så många olika sätt, och inget sätt är rätt heller fel i min värld.
Jag blir så varm när jag ser dig prata om barnen, de gånger du visats på tv, man ser en enorm stolthet och kärlek, även om man också ser sorgen i dina ögon.
Det gäller att hitta sitt eget sätt att sörja på, det är nog det viktigaste, att skriva är också att sörja, att bearbeta, att minnas. kram