Inlägg från: Humbla |Visa alla inlägg
  • Humbla

Mina två änglar

Här är det också tänt, de här ljusen brinner ikväll

• Humbla

otroligt vackert att logga in här ikväll och se alla ljus som brinner för max och saga!
    Vi är många som tänker på er emma!
    många kramar!

• Humbla

Mina brinner också varje kväll, ska se till att dom brinner kl 20.oo

• Humbla

Ljusen för barnen har brunnit i flera timmar nu, tände ett ljus med hallonlukt också, för dig och din familj.
    Väldigt fina bilder Emma, tack för att du vill dela med dig av dem till oss!
    All min styrka och kramar till er!

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-23 14:47:40 följande:
    Jag ska ta kort på min hylla som jag har gjort till en liten minneshylla här hemma. Där brinner det ljus ofta. Jag vägrar blåsa ut ljusen, så jag har fixat två djupa värmelyktor så de kan brinna klart även fast vi går o lägger oss. Det känns så dumt att blåsa ut Max el Sagas låga. Det som är konstigt, är att Max ljus brinner ALLTID längre än Sagas.... Jag har försökt att hitta en förklaring, men jag behöver nog ingen, jag föreställer mig varfrö det kan vara så istället. Max var ju två är äldre.... el, han är alltid vaken längre än Saga för att se till att hon somnar tryggt.
    Vilken otroligt fin tanke Emma, jag tror också att det är så. Storebror Max som vakar över sin lillasyster och tar hand om henne. Alltid tillsammans. Igår när jag som alla kvällar tände mina två hjärtljus för max och saga, så fladdrade lågorna väldigt högt när jag var inne och läste på deras minnessidor och tittade på alla fina bilder. Jag har aldrig sett dem göra så tidigare då de är ganska djupa.  Kram
  • Humbla

">

en underbart fin låt som jag vill förmedla till dig.
    Hittade den ikväll när jag var inne och kollade runt på youtube och tänkte på max och saga.

Många kramar Marie

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-24 20:17:32 följande:
    Nu har jag lagt in en bild på en hylla jag fixat här i mitt vardagsrum. I ramen med bilden på barnen finns deras små små tofflor som min farmor stickade åt dom när de var små bebisar. De var båda ganska kalla om fötterna, så de är väl använda. I änglaskålarna som står på sidan på deras respektive sida, finns deras dopband. Korten som står uppställda bakom hängde utanför huset under lång tid. Likaså änglarna som händer under hyllan. Det är en rosa och en blå ängel. De bär på varsit hjärta i trä, som det står Max o Saga på.i Korten står detMax:Det finns en makalös plats, men inte är den här.För vad vore himlen utan stjärnor som du- MAXGrattis på din 4-års dag.Saga:Vid himlens port står det tofflor på rad.När barforta Saga och Max hand i hand går på molnpromenad.Ni vackra stjärnor lyser upp vår väg.Gratts Saga på din 2-års dag.Jag vet vem korten e ifrån, om denna vill att jag ska tala om det så gör jag gärna det. Men annars får det bli våran hemlighet.På hyllan står det två lyktor som jag tänder jämmt jämmt. Men jag kan inte med att släcka dom. Så de lyser ibland hela nätterna.
    Det låter så otroligt fint! Tårarna kom när jag läste de fina orden till barnen, Låter som en väldigt vacker minnesplats för barnen, att tända ljusen och sitta och le åt minnen, och även gråta intill när de stunderna kommer.
    Kram!
  • Humbla

Såg bilden på minneshyllan nu, så nu behöver jag inte föreställa mig den, återigen tack för att du delar med dig! Det är så värmande inombords att få ta del av dig och dina underbara små änglar. Minneshyllan var så varm, så kärleksfull, så fin, svårt att beskriva i ord!

• Humbla

Tittade på bilderna på barnens rum, så otroligt mysigt ni hade gjort åt dem!
    Log när jag såg dem, men sekunden efter kom ett hugg i magen, jag blev så vansinnigt arg och ledsen också men försökte trycka bort den känslan.

Arg över att någon tror sig ha sig rätt att avsluta någons liv på jorden, vansinnigt arg på att "det" som jag inte ens vill nämna vid namn trängde sig in i erat hem, eran fristad. Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på det. Tankarna gick så, men efter en stund hade jag lyckats slå bort de tankarna hjälpligt och bara tänka på max och saga som du berättat om dem, såg alla små personliga saker i rummen och log stort åt att max såklart ville ha byggare bob på tavlan:)

Tänker på er varje dag, underligt nog mest på kvällarna, då rör mina tankar och värme er speciellt. Många kramar Marie

• Humbla

Emma, satt idag och tittade när min 2 åriga son busade med en av våra voffar, och började fundera på hur max och sagas relation till katterna var, för visst hade/har ni två katter du och sambon? Vet ju hur barn och djur brukar vara, ett förhållande som är enormt starkt, och med tanke på det du berättat om Max så kan jag se framför mig hur oerhört varsam han var med missarna. Får en bild av att saga som verkar så otroligt nyfiken och kavat, busar med dem.

Alltså, nu blev det lite rörigt kanske, men undrar helt enkelt om du har några fina minnen av dina barn tillsammans med missarna eller andra djur? Om du vill så får du gärna dela med dig av dem :)

Många kramar! Marie

Svar på tråden Mina två änglar