• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508

Nu e jag tillbaka, dessa dagar är verkligen fulla från morgon till kväll. Vi laddar för fullt inför hovrätten.Idag var vi och träffade vårat målsängandebiträde. Så skönt att få lite uppdatering och peppning inför imorgon, o inte minst inför fredagen då jag ska höras.
    Vi försöker att koppla av små stunder, men spänningen är total inför denna prövning.
    Ida sade att ni blev oroliga när jag inte vart inne är på ett tag. Jag lova att varje ledig stund jag har så sitter jag här. Ni ger mig sån energi genom era ord.
    Jag ska sätta mig o läsa igenom det jag missat. Iaf så mycket jag orkar. Tack för att ni finns här.

• Analoga

Skickar massa styrkekramar inför det som komma skall! Så onödigt egentligen att behöva dra om allt igen när DU VET att det var hon!

Blir det i V-ås även denna gång?

KRAM

• caliju

Kommer att tänka på er i morgon och följa er genom hela processen. Läste om både dig och Nicklas i expressen i dag och det hugger i mitt hjärta. Inte nog med att ni ska behöva gå igenom denna hemska mardröm överhuvudtaget, ni ska dessutom behöva gå igenom allt in i minsta detalj återigen. Ni har alla mina tankar med er. Ingen ska någonsin behöva gå igenom det ni gör!
    Kram!

• emmy840508
    Mallan76 skrev 2008-12-02 13:39:28 följande:
    "Känn ingen oro, ge inte upp"
    " target="_blank">

jag har hört låten många ggr senaste tiden, den e så otroligt vacker.  Jag kopplade inte att det var låten hon sjöng i thailand. Den passade så bra då o den passar lika bra idag.
    tack för att du delar med dig.
  • emmy840508
    kalmar brud skrev 2008-12-02 14:47:35 följande:
    Fick långa en ängel - charlie clamp
    " target="_blank">

åååå, så otroligt fin! det känns som att låten talar ifrån mitt hjärta! Denna ska jag lägga in som bokmärke och kommer lyssna på ofta ofta.
  • Skogsmor

Vill bara önska lycka till inför de här dagarna.
    Hoppas att hon denna gång packas in av tomten och öppnas aldrig mer, just de ja vi är ju i sverige nu, öppnas inte förrän hon är gammal, grå och svag i alla fall.
    Många styrke kramar och tankar till dej och dina nära.
    Stå på er!

• emmy840508
    Ztampe skrev 2008-12-02 14:56:29 följande:
    Hej Emma.Läste också artikeln om julen i AB.Vet hur det känns.Förstår att det är jobbigt.Försök att tänka på alla fina julminne du hann få med dina änglar.Deras glädje som de hade.Framför allt prata om det.Gör inte som jag gjorde.Försökte dölja hur ledsen jag var för resten av familjen.Vilket jag inte lyckades med.Men de har inget sagt förrän i år.Familjen har sagt att jag ska berätta när jag tänker på Emil speciellt nu runt jul.Hoppas jag kan ge dig lite tröst med att tala om att det känns lite lättare i år än förra året tack vare det.Önskar att ni kan få en fin jul i alla fall.Kram Laila
    Tusen tack för att du dela med dig. Tack för att du hjälper mig genom att tala om hur du haft det. jag ska prata, får det e det endajag kunnat göra, och det  kommer jag förmodligen fortsätta göra...
  • Dhana

Läst om er i tidningen och här i tråden. Att livet kan vara orättvist har jag fått erfara, men aldrig på detta sättet. Tycker du är en så stark människa som klarar av att hantera detta. Själv hade jag nog funnit en annan "lösning", tror jag. Ger dig tusen styrkekramar och hoppas att tiden läker dina sår.

*kramar om*

Mamma till Jennifer 8 & Emily 3
  • turbomorsan

Hej Emma! satt å tittade igenom lite bilder på datorn & kom på att jag hade ett hjärta som jag tyckte skulle passa med dina barn i så jag gjorde iordning den här bilden Kramisar Christine

http://www.familjeliv.se/hem/turbomorsan/gallery/phpvl05im.jpg

Hela stora syns nog inte så jag lägger in en klickis oxå!

Max & Saga

• Ztampe

Emma:
    Jag finns här för dig om du behöver.

Tack själv för att du vill dela med dig av dina minne av dina underbara barn.
    De är fortfarande så levande tack vare att du pratar så öppet om dom.

Kommer alltid att ha dig, din sambo och Nicklas och hans sambo i mina tankar.
    Hoppas ni har styrkan att klara av de närmaste veckorna.
    Önskar jag kunde ge er mer kraft så ni klarar er.

Ta hand om er alla.

Hälsa även till dina föräldrar att de verkar också vara fantastiska människor

Ni finns i mitt hjärta allihopa.
    Kram

Svar på tråden Mina två änglar